OK dus als ik het goed begrijp:
Ik moet morgen mijn Model 3 ophalen. Non performance, wel met EAP, zonder FSD.
Kostenverschil
Deze kostte 70,5k, n is nu 65,5k (zonder FSD).
Keuze
Ik kan nu kiezen, als ik het goed heb:
Overweging
- Ik annuleer de auto en koop een exact zelfde configuratie terug en bespaar mij 5k
- Ik houd de auto, en krijgt FSD erbij (heeft iemand dit al bevestigd gekregen?)
Kijk dan wordt de vraag: wanneer gaat FSD écht iets betekenen.? In Nederland?
Ik heb het niet zozeer over autopark en summon. Die gebruikte ik op mijn MS nauwelijks. En NoAP werkt volgens mij in NL nog niet, toch?
Ik heb het over het herkennen van verkeerslichten en stopborden, en VOORAL over automatisch rijden (in de bebouwde kom).
Want je hebt dan met de technische ontwikkeling te maken, EN met de wetgeving die het gebruik (en dus de invoering) van de techniek toestaat. Zie NoAP als voorbeeld, dat volgens mij in NL nog niet actief is. Dat kan nog best wel eens lang duren, en tot die tijd ligt die 5k extra gewoon te niksen.
Vraag
Klopt dit, en wat zouden jullie doen?
Dat verschilt voor iedereen eh.
Persoonlijk zou ik zeggen:
- Als je niet regelmatig op snelwegen rijdt zou ik helemaal niks nemen
- Als je regelmatig snelwegen doet zou ik de eenvoudige Autopilot nemen voor de TACC.
- Enhanced Autopilot of FSD zou ik enkel achteraf bijbestellen. De features zijn nog niet "af" in mijn ogen en blijven maar gimmicks. Als geld geen issue is waarom niet natuurlijk. Wat heb je aan een zelfrijdende auto als je zelf nog actief moet meedenken. Ofwel doe je dat en is het nutteloos, ofwel doe je het niet en is het niet "veilig" of ben je op zijn minst verantwoordelijk.