RichieB
Collaborator
Het is alleen een lokkertje als je het bij zet. Als niemand weet dat de prijs straks omhoog gaat trekken ze er nu niemand mee over de streep..
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
80% omdat je in de meeste dagelijkse ritten begint met een lading van 90% en zakt naar 10%. Hoger alleen bij uitzondering, onder 10% zo mogelijk voorkomen.
Maar je bevestigt waarom LR voor mij nodig is. Want ik was de degradatie factor inderdaad vergeten.![]()
Deze twee kloppen niet.- Buiten bijtelling kunnen laten vallen van Autopilot - nog niet mogelijk.
- Trekhaak - gaat niet komen.
Ik 'ontmoet' nogal veel afwachters hier. Voor mij speelt ook mee dat ik hem eigenlijk heel snel wil hebben nu hij eindelijk leverbaar is. Ben ik daarin de enige? Niet toch?
Mogelijkheid dakdragers is aanwezig. Dakdragers konden kort besteld worden. Komen vast binnenkort weer.- Mogelijkheid montage dakdragers - wordt aan gewerkt.
- RWD - mogelijk wat later voor MR en SR
Klopt, de JSON zegt maxdownpayment 0.5 dus de tekst klopt niet met wat de configurator accepteert.
Ik wil hem ook wel heel snel hebben hoor, maar 65k+ voor auto + EAP vind ik alsnog echt veel meer dan ik ooit had durven denken uit te geven aan een auto. Toen de Model S op de markt kwam in Nederland kostte deze ook 66k. Met de insteek dat de Model 3 de betaalbaarder variant zou zijn lijkt dat dus nog niet echt zo (en ja; beetje appels met peren want je krijgt nu meer veel meer range + autopilot HW + ... dan voor de originele Model S).
Ik dacht heel goed voorbereid te zijn door de 35k belofte voor mijzelf te vertalen naar 50-55k, maar € 68.800,- waar ik op uit kom al ik hem configureer zoals ik hem zou willen, is wel heel gortig inderdaad. Ben nu nog een beetje aan het spelen in de configurator met een iets goedkopere variant: grotere wielen achteraf, AP buiten bijtelling hopelijk en zwart interieur... tja, luxeproblemen![]()
Meteen weggaan bij zo'n kortzichtige maatschappij, zou ik zeggen. Je handel bij een ander onderbrengen..Mijn leasemaatschappij maakte me duidelijk dat ze niet meer aan Tesla doen. Risico avers enzo...
Een lokkertje om nu te kopen? Al met al heeft het mij verbaasd dat Model S of Model X ongeveer 1.17x USD = Europrijs is maar dat met Model 3 dit niet opging. Het huidige aanbod is ongeveer 1.10 x USD = Europrijs. De prijs viel mij dus enigszins mee, echter had ik wel verwacht dat ook de MR RWD tot het aanbod zou behoren.
De medewerker bij Tesla vandaag suggereerde overigens ook nog een andere optie waarom deze modellen nu worden aangeboden en waarom er al in februari wordt geleverd: er is op dit moment al overproductie in de VS. De Model 3 configurator in de VS heeft ook voor alle modellen levertermijn van december of januari. Als dat zo is dan zou dat eigenlijk een heel slecht teken zijn...
Thx voor het snelle antw.
In de Usa voorzover ik weet bij de 18" wielen standaard de Michelin Primacy MXM4, met M+S vermelding op de band. Zelf ook geconstateerd bij Tesla Fremont in Sept. jl.
De kale SR voor $ 35.000 komt in de VS waarschijnlijk medio 2019. Ook in VS is daar grote vraag naar. Ik verwacht die dus niet voor eind 2019 in NL. Sommigen verwachten zelfs dat de kale SR voor $ 35.000 maar kort te koop zal zijn.Die 35k versie komt medio 2019. Je kunt dat niet vergelijken met de nu gepresenteerde, want dat is de LR versie met AWD en premium pakket en EAP.
En daartussendoor komt ook nog de mid-range versie.
Met de 50-55k zul je heel goed uit gaan komen nog in 2019.
De showroom auto's zijn VS-specificatie auto's.De 19 inch sport wheels hebben op de huidige showroomauto's Continental ProContact banden. Dat zijn banden die vooral in de US geleverd worden.
Ik volg je redenering niet helemaal: je kunt het feit dat ze EU modellen nu finetunen toch ook interpreteren als: ze zijn zo goed als klaar, dus ze maken de auto's voor de EU over een paar weken? Of werkt het niet zo (zou denken: dagje auto maken, paar weken op een boot ofzo, klaar..)? (wellicht heel naïef van me, geen idee)
Tilburg komt niet voor in Model 3 import.Is wel zo efficient om de auto's direct goed uit de fabriek te laten komen. Als ze nu nog met details bezig zijn dan duurt het wel even voordat dat omgezet is in productie protocollen.
Als ze haast hebben kunnen ze natuurlijk Tilburg last minute aan alle af te leveren autos laten rommelen (voor de eerste maanden). Dat levert dan vast weer feest in de service centra op.
Voor de boot vanaf de east coast kun je rustig 3 a 4 weken rekenen. Veel van die container boten varen niet van A naar B maar varen rondjes langs een aantal havens aan VS oost kust en dan een aantal in Europa (Le Havre, Antwerpen, Rotterdam, Bremen) Komt de trein van west naar oost kust nog bij.
Meest optmistische scenario is dat ze al veel spul onderweg hebben naar Tilburg en dat ze daar beperkte aanpassingen aan configuraties maken. Zitten toch al op bouwpakket model om invoerrechten te voorkomen/ontwijken.
Qua laden: Skip het gebabbel over haar kledinglijn, maar daarna gaat het over laden en dan lijkt het erop dat je helemaal niet je accu moet sparen op b.v. 80%:
Edit: het gaat ook vooral om de Model 3 accu's, mogelijk zijn de laadinstructies nu anders omdat er minder kobalt in zit en dat de karakteristiek van de accu is veranderd. Maar daar kan alleen een accu-techneut iets op zeggen.