Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Weet niet waar deze vertrekt? Amsterdam?

De City of Amsterdam is een carrier die over en weer gaat tussen Zeebrugge en Noorwegen (Drammen maar later ook andere havens). Alle Model 3's voor Europa komen eerst aan in Zeebrugge. Vandaar gaan die voor Noorwegen (en misschien Scandinavie?) op boottransport met oa deze naar het Noorden. De rest gaat per opligger over land naar de verschillende service centers / uitdistributieplaatsen.
 
Nog maar eens gebeld. Deze keer wat langer moeten wachten en een vrouw aan de lijn...
"We kunnen niets zien meneer, waardoor we niks kunnen zeggen. En we kunnen ook niets anders doen dan afwachten. U heeft blijkbaar pech".
Daar moet ik dan maar mee doen!
Ondertussen al een mail naar "hoofd delivery west europa" en de "country manager" gestuurd. tot op heden geen reactie.

Zou het kunnen dat ze nu aan pagina 389 zitten om te matchen? en dat ze niet zien dat er op pagina 1 nog eentje open staat?
 
Last edited:
Ik blijf het sneu voor je vinden. Als informaticus blijf ik het frappant vinden dat ze zo veel vertrouwen hebben "in het proces". Ze weten niks maar gewoon geduld hebben en het komt wel in orde is de boodschap. Niemand die het echt achterna holt die kan identificeren waar het misloopt. Op een gegeven moment moet je als organisatie je realiseren dat het proces faalt in bepaalde gevallen zoals bij @Frank, je verantwoordelijkheid nemen en er achterna gaan. Ik vrees dat ze nu een beetje in de modus zitten van: We leveren uit wat we kunnen en de "speciale gevallekes" die door wie weet welke reden dan ook niet door het proces geraken doen we wel wanneer de eerste rush een beetje voorbij is. Maximum cars delivered > customer satisfaction. Waarschijnlijk hebben ze nog gelijk ook aangezien die customer satisfaction (hopelijk?) sowieso goed komt wanneer het ding uiteindelijk toch geleverd wordt.
 
  • Like
Reactions: Jaimevisser
Hmmm, zelfde config hier. Hoor ook maar niets. Levering in Feb indien voor eind December besteld... Dus inderdaad niet. Zal volgende week ook maar weer eens bellen. Heb me voorgenomen deze week maar eens niet te bellen.

Toch een gek verhaal. Ik heb gereserveerd op 25/12/18, besteld op 10/01/19 en toen ik vorige week donderdag (14/2/19) belde kon de beste man me vertellen dat er een VIN gekoppeld is, dat ik eerst op boot 4 stond, maar omdat verder alles in orde is er nu al aan een auto gekoppeld is die in Zeebrugge staat! Eerst maar zien, dan geloven.

Config: midnight silver, wit interieur, 19'', EAP later, contant, wel inruil.
 
  • Like
Reactions: Stolding
Is al upgedatet volgens mij.

https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Model-3-op-kenteken-februari-2019/8etr-zzua laat in ieder geval de tenaamstellingen zien

Het tempo is wat opgeschroefd:
06/02 - 3
07/02 - 19
08/02 - 47
09/02 - 20
11/02 - 16
12/02 - 22
13/02 - 25
14/02 - 16
15/02 - 46
18/02 - 29
19/02 - 33

EDIT: Dus 276 op NL kenteken so far (sinds de deliveries zijn begonnen).

upload_2019-2-20_12-16-14.png
 
Last edited:
Ik blijf het sneu voor je vinden. Als informaticus blijf ik het frappant vinden dat ze zo veel vertrouwen hebben "in het proces". Ze weten niks maar gewoon geduld hebben en het komt wel in orde is de boodschap. Niemand die het echt achterna holt die kan identificeren waar het misloopt. Op een gegeven moment moet je als organisatie je realiseren dat het proces faalt in bepaalde gevallen zoals bij @Frank, je verantwoordelijkheid nemen en er achterna gaan. Ik vrees dat ze nu een beetje in de modus zitten van: We leveren uit wat we kunnen en de "speciale gevallekes" die door wie weet welke reden dan ook niet door het proces geraken doen we wel wanneer de eerste rush een beetje voorbij is. Maximum cars delivered > customer satisfaction. Waarschijnlijk hebben ze nog gelijk ook aangezien die customer satisfaction (hopelijk?) sowieso goed komt wanneer het ding uiteindelijk toch geleverd wordt.

Als waar is dat NL en Noorwegen voorrang hebben en de 19 inch niet op de eerste boten stonden zit er misschien wel wat logica in het feit dat ze in België mondjesmaat uitleveren. Er moet iets van een systeem in de wijze van uitleveren zitten.

Ik denk dat er wel wat minder mensen gaan reserveren voor de Model Y straks.

Ik ben blij dat ik pas in het laatste kwartaal van 2019 iets moet beslissen. En ik wil sowieso LR dus tegen die tijd zal dat makkelijker gaan denk ik.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Hallo hier een mede lease besteller.
21/12 een LR AWD deep blue 19” met eap besteld via Alphabet.
9/1 bestelling definitief doorgevoerd bij Tesla , afgegeven leverdatum indicatie week van 30 april.
Ondertussen een Tesla account gekregen op mijn zakelijke emailadres. Staat echter niks in en kan ook niks aanpassen. Inloggen op App lukt niet omdat “er geen produkten gekoppeld zijn”.
Vanochtend eens gebeld naar Tesla met RN nummer dat ik via Alphabet had gekregen.
De bestelling was goed doorgekomen bij Tesla, echter nog geen VIN. Die zou in amerika toegekend worden volgens de meneer aan de telefoon. Ze hadden geen idee wanneer dat zou gaan gebeuren en of de week van 30 april nog haalbaar was.
Werd ook niks gezegd over eventuele issues met Alphabet.
Ik wacht maar af, huidige leaseauto loopt half april af. Moet ook nog een laadpaal krijgen via newmotion, volgende maand komt netbeheerder eerst de aansluiting verzwaren van 1x40A naar 3x25A.
 
Blijkbaar is het heel erg moeilijk om een eindfactuur op te maken. Maandag gebeld, eind vd dag meneer. Dinsdag gebeld, ja sorry we gaan nu kijken en ik bel of mail u (niet dus). Vandaag belt delivery team, mijn geplande levering voor morgenmiddag is uitgesteld. Want betalen zonder factuur gaat niet en leveren zonder betaling doen ze niet natuurlijk.

Factuurtje opstellen == rocket science :(
 
@infernix bizar! In mijn geval kreeg ik de factuur gewoon netjes binnen 'n uur van het inplannen van de afleverafspraak, die dan vervolgens wel twee weken ver weg lag. Onverklaarbaar dat ze een uitlevering uit gaan stellen door dit soort gefaal. Hopelijk gebeurt dat niet te veel, straks gaan ze andere afleveringen nog vertragen.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Hebben de afgeleverde auto’s van jullie ook al de firmware met Sentry mode?
Ik las dat met die mode ook de zij camera’s tijdens het rijden worden opgenomen op de USB

“Avi Charszan after the new update with sentry mode, it records both side view and front to ur usb”
 
  • Informative
Reactions: Merijn
Net gebeld, nu kon hij mij na vragen ineens de boot vertellen: boot 4 CSCC Europe die overmorgen aankomt! Nog geen VIN, dus dat vond ik frapant. Heb even doorgevraagd hoe zeker hij wist dat hij op die boot stond en hij vertelde me dat het er echt bij stond.

19" blauw LR-AWD met zwart interieur, 11/12/2018 besteld, 07/2017 gereserveerd.
Wel vreemd; ik heb op 11/12 feb de VIN ontvangen en hoorde vandaag ook op de vierde boot Europe. Indicatie aflevering 1 maart
 
Hallo hier een mede lease besteller.
21/12 een LR AWD deep blue 19” met eap besteld via Alphabet.
9/1 bestelling definitief doorgevoerd bij Tesla , afgegeven leverdatum indicatie week van 30 april.
Ondertussen een Tesla account gekregen op mijn zakelijke emailadres. Staat echter niks in en kan ook niks aanpassen. Inloggen op App lukt niet omdat “er geen produkten gekoppeld zijn”.
Vanochtend eens gebeld naar Tesla met RN nummer dat ik via Alphabet had gekregen.
De bestelling was goed doorgekomen bij Tesla, echter nog geen VIN. Die zou in amerika toegekend worden volgens de meneer aan de telefoon. Ze hadden geen idee wanneer dat zou gaan gebeuren en of de week van 30 april nog haalbaar was.
Werd ook niks gezegd over eventuele issues met Alphabet.
Ik wacht maar af, huidige leaseauto loopt half april af. Moet ook nog een laadpaal krijgen via newmotion, volgende maand komt netbeheerder eerst de aansluiting verzwaren van 1x40A naar 3x25A.

Vergeet niet je groepenkast dan ook te laten vervangen voor die tijd ;) Ik wil eerst kijken hoeveel ik daarvan eventueel meegefinancierd krijg onder die stelpost voor de laadpaal :D