Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand ervaring met geavanceerde Autopilot? Is het de €5300,- waard :). Ben erg benieuwd
Ik zou niet meer anders willen, ideaal voor op de snelweg, nachtelijke ritten, de radar kan veel beter afstanden inschatten en belijningen lezen op de weg. Tuurlijk moet je als bestuurder opletten, zoals bij weg werkzaamheden, handen aan je stuur! maar voor 90% doet hij uitmuntend zijn werk. Gisteren in de M3, op de snelweg A4, gaat hij inhouden, omdat hij zag dat een auto rechtsvoor aan het versnellen was, en EAP bang was dat er een ongeluk ging gebeuren, had ik niet door, om maar aan te geven, hoe het systeem werkt.
Heerlijk toch om een computer te controleren, of hij/zij zijn kunstje goed doet. Je hoeft je igv geen zorgen te maken, of je tussen de belijning blijft, want dat blijft ie. Daardoor heb je meer tijd om op andere zaken die op en rond de andere weggebruikers gebeuren, in je op te nemen, waardoor je veiliger rijdt in mijn ogen. Insuremytesla geeft niet voor niets 10% korting op je premie.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Konden eigenlijk vandaag rond dit onze eerste Tesla halen (silver, lr 19” eap) kunnen ophalen. Twee uur van tevoren gecanceled.

Blijkt dus te zijn dat de financiele afdeling van Tesla niet op tijd de eindfactuur af heeft. Na de aflever SMS navraag gedaan over de eindfactuur: “die is aangevraagd komt allemaal in orde, jij kunt je auto vrijdag ophalen”.

Bijna een week de tijd, ze willen naar 100 afleveringen per dag en de financiële afdeling kan dat niet bijhouden? Een eindfactuurtje verzenden..
 
Ik zou niet meer anders willen, ideaal voor op de snelweg, nachtelijke ritten, de radar kan veel beter afstanden inschatten en belijningen lezen op de weg. Tuurlijk moet je als bestuurder opletten, zoals bij weg werkzaamheden, handen aan je stuur! maar voor 90% doet hij uitmuntend zijn werk. Gisteren in de M3, op de snelweg A4, gaat hij inhouden, omdat hij zag dat een auto rechtsvoor aan het versnellen was, en EAP bang was dat er een ongeluk ging gebeuren, had ik niet door, om maar aan te geven, hoe het systeem werkt.
Heerlijk toch om een computer te controleren, of hij/zij zijn kunstje goed doet. Je hoeft je igv geen zorgen te maken, of je tussen de belijning blijft, want dat blijft ie. Daardoor heb je meer tijd om op andere zaken die op en rond de andere weggebruikers gebeuren, in je op te nemen, waardoor je veiliger rijdt in mijn ogen. Insuremytesla geeft niet voor niets 10% korting op je premie.
+1, en ik denk zeker dat het de €5.300,- waard is @Joostn ! Zeker als je je realiseert dat je -net als met de rest van je Tesla- instapt op het huidige niveau, maar met de regelmatige updates een steeds betere EAP krijgt....
 
  • Like
Reactions: Michel3
Is de kern toch adaptieve cruisecontrol en tussen de lijntjes houden wat een BMW en Volvo ook prima doen?
Of is het echt meer?
Het is echt meer, probeer een situatie hierboven uit te leggen, waardoor een ongeluk wordt voorkomen door de auto, zoek op youtube en je vindt echt voorbeelden, en het is waar. Mijn vrouw wil niet met EAP rijden, is een keus, maar ik zeg altijd, dat ik een passagier van mijn auto ben op de snelweg
 
  • Like
Reactions: Michel3
Konden eigenlijk vandaag rond dit onze eerste Tesla halen (silver, lr 19” eap) kunnen ophalen. Twee uur van tevoren gecanceled.

Blijkt dus te zijn dat de financiele afdeling van Tesla niet op tijd de eindfactuur af heeft. Na de aflever SMS navraag gedaan over de eindfactuur: “die is aangevraagd komt allemaal in orde, jij kunt je auto vrijdag ophalen”.

Bijna een week de tijd, ze willen naar 100 afleveringen per dag en de financiële afdeling kan dat niet bijhouden? Een eindfactuurtje verzenden..

Blijft me toch verbazen over dit soort zaken. Hoe moeilijk kan het zijn. Mitsubishi kon 5 jaar geleden zonder veel problemen bijna 10.000 Oulanders PHEV binnen een week of 6 bij de klant krijgen. Tuurlijk hebben die een groter dealernetwerk met meer verkoop punten, maar toch ... Je hebt als Tesla 3 jaar de tijd gehad om de logistiek voor te bereiden en dan er toch zo'n puinhoop van weten te maken. Gaat mijn petje echt te boven. Ik stel voor dat ze ter compensatie die $1000,- korting die ze in de VS doorvoeren hier ook meteen toepassen (ze lezen toch mee hoop ik ... ?)
 
  • Disagree
Reactions: Michel3
Dec 2018 besteld bij LP.
Jan 2019 bestelling ingelegd bij Tesla.
Jan 2019 RN opgevraagd bij LP
Jan 2019 referall gebruikt op RN

Vandaag bij Tesla geïnformeerd naar de status:
- RN staat op andere naam (geen LP groepsacount)
- Mijn naam is onbekend bij Tesla
- Terugbelverzoek ingediend bij LP
- Tot nu toe blijft het stil

Dus dat komt vast goed.