Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
De vraag is ook: als je geen EAP had besteld krijg je die dan nu door de strot geduwd, of is je aanschafprijs zonder EAP nu €3200 minder geworden en hou je gewoon de keuze om AP en/of EAP (zijn nu twee opties) later aan te schaffen voor €4300 respectievelijk €7400,- dus totaal €11.700 na aanschaf?

Is het effectief 4300 voor Ap wanneer je achteraf bestelt en nog eens Xtra 7300 als je op dat moment ook nog EAP neemt? Dat zou me straf lijken.
 
De vraag is ook: als je geen EAP had besteld krijg je die dan nu door de strot geduwd, of is je aanschafprijs zonder EAP nu €3200 minder geworden en hou je gewoon de keuze om AP en/of EAP (zijn nu twee opties) later aan te schaffen voor €4300 respectievelijk €7400,- dus totaal €11.700 na aanschaf?
Hier zijn we nu dus op zoek naar de opstelling van Tesla, bieden ze
A) voor oude hogere prijs meer functionaliteit als compensatie, of
B) verlagen ze prijs ook voor nog-niet-geleverde oude bestellingen, of
C) geven ze de consument de keuze

Dit is juridisch zo belangrijk dat ik echt verwacht dat medewerkers aan de telefoon cq bij delivery hier duidelijke instructies voor gekregen hebben

Maar ja, we zijn wel vaker verbaasd..:rolleyes:
Hoor graag ervaringen vandaag
 
De vraag is ook: als je geen EAP had besteld krijg je die dan nu door de strot geduwd, of is je aanschafprijs zonder EAP nu €3200 minder geworden en hou je gewoon de keuze om AP en/of EAP (zijn nu twee opties) later aan te schaffen voor €4300 respectievelijk €7400,- dus totaal €11.700 na aanschaf?

Hoop dat ik hem zonder AP kan afnemen (zoals ook besteld), scheelt toch weer wat in bijtelling en BTW correctie. Kan ik naderhand nog gewoon toevoegen zoals gepland tijdens proefperiode (mocht die komen) of los, nog steeds voordeliger.
 
Als je een vol behangen M3 hebt gekocht dan ben je exact hetzelfde geld kwijt, en ik zal niet verbaasd zijn als de performance verschillen in snelheid e.d. softwarematige begrenzingen/tuning zijn.Ik verwacht niet andere hardware in vorm van andere elektromotoren.

Wat leuk is van het nieuwe prijsbeleid is dat mensen meer kunnen kiezen. Ik denk dat het goed is dat meer FSD opties losgekoppeld zijn van een basis AP. Voor veel mensen zal de basis AP meer dan voldoende zijn en kan je dus goedkoper uit zijn (of voor hetzelfde geld van de basisversie krijg je nu gedeeltelijk AP).

En als ze nu gewoon AP leveren aan alle mensen die al een basisversie M3 hebben, dan denk ik dat die blij zijn. File rijden zonder adaptieve cruise control: ik zou het niet meer zonder willen.

FSD: ben ik nog steeds sceptisch hoe goed dat gaat werken en mogelijk hebben ze het wel getest binnen de Amerikaanse bebouwde kom, maar de Amsterdamse bebouwde kom is iets anders met zijn vele fietsers, scooters e.d.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Als ik nu cancel en dezelfde config (LR zwart/zwart/18") met AP+FSD neem ben ik €2 goedkoper uit. Dat verschil op de RWD registratie kan me gestolen worden maar FSD alvast erbij hebben voor dezelfde prijs (is toch alleen software!) vind ik een prima deal. Voor de oude prijs met alleen EAP ga ik hem echt niet meer laten leveren. Vandaag maar weer even in de telefoon klimmen met Tesla en de Leasemij.

Voor iedereen die zich zorgen maakt om de aangepaste specs; ik lees overal dat dat via OTA ook naar de bestaande 3's gaat komen. Je P is nu niet opeens langzamer dan een die morgen geleverd word.
Beste @Jaimevisser , laat even weten hoe het verloopt? Mijn bestelling is gedaan, leverdatum onbekend en NFA is niet geregeld door Athlon. Ik kan net zo goed een nieuwe leaseovereenkomst op laten stellen en alles laten herberekenen.
 
Omdat er inmiddels aftermarket wielen zijn die ga bestellen, hoef ik de 19” sportwielen ook niet meer. Daardoor is de auto nu zelfs € 56.618,-

Dat scheelt qua aanschaf € 4.802,- en dus € 1.056,44 per jaar en dus € 10.084,20 over 5 jaar.
Herbert, je verrekent je een beetje. De totale bijtelling is 10K, maar de belasting daarover is maar 5200 euro.
 
  • Like
Reactions: Jooop
En dom. Maar vermoed dat ze niet echt over Europa/China nadenken en de grote aantal niet geleverde bestellingen daar. Als ze echt verwachten dat je annuleert en opnieuw bestelt bovenop de huidige delivery hell gaan ze pas echt met hun handen in het haar zitten. Ik vermoed dat 90%+ dit dan toch gaat doen? Blijft toch 6% korting en op levertermijn gaat dat niet zo veel schelen. Die was toch al totaal random.

Gezien de huidige chaos, dan nog eens allemaal die bestellingen cancellen en opnieuw toewijzen? Ik zou matrassen voor de gevels leggen bij Tesla want denk dat er enkele uit het raam springen.
 
  • Like
Reactions: Jooop and Mad P***y
Kan erger, bestelling annuleren en je tweede en ook je derde auto al wegdoen, zoals wij. Yep hier is mijn nieuwe vervoermiddel, twee weken geleden gekocht, alsof ik een voorgevoel had. Kan er gelukkig nu nog om lachen, maar ik kan eigenlijk niet zo goed fietsen. Waar zijn wij aan begonnen...

View attachment 381787
Je had natuurlijk een electrische fiets moeten kopen. Die kun je met je wallcharger in 5 seconden opladen :) En het fietsen gaat dan vanzelf!
 
  • Funny
Reactions: Tombaaaa
Herbert, je verrekent je een beetje. De totale bijtelling is 10K, maar de belasting daarover is maar 5200 euro.

Ja en nee natuurlijk. Die bijtelling is op privé, maar elke euro in privé is toch eerst via de BV verdiend en vervolgens belasting over betaald (hetzij via loon, hetzij via winstbelasting/dividend belasting). Er verdwijnt ongeveer 10k uit de BV over 5 jaar (vergeet hier wel even de correctie voor winstbelasting), en je moest ook nog die 2.7% btw correctie meenemen.

*zucht* Geen zin in nu ;)
 
Je had natuurlijk een electrische fiets moeten kopen. Die kun je met je wallcharger in 5 seconden opladen :) En het fietsen gaat dan vanzelf!

Ik heb nog een bijna nieuwe Vespa scooter in de garage (geef ik aan de oudste als ze geslaagd is) en wou juist lekker sportief gaan doen, dus met opzet een normale fiets genomen. Maar bij nader inzien ook weer spijt van, had dus toch idd elektrisch moeten nemen. Het zit allemaal niet mee he.
 
Ja en nee natuurlijk. Die bijtelling is op privé, maar elke euro in privé is toch eerst via de BV verdiend en vervolgens belasting over betaald (hetzij via loon, hetzij via winstbelasting/dividend belasting). Er verdwijnt ongeveer 10k uit de BV over 5 jaar (vergeet hier wel even de correctie voor winstbelasting), en je moest ook nog die 2.7% btw correctie meenemen.

*zucht* Geen zin in nu ;)

En ik twijfelde ook nog om de auto wel privé te kopen, maar ja dat moet je ook uit de bv halen en belasting over betalen