Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er mensen die 18" winterbanden mee besteld hebben, maar de auto al wel (zonder die winterbanden) geleverd hebben gekregen? Ik kreeg vandaag te horen dat de winterbanden niet leverbaar waren, maar dat "de aflevering van de auto daar niet voor zou worden tegen gehouden". Tsja, als de VIN koppeling daar nu wel eens door wordt tegen gehouden ..... dan zit je te wachten op winterbanden die je, tegen de tijd dat de auto geleverd wordt, helemaal niet meer nodig hebt.

#ikdoeookmeemetspeculeren
Los van de discussie of winterbanden (nog) wel nodig zijn en of ze bij Tesla te duur zijn of niet ben ik nog steeds benieuwd of er nu eigenlijk mensen zijn die winterbanden mee besteld hebben en toch al een M3 geleverd hebben gekregen. Of tenminste een VIN nummer hebben gekregen.
 
Last edited:
Los van de discussie of winterbanden (nog) wel nodig zijn en of ze bij Tesla te duur zijn of niet ben ik nog steeds benieuwd of er nu eigenlijk mensen zijn die winterbanden mee besteld hebben en toch al een M3 geleverd hebben gekregen. Of tenminste een VIN nummer hebben gekregen.
Meebesteld en nog immer wachtende.... geen vin, alleen vage indicatie van boot 5.
 
  • Informative
Reactions: DutchTM3
Ik heb ook niets in mijn account zichtbaar. Ik heb wel een RN ontvangen van de lease maatschappij, wilt dit al iets zeggen?
RN nummer is jouw reservering en bij lease komt er niets in je account, het is blijkbaar niet nodig om leaserijders te informeren naar status. Zou dan van de lease vandaan moeten komen... Maar die kunnen je evenmin wat vertellen over je status. Ik kan je helaas ook geen positiever antwoord geven.
Afwachten, de batch voor de lease komt er spoedig aan.
 
RN nummer is jouw reservering en bij lease komt er niets in je account, het is blijkbaar niet nodig om leaserijders te informeren naar status. Zou dan van de lease vandaan moeten komen... Maar die kunnen je evenmin wat vertellen over je status. Ik kan je helaas ook geen positiever antwoord geven.
Afwachten, de batch voor de lease komt er spoedig aan.
Hier hetzelfde bij mij wordt sinds deze week gezegd dat hij op boot acht zou zitten (op basis van rn nummer). Heb wel een tesla account gekregen maar daaar is niets in te vinden. Zowel tesla als de leasemaatschapij zijn heel slecht in het communiceren. Heb wel het idee dat lease rijders momenteel gemiddeld langer moeten wachten dan niet-leaserijders
 
Los van de discussie of winterbanden (nog) wel nodig zijn en of ze bij Tesla te duur zijn of niet ben ik nog steeds benieuwd of er nu eigenlijk mensen zijn die winterbanden mee besteld hebben en toch al een M3 geleverd hebben gekregen. Of tenminste een VIN nummer hebben gekregen.

Wij hebben de winterbanden op 19" Aero mee besteld (We rijden te regelmatig door Duitsland en Oostenrijk) en de M3 wordt morgen geleverd (als het goed is). In elk geval al een VIN.
 
@ilja & @Hannes85 (goed jaar!) Dat is helaas ook mijn ervaring. Vorige week VIN, meldcode en nummerplaat gekregen. Gisteren er uit weten te peuteren dat mijn levering volgende week is, maar de dag konden ze niet geven ("u krijgt een sms") maar ik ga morgen gewoon weer bellen, met de hoop om dan eindelijk een dag te horen te krijgen.
 
Wat zijn de verplichtingen in Duitsland? Tot welke datum zijn winterbanden verplicht? Los van of het nog wel nodig is hier in Nederland?

Volgens de ANWB in Duitsland:
  • Als winterse omstandigheden dat vereisen, is het gebruik van winterbanden danwel all-seasonbanden verplicht. Dit wettelijke voorschrift geldt ook voor Nederlandse auto's en campers. Voor motoren geldt de winterbandenplicht niet.
  • Winterse omstandigheden zijn ijzel, gladheid door sneeuw of sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.
Oostenrijk
  • Het gebruik van winterbanden is van 1 november t/m 15 april verplicht bij winterse omstandigheden.

Maar belangrijker vind ik ook mijn rijbeleving en gevoel van veiligheid. Vorig jaar van München naar Amsterdam door één grote sneeuwbui gereden en toen was ik toch erg blij met mijn winterbanden. Ook laatst met de sneeuw in Nederland zie je onwijs veel verschil tussen de auto's met en zonder winterbanden. De mensen met zomerbanden glijden echt overal heen. We hadden nog All-Season kunnen overwegen, maar rijden nu al zo lang met 2 setjes velgen, dat ik daar niet overna gedacht heb. Je betaald 1 keer de velgen eigenlijk en daarna zijn je bandenkosten niet hoger.

(Ik heb niets gehoord over de winterbanden trouwens, ik zal dat morgen hier even melden na levering!)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3
Volgens de ANWB in Duitsland:
  • Als winterse omstandigheden dat vereisen, is het gebruik van winterbanden danwel all-seasonbanden verplicht. Dit wettelijke voorschrift geldt ook voor Nederlandse auto's en campers. Voor motoren geldt de winterbandenplicht niet.
  • Winterse omstandigheden zijn ijzel, gladheid door sneeuw of sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.
Oostenrijk
  • Het gebruik van winterbanden is van 1 november t/m 15 april verplicht bij winterse omstandigheden.

Maar belangrijker vind ik ook mijn rijbeleving en gevoel van veiligheid. Vorig jaar van München naar Amsterdam door één grote sneeuwbui gereden en toen was ik toch erg blij met mijn winterbanden. Ook laatst met de sneeuw in Nederland zie je onwijs veel verschil tussen de auto's met en zonder winterbanden. De mensen met zomerbanden glijden echt overal heen. We hadden nog All-Season kunnen overwegen, maar rijden nu al zo lang met 2 setjes velgen, dat ik daar niet overna gedacht heb. Je betaald 1 keer de velgen eigenlijk en daarna zijn je bandenkosten niet hoger.

(Ik heb niets gehoord over de winterbanden trouwens, ik zal dat morgen hier even melden na levering!)
Bij mijn lease winterbanden maar weet nog niet of ik ze laat monteren na levering
Leaseplan heeft een contract met Kwikfit en die moeten op tijd weten wat ze moeten bestellen.
 
dan ontvang je een mail van de leasemaatschappij dat je contact met Tesla op moet nemen voor het maken van een afspraak.... Weet Tesla natuurlijk van niets en kunnen ze alleen zeggen dat de auto ergens in maart geleverd zal worden maar nog geen idee wanneer. en dat hij in maart geleverd gaat worden neem ik wel aan ja als je nu besteld zou dat ook zo zijn. En na 20maart zal het wel even opdrogen met de M3's die naar europa komen ivm kwartaalcijfers waar ze geen grote aantallen in transit willen hebben.
 
Ik denk dat dat stukje "levering maart" bij de configurator gewoon een statische entry is en helemaal niks zegt.

Sterker nog, gisteravond ging ik de Amerikaanse configurator testen en daar gaf hij aan "delivery: february" voor alle M3 modellen. Met nog 1 dag te gaan in februari vond ik dat behoorlijk knap. :p
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Hoe gaat het betalen voor superchargen eigenlijk?
In mijn MS had ik free supercharging. Met de M3 moeten we betalen.

Moet ik in MyTesla een creditcard ingeven oid en wordt het dan automatisch afgeschreven? Of krijg ik maandelijks een factuur om het geld over te maken? Of ...?
Ik heb nu 3 keer bij een SC gestaan. Maar op mijn scherm is niets te zien.
Uiteindelijk gaat het achteraf afgeschreven worden, vanaf dat je moet betalen. Ik hoop dat ik dan behalve mijn privé credit card ook mijn zakelijke bankrekening kan doorgeven. Al is dat voor mij als IB zelfstandige geen groot punt.