Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week woensdag werd ik gebeld door Tesla of ik die avond mijn Model 3 wilde komen halen. Afspraak gemaakt voor 21u. Diezelfde dag nog kreeg ik mijn VIN (01390) en Kenteken (XN-295-G)!
Vervolgens werd ik begin van de avond gebeld met de mededeling dat er een 'logistiek probleem' was. De afspraak is toen verzet naar donderdagavond 20u. Die werd (zoals bij velen) ook weer afgebeld. Bij doorvragen kreeg ik het antwoord dat ze me pas zouden bellen als ze zeker wisten dat de aflevering door kon gaan.
Ik dacht in mijn naïviteit dat het dan de dagen daarna wel zou gaan gebeuren, maar het blijft oorverdovend stil...
Een paar keer heb ik mijn geluk beproefd door zelf te bellen, maar meestal binnen 10min weer opgehangen. Ik heb geen zin/tijd/gelegenheid om meer dan een uur in de wacht te staan.
Maar vandaag eind van de middag toch eindelijk iemand te pakken gekregen! En wat zegt ze? 'Uw Model 3 is nog niet in Tilburg' :eek:

Wachten maar weer. 'Wij stellen uw geduld op prijs...' Jaja, ze kunnen van dat zinnetje beter maken: 'Wij stellen uw geduld op de proef...' :p
 
Klopt, bij leasplan geven ze heel voorzichtig aan: Tesla geeft aan dat de leveringen sneller zullen plaatsvinden. Echter houden zij vanuit eerdere ervaring met Tesla een langer levertijd aan ter indicatie, zodat het niet gaat tegenvallen. Vind dit wel goed van Leaseplan. Mocht Tesla er een zooitje van maken, waar het zo nu en dan wel op lijkt er geen verwijten komen naar Leaseplan.

Ik ga nu uit van week 16 en wacht het geduldig af, kan wellicht alleen maar meevallen :)

Ik heb vanmiddag ook een mail gehad van LeasePlan met de officiële bestel bevestiging. Bestelling bij leaseplan is gedaan op 16 Januari en ik zie in het bijgevoegde document week 15 als leverweek staan. Wat later dan ze in het begin aangaven (midden Maart), maar zoals je zegt vermoed ik dat ze wat terughoudend zijn met de leverdata :)

Nu in ieder geval een soort van leverdatum gekregen. Hiervoor nog niets gehoord wat de status was van de bestelling.
We wachten het maar even af
 
hier een mopke, om deze moeilijke tijden door te komen;)
View attachment 376267
Nog een mopke dan:
IMG_4362.JPG
 
Vorige week woensdag werd ik gebeld door Tesla of ik die avond mijn Model 3 wilde komen halen. Afspraak gemaakt voor 21u. Diezelfde dag nog kreeg ik mijn VIN (01390) en Kenteken (XN-295-G)!
Vervolgens werd ik begin van de avond gebeld met de mededeling dat er een 'logistiek probleem' was. De afspraak is toen verzet naar donderdagavond 20u. Die werd (zoals bij velen) ook weer afgebeld. Bij doorvragen kreeg ik het antwoord dat ze me pas zouden bellen als ze zeker wisten dat de aflevering door kon gaan.
Ik dacht in mijn naïviteit dat het dan de dagen daarna wel zou gaan gebeuren, maar het blijft oorverdovend stil...
Een paar keer heb ik mijn geluk beproefd door zelf te bellen, maar meestal binnen 10min weer opgehangen. Ik heb geen zin/tijd/gelegenheid om meer dan een uur in de wacht te staan.
Maar vandaag eind van de middag toch eindelijk iemand te pakken gekregen! En wat zegt ze? 'Uw Model 3 is nog niet in Tilburg' :eek:

Wachten maar weer. 'Wij stellen uw geduld op prijs...' Jaja, ze kunnen van dat zinnetje beter maken: 'Wij stellen uw geduld op de proef...' :p
bij mij identiek verhaal, VIN en kenteken vorige week woensdag gekregen, sinds dien geen teken van leven. Als ik dan hier lees dat mensen hier al leverdatums krijgen zonder kenteken, vraag ik mij af waar ze (vloek) mee bezig zijn in Tilburg. Dat kan alleen maar fout gaan volgens mij en op meer teleurstelling uit lopen. Ik heb vandaag om 17:00 nog eens gebeld maar na 1 uur en 25 minuten opgehangen.
 
bij mij identiek verhaal, VIN en kenteken vorige week woensdag gekregen, sinds dien geen teken van leven. Als ik dan hier lees dat mensen hier al leverdatums krijgen zonder kenteken, vraag ik mij af waar ze (vloek) mee bezig zijn in Tilburg. Dat kan alleen maar fout gaan volgens mij en op meer teleurstelling uit lopen. Ik heb vandaag om 17:00 nog eens gebeld maar na 1 uur en 25 minuten opgehangen.
1 uur en 25 minuten! Dat hou ik dus nooit vol. Temeer omdat je op een ander moment er ineens binnen 10 minuten doorheen kunt zijn. Anyways, misschien heb ik het antwoord voor jou 'gehaald'. Ga er maar vanuit dat jouw auto ook nog niet in Tilburg is.
Het stelde mij ook wel weer enigszins gerust: hij staat dus niet half vergeten in Tilburg in de hoek :)
Oftewel: ik krijg de indruk dat de auto's die binnenkomen, daadwerkelijk worden 'weggewerkt'.
 
  • Informative
Reactions: Rohodo
Deze kwam ik in het wild tegen vandaag. Met de eigenaar staan praten, afgelopen vrijdag geleverd gekregen, eerste EV. Stond te laden naar 100% aan de supercharger, was verbaasd dat het nog 50min ging duren van 80% naar 100%, ik zeg waar gaat u naar toe dan? Parijs, nee half uurtje rijden zegt de meneer, maar uitgelegd dat op deze manier laden geen zin heeft, doorverwezen naar dit forum om zich meer te verdiepen in de EV materie
 

Attachments

  • 182E3734-AE7E-4807-919E-B018DCE24BCE.jpeg
    182E3734-AE7E-4807-919E-B018DCE24BCE.jpeg
    350.2 KB · Views: 53
Ik lees al een tijdje mee maar vandaag dan ook mijn bestelling geplaatst (M3P, Silver) via onze vaste leasemaatschappij. Verwachte levering is begin mei voor bestellingen die ze al hadden staan maar ook nieuwe bestellingen. Ondanks de geschatte levertijd van maart als je nu via de website besteld. Tesla hanteert volgens de leasemaatschappij een ander beleid dan andere fabrikanten ten aanzien van leasemaatschappijen. Tesla levert wanneer het Tesla uitkomt, ongeacht of dit eerder of later dan de gewenste leverdatum is. Terwijl andere fabrikanten op afroep van de leasemaatschappij leveren. Geen idee waarom dit een reden is dat leaserijders langer moeten wachten of een andere verwachte levertijd gecommuniceerd krijgen.