Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Stond net een blauwe M3 (met zwarte velgen) bij de SuC in Breukelen te laden, kenteken begon met XD. Geinig bakkie.

Die blauwe is de meest recent geregistreerde M3.
Vermogen volgens RDW kan ik niet matchen met specs van de diverse varianten.

upload_2018-12-19_15-55-11.png
 
Ik zie deze in de RDW open data:
Kenteken Handelsbenaming Datum tenaamstelling Eerste kleur Datum eerste toelating Datum eerste afgifte Nederland Catalogusprijs Technische max. massa voertuig
TN270G MODEL 3 10/09/2018 WIT 28/02/2017 10/09/2018 55.001 2.180
TZ907H MODEL 3 04/12/2018 ROOD 14/11/2018 14/11/2018 62.099 2.305
XD074G MODEL 3 30/11/2018 WIT 30/11/2018 30/11/2018 62.099 2.305
XD466L MODEL 3 07/12/2018 GRIJS 07/12/2018 07/12/2018 62.099 2.305
XD174L MODEL 3 07/12/2018 WIT 07/12/2018 07/12/2018 62.099 2.305
XD654N MODEL 3 08/12/2018 BLAUW 08/12/2018 08/12/2018 62.099 2.180
PS572H MODEL 3
 
Wat betreft verschil in Kia qua stand techniek Tesla, denk ik dat Kia wel wat te kort wordt gedaan (maar dat mag je verwachten op een Tesla forum ;) ) En de Ioniq van Hyundai blijft de meest efficiënte EV ter wereld volgens de EPA; dus zo primitief is het allemaal niet... waarom bouwt Tesla niet de meest efficiënte EV als ze zo vooruitstrevend zijn? Even een beetje prikkelen en een spiegel voor houden ;)

Zeker. Alle lof voor de Koreanen. Doen het erg goed. Nu productie omhoog. Klein puntje wat betreft efficientie. De Model 3 is efficienter op hogere snelheden (80+ zeg maar), maar EPA rekent vooral met gecombineerde testresultaten en dan is gewicht van Ioniq mooi voordeel. In stad zijn Koreanen extreem efficient. Ook Kona. Op snelweg gaat Kona wat onderuit (relatief gezien). Ioniq blijft nog steeds goed. Dit is dan ook simpelweg het resultaat van gekozen model (sedan/crossover).
 
In “verzekeringsdraadje” M3 is de vraag aan de orde of de M3 straks met alarmsysteem wordt geleverd. En zo ja, wat voor een dan. Weet iemand dat?

Helaas weet ik het ook niet. Ik vind het overigens tragisch dat de verzekeringsindustrie zo achter de feiten aanloopt. Alsof een alarm nog aan de orde is met een auto die 24/7 online te volgen is, op afstand is stil te leggen, en zo ongeveer niet te stelen is.... want niet bruikbaar behalve voor sloop (onderdelen)....
 
Helaas weet ik het ook niet. Ik vind het overigens tragisch dat de verzekeringsindustrie zo achter de feiten aanloopt. Alsof een alarm nog aan de orde is met een auto die 24/7 online te volgen is, op afstand is stil te leggen, en zo ongeveer niet te stelen is.... want niet bruikbaar behalve voor sloop (onderdelen)....
Klopt, conservatisme verbaast me ook enorm als je diefstalrisico’s vergelijkt met traditionele ICE’s in zelfde prijsklasse
 
Contact gehad met Tesla en de medewerker heeft bevestigd dat hogere aanbetaling geen probleem is. Je moet na het plaatsen van je bestelling het bedrag van 2000 euro overmaken via bankoverschrijving. Hier mag je dus een hoger bedrag van maken o.v.v. je reserveringsnummer. Medewerker gaf nadrukkelijk aan dat ze hier geen aparte factuur voor maken, maar is ook niet nodig voor MIA.

Je krijgt dus wel een factuur voor de aanbetaling kom ik achter. Houd er rekening mee dat het bedrag dus incl. Btw is.
 
Zojuist reservering gemaakt Model3. Bij de reservering gaven ze aan dat levering gaat plaatsvinden in 1e halfjaar 2019. Ik ben benieuwd of dat gehaald gaat worden.

Ik heb ergens gelezen dat er een referral program. Hoe kan ik mij hiervoor opgeven c.q. gebruiken? Ik tijdens de reservering namelijk niks invullen.
 
Zojuist reservering gemaakt Model3. Bij de reservering gaven ze aan dat levering gaat plaatsvinden in 1e halfjaar 2019. Ik ben benieuwd of dat gehaald gaat worden.

Ik heb ergens gelezen dat er een referral program. Hoe kan ik mij hiervoor opgeven c.q. gebruiken? Ik tijdens de reservering namelijk niks invullen.
Pas bij de daadwerkelijke bestelling kun je een referral code doorgeven. Dat gaat nu nog handmatig via een e-mail naar een verkoper.

Door de referral van stichting e-Rally te gebruiken steun je het goede doel justdiggit: de geschenken die normaliter ten goede komen aan de tesla eigenaar van wie de code is, komen bij onze actie volledig ten goede aan justdiggit!

Zie mijn handtekening voor de referral code voor justdiggit.
 
1.195,- excl.Btw. Voor een M3 dus misschien wat minder?
Net laten doen, net als bij de vorige.
Bij Cura di Carrozza in Lochem, André Kobes, heeft dus al ruim vijf jaar ervaring met Modesta.

Schrijf die 4 tot 6 jaar bescherming maar op je buik. Mijn Model S heeft diezelfde uni-zwarte lak, het is een drama om dat netjes te houden. Direct na aflevering in 2014 Modesta behandeling laten geven, maar ik zou het niet nog eens doen. Zonde van het geld. Overigens is het grootste deel van het genoemde bedrag bestemd voor de arbeid die de voorbereiding kost. André doet dat zeer secuur, je auto staat er als nieuw bij na die behandeling (de mijne was een week oud, maar veel mooier dan bij aflevering), maar de meerwaarde van de Modesta coating is mij tegen gevallen.
 
  • Informative
Reactions: CL600 and job-lek