Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
je hebt helemaal gelijk. Maar jij bent dan ook niet Jan-met-de-Pet ;)

Jan-met-de-pet leest : in Amerika is hij te koop voor 35.000 $.
En veronderstelt dan meteen dat dit, net zoals bij ons, de totale kost is.
Zie de talrijke berichten op sociale media.
Klopt. En dat kunnen we niet tegengaan. Maar we kunnen er in ieder geval voor zorgen dat de lezers van dit forum over de juiste informatie beschikken zodat ze op verjaardagen (waar kom je jan-met-de-pet anders tegen) de anderen kunnen corrigeren tijdens de borrelpraat.
(overigens: de kennis van de jan met de pet op dit forum gaat ook mijn pet teboven ;) )
 
  • Funny
Reactions: S-19910 and Houdimi
Net nog even met Leaseplan aan de telefoon gehangen om te kijken of ze meer informatie hadden over de levering.

Ik kreeg te horen dat de levering nu in mei staat.

Ter info: de auto is via Leaseplan bij Tesla op 28 januari besteld. Ik heb mijn persoonlijke reservering (uit 2016) eraan laten koppelen, plus een referal code voor 6 maanden gratis supercharging. 4 Februari heb ik een mail gekregen van Tesla om een account te maken (op het emailadres van m'n werk), maar daar staat tot heden niks in. De reservering staat nog actief op m'n privé Tesla account.

Betekent dit dat particulieren voorrang krijgen op leasemaatschappijen, ook al zijn de reserveringsnummers gekoppeld? Op de website van Tesla staat nog steeds maart namelijk...
 
@Thermometer Ik heb het vermoeden dat referrals niet gekoppeld worden aan leasebestellingen. Mijn bestelling heeft ook een nieuw RN gekregen en op mijn privé en zakelijk account is nog niks zichtbaar. Ik heb echter het vermoeden dat Tesla voornamelijk kijkt naar besteldatum en dat RN datum min of meer genegeerd word. Mijn LM heeft eind December besteld, indicatie was feb/maart en ik heb van een Tesla medewerker gehoord dat het waarschijnlijk Maart word.

Ik ben bang dat Tesla meer orders heeft binnengekregen dan verwacht en dat de indicatie feb/maart te lang is blijven staan op de website. Zuur maar kunnen we nu niks meer aan doen. Overigens staat er nu nog steeds "levering in Maart" als je nu gaat bestellen, dus een latere levering is dubbel zuur en zou dit zeker terugkoppelen naar Tesla.
 
Hij ligt nog in de sluis zo te zien. Nog even geduld :(:(
hij is er door.;)
upload_2019-2-11_11-44-13.png
 
je hebt helemaal gelijk. Maar jij bent dan ook niet Jan-met-de-Pet ;)

Jan-met-de-pet leest : in Amerika is hij te koop voor 35.000 $.
En veronderstelt dan meteen dat dit, net zoals bij ons, de totale kost is.
Zie de talrijke berichten op sociale media.
Helaas doen Jannen met pennen (lees Autoweek en meer van die professionele vakbladen...kuch) het ook vaak fout...waardoor de Jannen met Pet verkeerd geïnformeerd worden.

Die nemen de prijs uit Noorwegen (alleen van NOK naar € omgerekend)...die is ook zonder BTW, of inderdaad de kale prijs in de VS en gebruiken de wisselkoers voor de omrekenfactor.

Ben blij dat de echte prijzen gewoon bekend zijn nu...en dat ergens in maart/april de MR prijs officieel bekend wordt. Als tenminste de planning van Elon om deze in mei in de EU te gaan leveren gehaald wordt.
 
Beetje ongeduldig aan het worden? :)
Ik hoop vooral op een lading met 19" wielen

Nou, wel echt opmerkelijk dat nog geen enkele (van de 60 ingevoerde in de spreadsheet) Model 3 met 19" wielen nog een VIN heeft toegekend gekregen.

Je zou bijna je order aanpassen om dan toch maar voor 18" te gaan.
Als het goed is krijg ik dankzij het referral programma toch ook de 20" velgen nog, dus dan kunnen die 18" wel voor de winter. ;)
 
Inderdaad nog geen 19", die heb ik ook nog niet op foto's voorbij zien komen. Alleen 18" zonder aeros en performance 20". Wel fijn om te zien dat ABN lease nu ook VINs krijgen. Ik ga later dit jaar de aeros bestellen. Als ik dit wist had in het andersom gedaan: nu de aeros en van de zomer de 19". Ja ik weet het, rustig wachten maar ik ben zo enthousiast.
 
Net nog even met Leaseplan aan de telefoon gehangen om te kijken of ze meer informatie hadden over de levering.

Ik kreeg te horen dat de levering nu in mei staat.

Ter info: de auto is via Leaseplan bij Tesla op 28 januari besteld. Ik heb mijn persoonlijke reservering (uit 2016) eraan laten koppelen, plus een referal code voor 6 maanden gratis supercharging. 4 Februari heb ik een mail gekregen van Tesla om een account te maken (op het emailadres van m'n werk), maar daar staat tot heden niks in. De reservering staat nog actief op m'n privé Tesla account.

Betekent dit dat particulieren voorrang krijgen op leasemaatschappijen, ook al zijn de reserveringsnummers gekoppeld? Op de website van Tesla staat nog steeds maart namelijk...

Dit betekent enkel dat de persoon waar je mee gesproken hebt geen verstand van zaken heeft :). Alle bestelde autos kunnen voor eind maart geleverd worden. Denk je echt dat ze autos niet uitleveren omdat ze particulieren voor willen laten gaan? Ze hebben de euros enorm hard nodig bij Tesla dus ze doen er alles aan ze direct naar klanten te sturen (kijk maar eens hoe paniekerig de eerste lading geduwd is naar hun eigenaren).
 
  • Like
Reactions: S-19910
Of dat ze al die telefoontjes beu zijn.
Nu denken ze : voilà, die belt de komende weken niet meer. ;)

Ik denk vooral dat. De Tesla medewerkers met een degelijk IQ zullen het met ons eens zijn dat er geen lijn te brengen is in hun delivery hell. Het hoogst haalbare op dit moment is gewoon de ongeruste klant zo ver te krijgen dat hij jou en je collega's een paar dagen met rust laat. "Hij komt!....Wanneer? Your guess is as good as mine. Ik lul maar wat zodat je opnieuw wat geduld hebt maar weet het ook niet"

Als er al iemand zicht heeft bij Tesla over hoe het process echt effectief loopt dan communiceert die persoon niet met Delivery staff of klanten.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Zojuist met Tesla gesproken met de insteek mijn order aan te laten passen naar 18" wielen, als dat sneller zou zijn.
Krijg ik zowaar -voordat ik dat gedaan had- te horen dat de auto in transit is én er een VIN nummer gekoppeld is (224410)!

Bij mijn collega (direct gevraagd) ook, hij heeft VIN 206502.
Uiteraard inmiddels aangevuld in de spreadsheet (Tesla Model 3 leveringen).

De wachttijd aan de telefoon was overigens circa een half uur. Dan weet je dat vast. ;)
 
Maar we kunnen er in ieder geval voor zorgen dat de lezers van dit forum over de juiste informatie beschikken zodat ze op verjaardagen (waar kom je jan-met-de-pet anders tegen) de anderen kunnen corrigeren tijdens de borrelpraat.
(overigens: de kennis van de jan met de pet op dit forum gaat ook mijn pet teboven ;) )
Ik denk dat het eerstvolgend nieuw forumlid dat nu nog meeleest en zich orienteert op een goedkope M3 zich als 'Jan met de Pet' aanmeldt...;)
 
  • Funny
Reactions: Michel3