Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb idd het gevoel dat bellen helemaal niks oplevert daar ze het ene moment dit zeggen en het ander moment iets compleet anders. Het enige wat echt telt, lijkt me, is de moment dat ze je bellen of iets laten weten dat je auto klaar staat om afgehaald te worden. Alles tussen het bouwen en dat moment is één grote waas waar niemand zijn weg in vindt, zo lijkt het alleszins. Ik heb al bij verschillende merken een wagen besteld, maar dit overtreft toch alles. Slachtoffer van hun succes of, dare I say it, onkunde, wie zal het zeggen...

Soit, ik hoop toch binnenkort HET berichtje te ontvangen, kwestie dat we wat verder kunnen plannen, ik kijk nog altijd erg uit naar m'n M3P ;)
Voor de lol moet je eens bij Audi iets bestellen. Daar weten ze maandenlang van niets, en wachttijden lopen daar makkelijk op tot 9 maanden en langer.

Wanneer ze bij Tesla jou zelf bellen, dan pas weten ze iets en dan gaat het vlot. Tussen eerste telefoontje en levering kan ik in ons geval iets meer dan 2 weken tellen.
 
Wij Belgen zijn spijtig genoeg de pineut. Ik ben ook al 4 jaar model S owner en heb op dag 1 besteld. Ook al talrijke keren gebeld, maar men weet NIETS ... frustrerend !
Net nog eens gebeld.
Geen VIN voor mij er is zelfs nog geen boot gekend waar hij op zou staan. terwijl alle wagens op de boten normaal zijn toegewezen. Het gaat niet meer voor mijn vakantie worden en dus ten vroegste begin april.:eek:

+5 jaar eigenaar, reeds 2 tesla's gekocht, vroegste reservatie, onmiddelijk bestellen van zodra het mogelijk was, dochter bij tesla gewerkt, schoonzoon bij tesla aan de slag, garage verbouwen naar tesla store, carport bouwen, oprit omdopen naar tesla boulevard, nummerplaat met "elon musk" aanvragen, 23 auto's verkocht,..... het brengt allemaal niet echt veel op:confused:
status: zwaar teleurgesteld....
 
Wat zijn de specs van de M3 die je besteld hebt?

Zwart, LR AWD, non-P en geen EAP. Bij het laatste telefonisch contact met Tesla zouden ze op mijn verzoek het aan mij toegekende VIN loskoppelen van mijn RN zodat ze iemand anders gelukkig konden maken. Blijkbaar is dat niet gedaan of men werkt langs elkaar hen en zit ik nog ergens een proces waar ik tijdelijk niet thuis hoor. Net als verleden keer verwacht ik morgen of overmorgen weer een belletje van Tesla wanneer ik mijn M3 kom ophalen. I.p.v. "Don't call us, we call you!" is het "Don't call me, I call you!".
 
Schijnbaar zijn de pilot sport 4's die standaard op de 18" komen wel erg goede zomerbanden heb ik her en der gelezen. Ook in de praktijk voelen ze extreem plakkerig aan in de bochten zonder efficiency op te offeren.
Je rijdt dus nu ook op zomerbanden? Ondanks de lage temperaturen in de nacht? Ik rij veel laat 's avonds. Nu nog met de trein op weg naar mijn auto.
Ik zit dus best te twijfelen of ik er volgende week nog winterbanden op moet leggen, voor een maandje.
 
Je rijdt dus nu ook op zomerbanden? Ondanks de lage temperaturen in de nacht? Ik rij veel laat 's avonds. Nu nog met de trein op weg naar mijn auto.
Ik zit dus best te twijfelen of ik er volgende week nog winterbanden op moet leggen, voor een maandje.
Ik rijd eigenlijk altijd overdag, maar als de temperatuur rond het vriespunt ligt pas ik mijn rijstijl aan. Met de diesel (voorwiel Clio 2014) was dat dan vooral lage toeren maken en op de motor remmen. Altijd met all seasons gereden. Letterlijk nooit een probleem gehad. Met de Tesla zal ik chillmode gebruiken maar verder van de computer afhankelijk zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er iets enorm mis zal gaan mocht het toch even vriezen. Je moet als bestuurder gewoon even extra opletten, en op het moment dat je echt serieus gripverlies merkt je rit heroverwegen. Voor komende maand lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk..Maar als het echt ijzelt en je iedere nacht de weg op moet zou ik zsm winterbanden eronder laten zetten.
Nu is mijn plan om deze zomer ergens winterbanden op de kop te tikken voor komend seizoen.
 
  • Informative
Reactions: Michel3
Tja, winterbanden zijn nu waarschijnlijk ook niet duur meer.
Ik ga de 10daagse voorspelling als een havik in de gaten houden...
En vast even bij mijn vaste bandenman informeren voor welke prijs hij die Nokians kan leveren.
Oh ja, en krikpunten laten printen of bestellen.

PS Bij ijzel helpen zelfs winterbanden niet.