Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Dat kan ik zijn geweest met mijn collega. Het viel mij op dat er nog weinig informatie beschikbaar is in Den Haag :
- Status van ombouw van Superchargers met CCS voor februari - nog geen informatie.
- Maximale laadsnelheid met CCS - nog geen informatie.
- Toekomstige kosten voor upgrade naar full-self-driving - nog geen informatie.
- Buiten bijtelling kunnen laten vallen van Autopilot - nog niet mogelijk.
- Trekhaak - gaat niet komen.
Wellicht heeft iemand ergens anders al meer details los weten te krijgen ?
Vooralsnog kijk ik het nog even aan, de S (classic, 2013) denk ik toch maar naar prive gaan halen.
- Mogelijkheid montage dakdragers - wordt aan gewerkt.
- RWD - mogelijk wat later voor MR en SR
 
Dat kan ik zijn geweest met mijn collega. Het viel mij op dat er nog weinig informatie beschikbaar is in Den Haag :
- Status van ombouw van Superchargers met CCS voor februari - nog geen informatie.
- Maximale laadsnelheid met CCS - nog geen informatie.
- Toekomstige kosten voor upgrade naar full-self-driving - nog geen informatie.
- Buiten bijtelling kunnen laten vallen van Autopilot - nog niet mogelijk.
- Trekhaak - gaat niet komen.
Wellicht heeft iemand ergens anders al meer details los weten te krijgen ?
Vooralsnog kijk ik het nog even aan, de S (classic, 2013) denk ik toch maar naar prive gaan halen.
Men concentreert zich dit jaar op de uitleveringen voor 2017 en worden begin volgend jaar over de Model 3 gebrieft.
 
Ik heb geprobeerd om mijn M3 te bestellen met een referral code. Heb sterk het gevoel dat mij dat niet gelukt is. Geen 6 maanden gratis super charging voor mij dus. Voor degene die nog een M3 wil gaan bestellen. Ik kreeg zojuist een tip, gebruik deze link :
https:// 3. tesla. com/nl_NL/model3/design/RN10799999?&redirect=no&referral=ref9999

Vul in bovenstaande URL je eigen reserveringsnummer in en een referral code en configureer vervolgens je M3.

<verwijder de spaties, moest ik doen anders werd de URL gemuteerd>
 
  • Like
Reactions: Michel3
Straks nog even naar Sint Martens Latem rijden om de rode medel 3 te gaan bekijken:)
20181207_180147.jpg 20181207_180159.jpg 20181207_180922.jpg
Dit zou het wel kunnen worden. Alleen is de hoop om onder de 50k te blijven, ver zoek.
Of de Belgische prijzen moeten erg meevallen...:p
Volgende week weten we meer.
 
  • Like
Reactions: BartJ and Andre
Waarom "80 % batterij range".. ? misschien begrijp ik het niet goed, maar ik zou gewoon 100% vertrekken..75% winterrange brengt je dan op 375km - dat moet lukken lijkt me.... Na 500.000km zal je batterij zo'n 10% in capaciteit terug zijn gegaan dus tegen die tijd met je gaan opletten -;)
80% omdat je in de meeste dagelijkse ritten begint met een lading van 90% en zakt naar 10%. Hoger alleen bij uitzondering, onder 10% zo mogelijk voorkomen.
Maar je bevestigt waarom LR voor mij nodig is. Want ik was de degradatie factor inderdaad vergeten. :oops:
 
Weet iemand hoe het precies zit met de prijzen van Financial Lease? Ik zal de Model 3 particulier (moeten) aanschaffen. 80k is een bedrag wat ik noooit voor een auto zou uitgeven, maar uitgesmeerd over een prijs per maand slottermijn zou dat anders kunnen worden. Volgens Tesla HQ is de slottermijn ook een soort gegarandeerde inruilprijs. Je kan er of voor kiezen om deze te betalen en dan wordt de auto van jou, of je betaalt hem niet maar dan nemen ze de auto weer in voor het bedrag van die slottermijn (mits niet meer kilometer gereden dan in contract opgegeven).

Alleen als ik de configurator gebruik en rommel met de aanbetaling of het aantal maanden, dan kom je op een maandprijs * 60 + aanbetaling die slechts enkele tientjes afligt van de prijs voor directe contante betaling.

In de pop-up staat wel zoets als 'Alle genoemde bedragen zijn exclusief BTW' maar als dat zo zou zijn dan zou je dus uiteindelijk 21% meer betalen door de auto te financieren en dat lijkt me ook weer niet realistisch (met de huidige rentepercentages).

Weet iemand hoe de berekening precies in zijn werk gaat?

Idem eigenlijk voor MisterGreen. Daar bieden ze full operational private lease aan voor een full spec performace model voor 1340 Euro inc BTW maar dan ben je na 5 jaar 80.000 Euro kwijt. Dat is de volledige aanschafprijs van de auto terwijl je die na 5 jaar dan weer moet inleveren. Dat lijkt me echt een vreselijk slechte deal.
 
Nouja, er bestaat ook nog zoiets als een 'goede deal' en een 'slechte deal'. Ik hanteer altijd een beetje vuistregel dat een private lease in opgetelde termijnen niet meer mag kosten dan de helft van de cataloguswaarde bij aanschaf. Is dat wel het geval, wordt je min of meer afgezet. Zo heb ik nu zelf een (private) lease lopen waarmee ik gedurende 3 jaar €430 de maand betaal bij een cataloguswaarde van €37000. Dat is 42%. Niet verkeerd, als je bedenkt dat alles behalve benzine erin zit. Er zijn echter ook auto's maar het eerder 60-70 procent is. Zou ik nooit doen.

Voor wat betreft dat financial lease, dat is normaal toch enkel voor zakelijke klanten? Anderzijds lijkt Tesla geen andere optie voor particuliere financiering aan te bieden behalve dat. Als ze echter 6% rente rekenen (inclusief de BTW lijkt het daar wel op) kan je veel beter een persoonlijke lening bij je bank regelen lijkt mij, voor 3-4 procent.
 
Lees zojuist op Reddit dat iemand verwijzingen naar de RWD LR variant heeft gevonden in de source-code van de Zwitserse configurator!
Er staat zelfs een prijs bij: 55700 CHF, oftewel omgerekend 49314 euro.

Volgens mij is dit een hint dat de LR RWD ook in Europa weer terugkomt.

Iemand van jullie die een poging kan wagen om in de nederlandse configurator op te starten in debugmodus in Chrome of Firefox?

De topic op Reddit: Found json code on tesla.com that hints at Launch of Long Range RWD Version incl. pricing in Europe! Should be for most european countries. Yay! (Probably US again soon too?) : teslamotors
 

Attachments

  • 20523BC0-D4F0-4020-AB1E-37198A9665C5.jpeg
    20523BC0-D4F0-4020-AB1E-37198A9665C5.jpeg
    149.5 KB · Views: 40
Uiteraard, geld lenen kost geld, dat begrijp ik. Maar geld lenen kost hoeveel geld. Dat kan ik uit de calculator niet goed goed opmaken en dus geen rekenmodel van maken. Wat betreft 'tering naar de nering'; het kan ook een keus zijn om meer te betalen maar om een overzichtelijk maandbedrag aan bijvoorbeeld een auto kwijt te zijn. Wellicht is financiering minder duur dan een gespaard bedrag investeren, of kiezen om een buffer achter de hand te houden voor een iets anders dan een auto.
 
We hebben wel een stok achter de deur.
Als ze via Zeebrugge binnen komen kunnen we ze daar opvangen. (we doen dan wel een geel hesje aan:rolleyes:)
En ze dan in de fik steken en op hun rug leggen?...

Kijk wij Hollanders hebben een rijke historie met zeeveldslagen enzo he?
De Engelsen verslagen, de Portugezen over de hele wereld verjaagd...
Zo’n RORO schip bestormen en even omleiden naar Vlissingen of Rotterdam is een klein kunstje.
Zie dan nog maar eens een Tesla in België te krijgen ;)
 
  • Informative
Reactions: Xfrank
@T1989: Even onder voorbehoud van andere JSON rommel die ik weg moet strippen:{"type":"long_name","content":"Model 3 Long Range achterwielaandrijving"}],"description":"Model 3 Long Range RWD","extra_content":[{"type":"shape","content":[{"type":"block"}]},{"type":"price_indicator_override","content":[{"content":"\u20ac 59.200"
Kan je hieruit ook opmaken of dat dan inclusief PUP is?
 
Wat een super interessante informatie in die JSON :)

Geavanceerde Autopilot:
default base 5300
default trial 5800
default upgrade 7400

Residual prijs bij lening:

36 maanden 0.45
48 maanden 0.4
60 maanden 0.35

Modeltypes:

Code: $MT302
Name: Long Range achterwielaandrijving
Price: 15300
content: € 59.200

Code: $MT303
Name: Long Range All-Wheel Drive
Price: 15700
content: € 58.800

Code: $MT304
Name: Long Range All-Wheel Drive Performance
Price: 26600
Content: € 69.700

Code: $MT305
Price: 11000
Description: Model 3 Mid Range RWD
Content: $46,000 (is USD dus nog)

Code: $PRM31
Name: Premium interieur
Price: 0
Content: $1,500

@robertvg: Ik zal zoeken of ik referenties vind naar PUP maar de AWD is met PUP en dan vind ik het raar als de RWD zonder PUP zou zijn (en nog duurder is!).
 
Een lokkertje om nu te kopen? Al met al heeft het mij verbaasd dat Model S of Model X ongeveer 1.17x USD = Europrijs is maar dat met Model 3 dit niet opging. Het huidige aanbod is ongeveer 1.10 x USD = Europrijs. De prijs viel mij dus enigszins mee, echter had ik wel verwacht dat ook de MR RWD tot het aanbod zou behoren.

De medewerker bij Tesla vandaag suggereerde overigens ook nog een andere optie waarom deze modellen nu worden aangeboden en waarom er al in februari wordt geleverd: er is op dit moment al overproductie in de VS. De Model 3 configurator in de VS heeft ook voor alle modellen levertermijn van december of januari. Als dat zo is dan zou dat eigenlijk een heel slecht teken zijn...
 
  • Informative
Reactions: Michel3