Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er enkel nog maar zwarte en rode modellen uitgeleverd?
Waar blijven de pearl white en midnight gray?
Zou graag de laatste twee eens in het echt willen zien omdat ik tussen deze twee kleuren twijfel.
In Gent stond de rode in de showroom, op het autosalon ook de rode en de blauwe (vind ik te donker in gewoon daglicht, met spot of zon erop wel mooi maar met ons weer hier...) en bij de testrit kan je het al raden ook een rode!
Ik had ook gekozen voor Deep Blue, maar is idd nogal donker. Zal mss toch Pearl White worden dan...
 
Ik had ook gekozen voor Deep Blue, maar is idd nogal donker. Zal mss toch Pearl White worden dan...
De rest is makkelijk kiezen maar het kleur:confused:
Al van bij de voorstelling had ik bij het zilver gezworen maar helaas is deze niet meer te verkrijgen.
Nu ga ik steeds van midnight naar white.
Bij Pearl white heb je een mooi contrast tussen de donker achterlichten, het zwarte panodak en de donkere mistlichten.
Bij midnight gray heb je dan weer een veel diepere glans.
 
Inmiddels 36 mensen die hun gegevens hebben doorgegeven in mijn overzichtje van leverstatussen: Tesla Model 3 leveringen

Wat in elk geval duidelijk wordt is dat Tesla niet uitvoert wat ze beloofd hebben. Leveringen (en toekenningen van VIN's) lijken behoorlijk willekeurig te zijn.

Zelf geven ze aan (als je inlogt op je Tesla account:

We will reach out to you to schedule your delivery date. Delivery time frame will be based on reservation date, order date, delivery location and vehicle configuration.

Uit de Google Spreadsheet en de berichten hier op het forum blijkt dat dit niet het geval is. Even los van dat hier niet genoemd wordt dat -als het goed is- huidige eigenaren van een Tesla ook voorrang zouden krijgen.

Ik gun het mensen die nu al hun Model 3 hebben natuurlijk van harte, maar vind het wel erg jammer dat Tesla geen duidelijkheid geeft over leveringen en alle stappen daartussen. Het was al duidelijk dat de reservering van 3 jaar geleden (inclusief 1.000 euro betaling) je niet veel voordeel zou bieden qua levertijd, maar nu lijkt het wel helemaal niks meer waard te zijn geweest.

Heb er ook een blogje over geschreven: Uitlevering Model 3 onduidelijk en oneerlijk - Teslafacts

Goed, dat was even mijn ergernis over de oneerlijkheid bij uitlevering.. ;)
 
  • Informative
Reactions: ebullio
Volgens OpenRDW zijn er woensdag en donderdag 23 Model 3s op naam gesteld. Ben benieuwd voor de aantallen van gisteren en vandaag. Zijn er al deliveries gemeld in Duitsland of Frankrijk?
Ik heb op het TFF forum nog geen meldingen gezien van leveringen in Duitsland. Vanochtend vroeg stond er echter bij ons in de buurt (Stuttgart) een zwarte Model 3 (non-P) met Stuttgart kenteken geparkeerd op een EV parkeerplek. Misschien is het een testrit model, maar die krijg je volgens mij geen dag mee naar huis. Of een Tesla werknemer mocht hem meenemen.
 
deze codering heb ik niet aangehouden, meen ook ergens in een video gezien te hebben dat de volgorde van fase niet uitmaakt?

anyway reboot van de tesla zelf heb ik ook nog niet geprobeerd.. Tesla is nu weg bij de detailer dus kan het ff een paar dagen niet testen ;)
Het kan goed mogelijk zijn dat dat de reden is dat het niet werkt, sterker nog, sommige 3-fase apparaten raken zelfs defect wanneer je het verkeerd aansluit. Ik weet niet of een Tesla hier tegen kan.
 
Model 3 draadje

Ik heb sterk het idee dat door de chaos rond de levering het voornaamste selectie criterium op dit moment is of je contant kunt betalen en geen auto omruilt. Hoe simpeler je situatie, des te hoger sta je op de lijst. Heel vervelend voor iedereen die al drie jaar aan het wachten is, dat kan ik mij goed invoelen. Mijn situatie: 01-09-2019 besteld, contant betalen, geen inruil en VIN al sinds dinsdag binnen. Nog geen bericht over afleverdatum.

(Nieuw op dit forum maar al enige tijd geïnteresseerde lezer)
 
Model 3 draadje

Ik heb sterk het idee dat door de chaos rond de levering het voornaamste selectie criterium op dit moment is of je contant kunt betalen en geen auto omruilt. Hoe simpeler je situatie, des te hoger sta je op de lijst. Heel vervelend voor iedereen die al drie jaar aan het wachten is, dat kan ik mij goed invoelen. Mijn situatie: 01-09-2019 besteld, contant betalen, geen inruil en VIN al sinds dinsdag binnen. Nog geen bericht over afleverdatum.

(Nieuw op dit forum maar al enige tijd geïnteresseerde lezer)

Dat idee wordt niet ondersteund door dit overzichtje: Tesla Model 3 leveringen

Ik heb 6 december besteld (reservering van 1 april 2016) en heb het geld hier ook 'contant' gereed staat, geen inruil - en nog steeds geen VIN.
 
Inmiddels 36 mensen die hun gegevens hebben doorgegeven in mijn overzichtje van leverstatussen: Tesla Model 3 leveringen

Wat in elk geval duidelijk wordt is dat Tesla niet uitvoert wat ze beloofd hebben. Leveringen (en toekenningen van VIN's) lijken behoorlijk willekeurig te zijn.

Zelf geven ze aan (als je inlogt op je Tesla account:

We will reach out to you to schedule your delivery date. Delivery time frame will be based on reservation date, order date, delivery location and vehicle configuration.

Uit de Google Spreadsheet en de berichten hier op het forum blijkt dat dit niet het geval is. Even los van dat hier niet genoemd wordt dat -als het goed is- huidige eigenaren van een Tesla ook voorrang zouden krijgen.

Ik gun het mensen die nu al hun Model 3 hebben natuurlijk van harte, maar vind het wel erg jammer dat Tesla geen duidelijkheid geeft over leveringen en alle stappen daartussen. Het was al duidelijk dat de reservering van 3 jaar geleden (inclusief 1.000 euro betaling) je niet veel voordeel zou bieden qua levertijd, maar nu lijkt het wel helemaal niks meer waard te zijn geweest.

Heb er ook een blogje over geschreven: Uitlevering Model 3 onduidelijk en oneerlijk - Teslafacts

Goed, dat was even mijn ergernis over de oneerlijkheid bij uitlevering.. ;)

In het lijstje voor NL staat maar 1 P model, maar met de verkeerde velgen maat, moet 20” zijn of anders is het geen P. Ik heb ook een P besteld en heb steeds meer het idee dat door de rode kleur en witte interieur erg lang gaat duren voordat ik het in ontvangst kan nemen. Dat ze niet volgens afspraak leveren is een andere verhaal. Ga zelf nooit meer voor een reservering betalen. Gelukkig komen de ladingen best snel aan, dus afwachten dan maar he...
 
Het kan goed mogelijk zijn dat dat de reden is dat het niet werkt, sterker nog, sommige 3-fase apparaten raken zelfs defect wanneer je het verkeerd aansluit. Ik weet niet of een Tesla hier tegen kan.

Ik heb de installatie handleiding er nog even op nageslagen en daarin staat: “Opmerking: De volgorde van de fasen is niet relevant.”

Dus ik vermoed dan toch iets anders (helaas)
Heb Tesla gebeld en die gingen het opnemen met de home charge afdeling (ofzo)