Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zag dat een paar mensen na veel moeite referal codes eindelijk er door hebben gekregen bij Tesla, zijn er ook mensen die gewoon een mailtje hebben gestuurd, niet aan de lijn hebben gehangen en ondertussen wel die gratis 6 maanden supercharging in hun account zien?

Of is het toch echt noodzakelijk nog maar eens te bellen?
 
  • Like
Reactions: Jooop
Ik zag dat een paar mensen na veel moeite referal codes eindelijk er door hebben gekregen bij Tesla, zijn er ook mensen die gewoon een mailtje hebben gestuurd, niet aan de lijn hebben gehangen en ondertussen wel die gratis 6 maanden supercharging in hun account zien?

Of is het toch echt noodzakelijk nog maar eens te bellen?

Ik heb gemaild en nooit gebeld, de 6 maanden supercharging kan ik mijn account niet zien, maar ik weet van diegene van wie ik zijn code heb gebruikt, dat ik zijn zijn lootbox sta.
 
  • Informative
Reactions: Jooop
Ik zag dat een paar mensen na veel moeite referal codes eindelijk er door hebben gekregen bij Tesla, zijn er ook mensen die gewoon een mailtje hebben gestuurd, niet aan de lijn hebben gehangen en ondertussen wel die gratis 6 maanden supercharging in hun account zien?

Of is het toch echt noodzakelijk nog maar eens te bellen?
Voor zover ik weet, is dat niet in je account te zien zolang je je vin niet hebt toegewezen gekregen. De referrer zou jou wel in zijn lijst moeten zien staan.
 
Als ik me niet vergis zijn het allemaal onze nederlandse vrienden die reeds door het delivery team opgebeld zijn. Zijn er ook al belgen opgebeld? Want tot nu toe gaan alle mails naar [email protected] en oproepen in a black hole waar niets terug uitkomt. Ze komen aan in Zeebrugge maar vermoed dat jullie sneller toegang zullen hebben tot leveringen :(
Ik (Belg) ben 17/01 opgebeld geweest. Ze hadden drie vragen: of er een bestaande wagen moest ingeleverd worden, manier van betaling en of ik in het land ben als ze de wagen eind februari/maart leveren. Ze zouden begin februari opnieuw bellen voor de verdere administratie.
 
Snap ik ook niet. Is het niet gewoon zo dat mensen wiens auto op de boten staan al gebeld zijn alleen nog gekoppeld moet worden in het account?

In dat geval krijgt iemand anders jouw vorige configuratie en dan pas gaan ze kijken of jouw config nog beschikbaar is lijkt mij. Zo niet, kunnen ze die gaan produceren. (nogmaals, geen idee of dat klopt maar lijkt me het meest logische antwoord)
 
Ik zag dat een paar mensen na veel moeite referal codes eindelijk er door hebben gekregen bij Tesla, zijn er ook mensen die gewoon een mailtje hebben gestuurd, niet aan de lijn hebben gehangen en ondertussen wel die gratis 6 maanden supercharging in hun account zien?

Of is het toch echt noodzakelijk nog maar eens te bellen?

Ik heb gewoon een mailtje gestuurd en zie de referrals inmiddels op de app al half toegekend. Als in, een lichtgroen streepje bij mijn S.
Als de M3 betaald en geleverd is wordt hij wrs donkergroen en daarmee definitief.
De gratis supercharging zie ik nog niet, op geen 1 van mijn M3's.
 
@fivari - Niemand heeft toch "3x400V" thuis? Wij hebben 3x240V 64A en dat was het maximum dat we konden krijgen. OK, tussen de fasen wordt 400V gemeten maar de afname is toch altijd één of meerdere fase(s) + N waardoor 240V?

de 400V waarvan sprake is idd steeds de spanning tussen de fazes. En vermits je drie fazes hebt, wordt dat 3*400V.
Vollediger zou zijn, voor huis-installatie's : 3*400+N


bij een 3*240V is er maar 240V tussen de fazes. Als er dan al een neuter is (niet meer aangesloten vandaag) is de spanning tussen faze en neuter +/-135V. Die je trouwens ook kan meten tussen faze en aarde.


Staat trouwens mooi in dit boekje, pagina 20
 
Zonder inzicht in het verbruik van je volgende rit zegt km/h ook erg weinig.

Bij benzine tanken wil je toch ook gewoon weten hoeveel liters je erbij tankt? Je duidelijkste referentiepunt is je de capaciteit van je tank.

Ik zou zeggen kijk gewoon puur naar de batterij hoeveel capaciteit die heeft en hoeveel daar met het laden op dat moment bij komt. Per uur of per minuut, wat je wil. Zo doe je dat met normaal brandstof tanken ook.
Je hebt een tank van 60 liter en daar komt 1 liter per seconden bij aan de pomp dus na 60 seconden is hij vol. Helder en duidelijk.
Je hebt een accu van 80kwh en daar komt 10kwh per uur bij.

Een inschatting van hoeveel km's je daar vervolgens mee kan rijden is een heel ander hoofdstuk en compleet afhankelijk van wat voor rit je gaat maken. Die inschatting maak je dus verder onderweg.


ik begrijp het, en alle EVrijders begrijpen dat wel, denk ik.

Maar als ik tegen een leek zeg : ik laad met 22 kW, dan kijken ze mij aan met de blik van een ***.
Maar als ik zeg : ik laad aan 100 kilometer per uur, dàn heb ik hun aandacht.;)
 
Kan je misschien delen welke aanbieder welke keurige aanbieding heeft gedaan? (wellicht in het “verzekeringen”-draadje)
Denk dat moderator PM zal waarderen:cool:
Gestuurd dus

De moderator heeft er geen enkele moeite mee als forumleden in draadjes op verzoek namen delen van verzekeraars waar ze een goede prijs of service hebben gekregen (of van detailers, wrappers, garages, schadeherstelbedrijven, bandensites, etc. waar ze goede ervaringen mee hebben). Ik doe dat zelf ook. Vooral doen, want zo helpen we elkaar.

Waar ik wel moeite mee heb, is als bijvoorbeeld een verzekeraar zelf in het verzekeringsdraadje gaat zitten posten. Dat was tot voor kort het geval. :eek:
 
De moderator heeft er geen enkele moeite mee als forumleden in draadjes op verzoek namen delen van verzekeraars waar ze een goede prijs of service hebben gekregen (of van detailers, wrappers, garages, schadeherstelbedrijven, bandensites, etc. waar ze goede ervaringen mee hebben). Ik doe dat zelf ook. Vooral doen, want zo helpen we elkaar.

Waar ik wel moeite mee heb, is als bijvoorbeeld een verzekeraar zelf in het verzekeringsdraadje gaat zitten posten. Dat was tot voor kort het geval. :eek:
Dank voor de duidelijkheid.

Dan heb ik dus hele keurige aanbiedingen voor de M3 van Carmeleon en van PMP binnen
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
De moderator heeft er geen enkele moeite mee als forumleden in draadjes op verzoek namen delen van verzekeraars waar ze een goede prijs of service hebben gekregen (of van detailers, wrappers, garages, schadeherstelbedrijven, bandensites, etc. waar ze goede ervaringen mee hebben). Ik doe dat zelf ook. Vooral doen, want zo helpen we elkaar.

Waar ik wel moeite mee heb, is als bijvoorbeeld een verzekeraar zelf in het verzekeringsdraadje gaat zitten posten. Dat was tot voor kort het geval. :eek:

Gekke vraag wellicht, hoe verstuur je eigenlijk zo'n PM ? o_O