Fralamjo
Member
Wat mij het meest opviel tijdens de testrit in de e-Niro is dat de auto het erg lastig heeft met 200pk en instant koppel op de voorwielen. Zelf bij 60km/u resulteert het gas intrappen in wheel spin. In de model 3 (AWD of RWD) zal dat wel anders zijn.
Nadeel van voorwielaandrijving met zo veel instant koppel. Eigenlijk zouden ze daar een limited slip differentieel in moeten zetten zoals wel gedaan wordt bij hot-hatches. Dat drijft echter de prijs weer op en dus wordt het niet gedaan.
Wat betreft verschil in Kia qua stand techniek Tesla, denk ik dat Kia wel wat te kort wordt gedaan (maar dat mag je verwachten op een Tesla forum ) En de Ioniq van Hyundai blijft de meest efficiënte EV ter wereld volgens de EPA; dus zo primitief is het allemaal niet... waarom bouwt Tesla niet de meest efficiënte EV als ze zo vooruitstrevend zijn? Even een beetje prikkelen en een spiegel voor houden
Design is trouwens uiterst subjectief. Toen ik collega's de foto's van een Kia e-Niro liet zien was gemiddeld de reactie: oh, maar dat ziet er gelukkig uit als een normale auto (smaken verschillen en veel mensen hoeven niet iets aparts).