Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ben blij dat de echte prijzen gewoon bekend zijn nu...en dat ergens in maart/april de MR prijs officieel bekend wordt. Als tenminste de planning van Elon om deze in mei in de EU te gaan leveren gehaald wordt.
Ik heb van Tesla te horen gekregen dat ze verwachten zo rond mei/juni bestellingen te kunnen opnemen voor een goedkoper model. Levering volgt uiteraard pas later.
Of heb jij andere info?
Tot nu toe heeft Tesla me nog niet kunnen bevestigen om welk goedkoper model het zal gaan. Ik schat inderdaad MR, maar misschien beginnen ze wel met de LR 2WD.
 
Ik denk dat het eerstvolgend nieuw forumlid dat nu nog meeleest en zich orienteert op een goedkope M3 zich als 'Jan met de Pet' aanmeldt...;)
Uitstekende suggestie...

Eerste post: al een tijdje actief aan het meelezen op dit forum. Begin januari via werk/lease een blauwe non-P 18" besteld. Op dat moment was de verwachtte leverdatum begin april. De laatste weken is het stil vanuit LM, dus voorlopig is het afwachten.
 
Zojuist met Tesla gesproken met de insteek mijn order aan te laten passen naar 18" wielen, als dat sneller zou zijn.
Krijg ik zowaar -voordat ik dat gedaan had- te horen dat de auto in transit is én er een VIN nummer gekoppeld is (224410)!

Bij mijn collega (direct gevraagd) ook, hij heeft VIN 206502.
Uiteraard inmiddels aangevuld in de spreadsheet (Tesla Model 3 leveringen).

De wachttijd aan de telefoon was overigens circa een half uur. Dan weet je dat vast. ;)

Is er ook een wijziging zichtbaar in je tesla account?
 
hier een mopke, om deze moeilijke tijden door te komen;)
upload_2019-2-11_14-13-33.png
 
Goed nieuws! En in transit is dan tussen Zeebrugge en (levering aan jou in) Tilburg lijkt me? Positief dus!

Dat lijkt mij te optimistisch, maar ik hoop het.

Ik begreep 'in transit' als tussen Fremont en Tilburg.
Op basis van mijn VIN zou ik zeggen dat het nog wel even kan duren.
De hoogste geleverde VIN volgens de spreadsheet is momenteel 20729x.
Die stond dus nog op boot 1.
 
  • Like
Reactions: Tombaaaa
Elja, hier vinnummer 2008XX, alles gedaan maar nog niks gehoord en nog geen kenteken.

Op basis van je VIN zou je dan zeggen dat ie al op boot 1 meegekomen is, maar wellicht is die relatie helemaal niet te leggen.
Ik dacht dat VIN's opeenvolgend aan auto's gegeven werden. Dus dan zou je zeggen dat 200xxx ongeveer anderhalve week eerder geproduceerd is als 207xxx.

Logischerwijze zou je zeggen dat alle VINs onder 207xxx op boot 1 gekomen zijn.
Dan VINs tot circa 215xxx bijvoorbeeld voor China en Amerika zelf (ik gok maar wat he, maar ik zie nog geen VINs in die range in de spreadsheet).

Vervolgens VINs 216xxx tot 220xxx op de Cosmos, nu in Zeebrugge.
En VINs daarboven op boot 3.
 
Op basis van je VIN zou je dan zeggen dat ie al op boot 1 meegekomen is, maar wellicht is die relatie helemaal niet te leggen.
Ik dacht dat VIN's opeenvolgend aan auto's gegeven werden. Dus dan zou je zeggen dat 200xxx ongeveer anderhalve week eerder geproduceerd is als 207xxx.

Logischerwijze zou je zeggen dat alle VINs onder 207xxx op boot 1 gekomen zijn.
Dan VINs tot circa 215xxx bijvoorbeeld voor China en Amerika zelf (ik gok maar wat he, maar ik zie nog geen VINs in die range in de spreadsheet).

Vervolgens VINs 216xxx tot 220xxx op de Cosmos, nu in Zeebrugge.
En VINs daarboven op boot 3.


Hier ook al een Vin toegekend- 220xxx, Pas je het aan in het lijstje of moet ik het zelf doen?
 
@Elja Trum Ervaring in de US was dat VINs in blokken geregistreerd worden en dan semi-willekeurig toegekend worden aan auto's.

Heb ook even de sheet genormaliseerd en opgeruimd.

Oke, dus daar kunnen we niet teveel van zeggen, waarschijnlijk.
Voor mij mogelijk gunstig, dat ik mogelijk op een eerdere boot sta dan dat mijn VIN lijkt aan te geven.

Enne, thanks voor het helpen opruimen van de sheet! :)

@Mad P***y Zo te zien is het al aangepast. :)
In principe mag iedereen zelf zijn data aanpassen, dat werkt het snelst.
 
Oke, dus daar kunnen we niet teveel van zeggen, waarschijnlijk.
Voor mij mogelijk gunstig, dat ik mogelijk op een eerdere boot sta dan dat mijn VIN lijkt aan te geven.

Enne, thanks voor het helpen opruimen van de sheet! :)

@Mad P***y Zo te zien is het al aangepast. :)
In principe mag iedereen zelf zijn data aanpassen, dat werkt het snelst.

Ja maar ik had de spreadsheet app al verwijderd. ;)

P.S. Heb tesla gebeld en aangegeven dat ik op vakantie ga en ook wanneer. Kunnen ze rekening houden met leveren, er zullen vast wel meer mensen op vakantie gaan. Ze hebben een notitie gemaakt. Zitten ze tenminste niet met auto’s die niet opgehaald kunnen worden.
 
  • Like
Reactions: ssdshirt
Voor alle Leaseplan mensen onder ons. Ik krijg zojuist een officiële bevestiging van mijn bestelling binnen (van leaseplan). Eerder had ik al per mail de bevestiging geregen dat de bestelling vanuit leaseplan op 29-1 was aangeboden bij Tesla.

In deze officiële bevestiging staat nu een indicatie leverweek: dit is week 16, halverwege april dus... Ik ga er van uit dat ze nog een veiligheid hier inbouwen. Dus wellicht wordt het dan toch maart... Mocht er meer gebeuren omtrent leaseplan zal ik dat hier delen.
 
  • Like
Reactions: Odie