Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ook kreeg ik te horen dat de laadkabels weer voorradig zijn
Dat zou heel mooi zijn. Maakte me een beetje zorgen, omdat mijn eigen TWC laadpunt nog niet klaar is. Pas na een of twee dagen, maar ik ga de dag van aflevering meteen 450 km rijden en op dag twee 300 km. Gelukkig is er een laadpaal op 600 m, om dag twee vol weg te kunnen van huis, maar dan heb ik wel een type 2 kabel nodig.
Gratis superchargen ga ik zeker ook doen. Zevenaar is de dichtstbijzijnde (met 10 km omweg) op 25 km. Apeldoorn heeft helaas (nog) geen CCS.
 
de destination chargers komen normaal in twee kleuren : ROOD/wit, enkel voor Tesla's geconfigureerd; en WIT/rood, voor alle EV's met type2.
Is een eenvoudige instelling op de charger.

Eigenaardig is dat de Zoe schijnbaar op een ROOD/witte kan laden. (vraag : wordt er geladen, cq was het looplichtje in werking ?)
Indien wel : switch zal fout staan, of er is toch de kabel vanaf een WIT/rode gebruikt.

Indien niet : sticker kleven;)

Dat looplichtje zag ik niet (deed het wel bij de model 3 ernaast) dus dit zal dan een tesla wannabe zijn geweest. Waar zijn die stickers te krijgen of krijg je er een paar duizend bij de model 3 om uit te delen :)?
 
  • Funny
Reactions: Michel3
Dat looplichtje zag ik niet (deed het wel bij de model 3 ernaast) dus dit zal dan een tesla wannabe zijn geweest. Waar zijn die stickers te krijgen of krijg je er een paar duizend bij de model 3 om uit te delen :)?
hij was dus inderdaad niet aan het laden !

Stickers zelf te fabriceren.;)
Voorbeelden te vinden op het internet (m'n batterij van de smartphone is bijna plat:eek:)
 
Dat zou heel mooi zijn. Maakte me een beetje zorgen, omdat mijn eigen TWC laadpunt nog niet klaar is. Pas na een of twee dagen, maar ik ga de dag van aflevering meteen 450 km rijden en op dag twee 300 km. Gelukkig is er een laadpaal op 600 m, om dag twee vol weg te kunnen van huis, maar dan heb ik wel een type 2 kabel nodig.
Gratis superchargen ga ik zeker ook doen. Zevenaar is de dichtstbijzijnde (met 10 km omweg) op 25 km. Apeldoorn heeft helaas (nog) geen CCS.

Diegene heeft het nog dubbel nagevraagd voor mij, heb het zelf niet echt nodig, maar wil natuurlijk een complete auto hebben. Thuis hebben wij een 3-fase Twc voor de S, die ga ik ook voor de 3 gebruiken. Maar kan mij goed voorstellen dat het lastig is als je openbaar wilt laden. Dag doen wij zelf echt zelden.
 
de destination chargers komen normaal in twee kleuren : ROOD/wit, enkel voor Tesla's geconfigureerd; en WIT/rood, voor alle EV's met type2.
Is een eenvoudige instelling op de charger.

Eigenaardig is dat de Zoe schijnbaar op een ROOD/witte kan laden. (vraag : wordt er geladen, cq was het looplichtje in werking ?)
Indien wel : switch zal fout staan, of er is toch de kabel vanaf een WIT/rode gebruikt.

Indien niet : sticker kleven;)
Vraagje: ik zie in de handleiding van mijn nieuw TWC geen instelling om de lader te beperken tot Tesla’s of alle type2 wagens.

Zijn destination chargers anders dan de normale TWC of zijn het dezelfde apparaten?
 
Diegene heeft het nog dubbel nagevraagd voor mij, heb het zelf niet echt nodig, maar wil natuurlijk een complete auto hebben. Thuis hebben wij een 3-fase Twc voor de S, die ga ik ook voor de 3 gebruiken. Maar kan mij goed voorstellen dat het lastig is als je openbaar wilt laden. Dag doen wij zelf echt zelden.
Fijn.
Ik monteer ook een TWC, alleen is die later klaar dan dat ik mijn auto krijg.
Dus is voor de eerste nachten de publieke laadpaal bij een bevriende garage handig om te gebruiken.
 
Vandaag nog maar eens gebeld, nadat ik mij eerder voorgenomen had gewoon rustig af te wachten. Ik lees hier dat er al auto's van de tweede (en derde?) boot afgeleverd worden, dus het werd me al te bar.
De medewerker die ik aan de telefoon had zei dat ik alle reden had om ongeduldig te zijn, zeker omdat ik op 6-2 al gebeld was voor levering en mijn auto echt op de eerste boot stond.
Hij is gaan 'zoeken' maar ze hebben hem nog niet gevonden.

Ik hoor bij de vroege reserveerders (31-3-2016) en bij de snelle bestellers (11-12-2018), maar dat geeft helaas geen garantie op snelle levering. Maandag hoor ik weer van ze hebben ze me beloofd. Ik krijg al visioenen van een beschadigde Model 3 die 'even' langs de schadehersteller is gebracht voor hij geleverd kan worden :mad:
 
  • Informative
Reactions: Jopie
Vandaag nog maar eens gebeld, nadat ik mij eerder voorgenomen had gewoon rustig af te wachten. Ik lees hier dat er al auto's van de tweede (en derde?) boot afgeleverd worden, dus het werd me al te bar.
De medewerker die ik aan de telefoon had zei dat ik alle reden had om ongeduldig te zijn, zeker omdat ik op 6-2 al gebeld was voor levering en mijn auto echt op de eerste boot stond.
Hij is gaan 'zoeken' maar ze hebben hem nog niet gevonden.

Ik hoor bij de vroege reserveerders (31-3-2016) en bij de snelle bestellers (11-12-2018), maar dat geeft helaas geen garantie op snelle levering. Maandag hoor ik weer van ze hebben ze me beloofd. Ik krijg al visioenen van een beschadigde Model 3 die 'even' langs de schadehersteller is gebracht voor hij geleverd kan worden :mad:

Eerder een “dead on arrival” gevalletje denk ik, is bij meerdere van de eerste boot gebeurt. Software aanpassen, updaten etc en dan pas richting de eigenaar.
 
Fijn.
Ik monteer ook een TWC, alleen is die later klaar dan dat ik mijn auto krijg.
Dus is voor de eerste nachten de publieke laadpaal bij een bevriende garage handig om te gebruiken.

Volgens de medewerker in Amsterdam, die nog gebeld heeft met Tilburg (ik bleef in de wacht, omdat ze mijn auto niet konden vinden om te kijken of de spoiler erop zat :() waren ze idd op, maar de voorraad is vandaag wel aangevuld. Dus moet het er echt bijzitten. Anders kun je beter langs een SUC, auto is echt snel vol.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Die term heb ik hier vaker langs zien komen. Wat houdt dat eigenlijk in?

Blijkbaar hadden ze verkeerde software inzitten (Amerikaans i.p.v. Europees) dan rijdt de auto niet hier. Maar of dat echt zo is, de ene medewerker zegt van wel de andere juist niet. Maar de kans is best aanwezig, aangezien de eerste boot nog niet helemaal uitgeleverd is. Veel kentekens met XN zaten op de eerste, nu zitten wij op XP (mijne ws boot 4) en die worden eerder uitgeleverd.
 
  • Informative
Reactions: Michel3
Super irritant inderdaad. Ik heb uiteindelijk wel een RN gekregen (de initiële vanuit leaseplan was door tesla aan een andere naam gekoppeld) bij navraag of ze geen ander RN nummer konden vinden op mijn achternaam. Nu dus een RN van een andere leaseplan rijder en die van mij maar beide accounts zijn leeg... geen documenten, vin nummers of boot nummer bekend..... om verdrietig van te worden

Tsja...in mijn geval betekent dit nu ook dat die 9 maanden gratis superchargen (ik had de referral van dit forum gebruikt) aan iemand anders zijn gekoppeld. Die had ik mijn werkgever nog wel gegund.
 
Vandaag bij SuC Oosterhout mijn eerste Model 3 'in het wild' gezien. Fonkelnieuwe auto met mensen die zeer veel moeite hadden de auto netjes te parkeren, vervolgens bleven ze ruim twee minuten rommelen zodat ik doorkreeg dat ze niet wisten hoe ze de auto in 'Park' moesten krijgen. Ik heb het ze uitgelegd en toen bleek dat ze rechtstreeks van de fabriek waren komen rijden. De auto was voor 150km geladen.

Ze waren erg enthousiast over het rijgedrag van de auto maar klaagden steen en been over de behandeling in Tilburg. In 15 minuten stonden ze buiten met 0 uitleg. Dat bleek ook wel toen de kersverse eigenaar met kracht het oplaadluikje begon open te trekken, niet afwist van regen braking en dus niet wist hoe de auto in 'Park' te krijgen. Ze hadden vantevoren niet veel informatie opgezocht, zo zou je het ook kunnen zien.

Bijzonder om te horen hoe het afleverproces verliep, zo zou het echt niet moeten gaan.
 
Vandaag bij SuC Oosterhout mijn eerste Model 3 'in het wild' gezien. Fonkelnieuwe auto met mensen die zeer veel moeite hadden de auto netjes te parkeren, vervolgens bleven ze ruim twee minuten rommelen zodat ik doorkreeg dat ze niet wisten hoe ze de auto in 'Park' moesten krijgen. Ik heb het ze uitgelegd en toen bleek dat ze rechtstreeks van de fabriek waren komen rijden. De auto was voor 150km geladen.

Ze waren erg enthousiast over het rijgedrag van de auto maar klaagden steen en been over de behandeling in Tilburg. In 15 minuten stonden ze buiten met 0 uitleg. Dat bleek ook wel toen de kersverse eigenaar met kracht het oplaadluikje begon open te trekken, niet afwist van regen braking en dus niet wist hoe de auto in 'Park' te krijgen. Ze hadden vantevoren niet veel informatie opgezocht, zo zou je het ook kunnen zien.

Bijzonder om te horen hoe het afleverproces verliep, zo zou het echt niet moeten gaan.

Tja wij willen dat ze veel auto’s per dag afleveren, dus veel tijdelijke krachten in dienst. Die weten idd weinig, je moet het net treffen. Eigenlijk hadden ze om ervaren iemand kunnen vragen, maar daar is nu te laat voor. YouTube doet ook wonderen
 
  • Like
Reactions: Michel3
Vandaag bij SuC Oosterhout mijn eerste Model 3 'in het wild' gezien. Fonkelnieuwe auto met mensen die zeer veel moeite hadden de auto netjes te parkeren, vervolgens bleven ze ruim twee minuten rommelen zodat ik doorkreeg dat ze niet wisten hoe ze de auto in 'Park' moesten krijgen. Ik heb het ze uitgelegd en toen bleek dat ze rechtstreeks van de fabriek waren komen rijden. De auto was voor 150km geladen.

Ze waren erg enthousiast over het rijgedrag van de auto maar klaagden steen en been over de behandeling in Tilburg. In 15 minuten stonden ze buiten met 0 uitleg. Dat bleek ook wel toen de kersverse eigenaar met kracht het oplaadluikje begon open te trekken, niet afwist van regen braking en dus niet wist hoe de auto in 'Park' te krijgen. Ze hadden vantevoren niet veel informatie opgezocht, zo zou je het ook kunnen zien.

Bijzonder om te horen hoe het afleverproces verliep, zo zou het echt niet moeten gaan.
Jammer dat zo'n auto niet aan iemand van hier toe komt. Iemand die er wellicht langer op wacht en over leest. (maar het is eenieder gegund daar niet van)
 
@Yola maakt niet uit: klant is klant. En een klant behoort gewoon een fatsoenlijke uitleg te krijgen van een auto. Kijk, ik haal gister mijn Kia e-Niro op en mijn dealer kijkt mij aan (hij weet dat ik uit een Ioniq electric kom) wat kan ik je eigenlijk over de auto vertellen en over het rijden van een EV wat je al niet weet? Idd, mogelijk had ik 'm meer kunnen vertellen. De app had ie netjes ingeregeld en die werkte ook al gisteravond. Maar hij kijkt wel nadrukkelijk naar de klant die hij voor zich heeft. Bij anderen neemt hij wel de tijd om iemand uitgebreid de auto uit te leggen en zo hoort het. Voor die dik 60K en meer die de meesten neerleggen mag je verwachten dat Tesla toch wel een beetje tijd neemt om een nieuwe eigenaar uit te leggen hoe de auto werkt en hoe laden werkt.
 
  • Like
Reactions: nervus and _Alex_
@Yola maakt niet uit: klant is klant. En een klant behoort gewoon een fatsoenlijke uitleg te krijgen van een auto. Kijk, ik haal gister mijn Kia e-Niro op en mijn dealer kijkt mij aan (hij weet dat ik uit een Ioniq electric kom) wat kan ik je eigenlijk over de auto vertellen en over het rijden van een EV wat je al niet weet? Idd, mogelijk had ik 'm meer kunnen vertellen. De app had ie netjes ingeregeld en die werkte ook al gisteravond. Maar hij kijkt wel nadrukkelijk naar de klant die hij voor zich heeft. Bij anderen neemt hij wel de tijd om iemand uitgebreid de auto uit te leggen en zo hoort het. Voor die dik 60K en meer die de meesten neerleggen mag je verwachten dat Tesla toch wel een beetje tijd neemt om een nieuwe eigenaar uit te leggen hoe de auto werkt en hoe laden werkt.

Bij Tesla gaat het erom dat je een auto online besteld en afhaalt. Dus weet je ook van alles over de auto. Er zijn ook in de app filmpjes met uitleg, ook over parkeren. Een soort zalando voor auto’s is het eigenlijk hahaha. Maar goed, als mensen er echt niets vanaf weten, hadden ze misschien wel beter uitleg kunnen geven.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy