Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Bij een 1-fase laadpunt van 16A laadt de Model 3 op met 3,7 kW vermogen en op een een 1-fase laadpunt van 32A met 7,4 KW. Dus voor die 2e zal je een 32A kabel nodig hebben. Of zijn alle laadpalen sowieso 3-fase? Wanneer kom je dan een 1-fase laadpunt van 32A tegen?

Kan me niet herinneren dat ik ooit een 1 fase 32A laadpunt heb gezien maar goed ik heb er ook niet speciek naar gezocht.
De meeste laadpunten zijn 3 fase.
En met de Model 3 zou je op een 1fase32A laadpunt toch maar met 3.7kW laden, niet 7.4kW.
 
Zelfde hier, Al heeft de holding ook SBI codes van werkmaatschappij. Due feitelijk een werkmaatschappij die ook holder is van aandelen van andere BV. ABNAMRO heeft dat aangepast in aanvraag. Zou goed moeten komen (zegt men) wacht al dagen op de email. Email zou via Tesla moeten gaan blijkbaar. Maar voor geval dat... Zijn voorwaarden RABO zelfde qua eindtermijn etc als bij ABNAMRO?
Nee de voorwaarden zijn anders. Bij Abnamro tot max 35% eindwaarde. Rabo wil niet verder dan circa 15% eindwaarde/slottermijn.
 
In dit draadje las ik dat de Model 3 wordt geleverd met een 1-fase Tesla Mobile Connector (UMC) en een Type 2 laadkabel (3-fase 16A?) van 7,5m. Ik was van plan tevens een kortere Type 2 laadkabel met krulsnoer te bestellen. Nu vraag ik me af: kies ik dan voor 3-fase 16A of 3-fase 32A?

Bij een 1-fase laadpunt van 16A laadt de Model 3 op met 3,7 kW vermogen en op een een 1-fase laadpunt van 32A met 7,4 KW. Dus voor die 2e zal je een 32A kabel nodig hebben. Of zijn alle laadpalen sowieso 3-fase? Wanneer kom je dan een 1-fase laadpunt van 32A tegen?
Privé aansluiting van 40A
 
In dit draadje las ik dat de Model 3 wordt geleverd met een 1-fase Tesla Mobile Connector (UMC) en een Type 2 laadkabel (3-fase 16A?) van 7,5m. Ik was van plan tevens een kortere Type 2 laadkabel met krulsnoer te bestellen. Nu vraag ik me af: kies ik dan voor 3-fase 16A of 3-fase 32A?

Bij een 1-fase laadpunt van 16A laadt de Model 3 op met 3,7 kW vermogen en op een een 1-fase laadpunt van 32A met 7,4 KW. Dus voor die 2e zal je een 32A kabel nodig hebben. Of zijn alle laadpalen sowieso 3-fase? Wanneer kom je dan een 1-fase laadpunt van 32A tegen?
In Frankrijk oa.... met een beetje pech met een type 3c stekker aansluiting ad paalkant. Welkom in de wondere wereld van palen en pasjes:confused: De diverse laadapps 'kunnen' vooraf hier goede info bieden.
 
  • Informative
Reactions: Michel3
En met de Model 3 zou je op een 1fase32A laadpunt toch maar met 3.7kW laden, niet 7.4kW.
Dat is niet juist.

image.png


Bij een 1 x 32 ampere laadpaal wordt de beschikbare laadstroom verdeeld over twee OBCs. Wat er gebeurt bij een 2 x 32 ampere laadpaal konden ze me nog niet vertellen :D. In theorie zou je daar 3 x 16 a uit moeten kunnen halen. Maar 2 x 32 a gelijkelijk verdelen over 3 laders wordt een beetje problematisch :confused:

Oh ja, 7.4 kW laders kun je 'in het wild' best wel tegen komen, hoor. En dan zou 1 x 32 A of 3 x 32 A kabel wel zin hebben. Eigenlijk zou je 1 x 32 + 2 x 16 moeten hebben. Haha.
 
Dat is niet juist.

image.png


Bij een 1 x 32 ampere laadpaal wordt de beschikbare laadstroom verdeeld over twee OBCs. Wat er gebeurt bij een 2 x 32 ampere laadpaal konden ze me nog niet vertellen :D. In theorie zou je daar 3 x 16 a uit moeten kunnen halen. Maar 2 x 32 a gelijkelijk verdelen over 3 laders wordt een beetje problematisch :confused:

Oh ja, 7.4 kW laders kun je 'in het wild' best wel tegen komen, hoor.

Is dat zo?
Hoe wordt die 1 fase stroom dan gesplitst in 2 fases?? Die tabel geeft toch alleen de laadcapaciteit weer. Toch niet dat 1 fase gesplitst wordt? Ik dacht dat 7,4kw enkel kon met het aanbieden van twee keer 16A. In je meterkast kan je natuurlijk ook 1 keer 35 splitsen in meerderen punten van 16A maar ik wist niet dat dat ook in je twc kon? Herstel: niet in je twc maar in je auto bedoel je dus?
 
Last edited:
Ik ben op dit moment bij Van der Valk in Beveren om me eens te informeren aangaande de testritten en de 3 maanden gratis superchargen.
Het zo namelijk zo zijn het is enkel geldig voor nieuwe eigenaars. Iemand met een eigen tesla krijgt de 3 extra maanden niet. Met of zonder testrit.
20190202_144056.jpg
20190202_144015.jpg
20190202_143806.jpg
20190202_143236.jpg
20190202_143052.jpg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Is dat zo?
Hoe wordt die 1 fase stroom dan gesplitst in 2 fases?? Die tabel geeft toch alleen de laadcapaciteit weer. Toch niet dat 1 fase gesplitst wordt? Ik dacht dat 7,4kw enkel kon met het aanbieden van twee keer 16A. In je meterkast kan je natuurlijk ook 1 keer 35 splitsen in meerderen punten van 16A maar ik wist niet dat dat ook in je twc kon? Herstel: niet in je twc maar in je auto bedoel je dus?
Ik stel me zo voor dat bij eenfasig laden de spanning op van die ene fase op alle drie de OBC's wordt gezet die dan ieder tot hun max vermogen (16Ax230V) gelijkstroom gaan produceren, in theorie zou je dus tot 1-fase 48 amp kunnen gaan maar daar zijn denk ik geen kabels of laadpunten voor.
Voor twee-fase laden is misschien wel een model bedenkbaar maar dat komt zo weinig voor dat dat niet geimplementeerd gaat worden denk ik.
 
Dat is niet juist.

image.png


Bij een 1 x 32 ampere laadpaal wordt de beschikbare laadstroom verdeeld over twee OBCs. Wat er gebeurt bij een 2 x 32 ampere laadpaal konden ze me nog niet vertellen :D. In theorie zou je daar 3 x 16 a uit moeten kunnen halen. Maar 2 x 32 a gelijkelijk verdelen over 3 laders wordt een beetje problematisch :confused:

Oh ja, 7.4 kW laders kun je 'in het wild' best wel tegen komen, hoor. En dan zou 1 x 32 A of 3 x 32 A kabel wel zin hebben. Eigenlijk zou je 1 x 32 + 2 x 16 moeten hebben. Haha.
Staatje lijkt me niet te kloppen. Bij 22 kW komt er in mijn S85 geen 66 maar 97 km/h bij.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Iemand met een eigen tesla krijgt de 3 extra maanden niet. Met of zonder testrit.

Ah, leuk. Als bedankje dat we al vanaf het begin Tesla supporten... :confused:

Op de website staat ‘nooit eerder een testrit gedaan’. Ik heb nooit een testrit gedaan dus daar ga ik ze ook aan houden.
Waarschijnlijk sta ik in die 3 extra maanden maar één keer aan de Supercharger, maar het irriteert me gewoon een beetje hoe Tesla na al die jaren nog steeds zo slordig is in de communicatie over dit soort dingen. (Welke UMC zit er bij de M3? Hoeveel maanden SuC? Testrit voor bestelling of testrit voor levering? Etc etc.)