Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Net nog gesproken met delivery. Levering is gepland voor vanmiddag 13:00. Geen EAP besteld.
Als ik hem afhaal kan AP er eventueel nog niet inzitten maar wordt dan later geactiveerd via een afspraak in een service center.
Dus dat is "compensatie" voor de prijsdaling, maar dekt de extra prive bijtelling natuurlijk niet af (Zakelijke auto).
Denk denk, what to do.........

Die bijtelling verandert toch amper? De fiscale waarde blijft gelijk. Je krijgt alleen AP er als extra bij. Of zie ik dat verkeerd?
 
Net gebeld Dior een dame uit Amsterdam, idd ap gratis erbij. Dame aan de lijn uitgelegd dat ik die niet wil (zit geen Summon of autopark bij), dan maar annuleren zegt ze. Ook aangegeven dat ik voor de P gekozen heb en dus ook dezelfde specs wil kwa snelheid, kunnen ze ook niet bevestigen. Tja je kunt niet en meer voor de auto betalen en ook een “tragere” variant verwachten. Wachten tot ze met de management overleggen en het mij per mail bevestigen dat de auto idd sneller gaat rijden. Weet niet of ik het nog wel wil ophalen morgen, wij gaan het afwachten.
 
D
Net nog gesproken met delivery. Levering is gepland voor vanmiddag 13:00. Geen EAP besteld.
Als ik hem afhaal kan AP er eventueel nog niet inzitten maar wordt dan later geactiveerd via een afspraak in een service center.
Dus dat is "compensatie" voor de prijsdaling, maar dekt de extra prive bijtelling natuurlijk niet af (Zakelijke auto).
Denk denk, what to do.........
De catologischwaarde staat netjes op de factuur. Dat is voor de belastingdienst leidend. Zou ik mij dus geen zorgen over maken,.
 
  • Like
Reactions: Hans59
Net nog gesproken met delivery. Levering is gepland voor vanmiddag 13:00. Geen EAP besteld.
Als ik hem afhaal kan AP er eventueel nog niet inzitten maar wordt dan later geactiveerd via een afspraak in een service center.
Dus dat is "compensatie" voor de prijsdaling, maar dekt de extra prive bijtelling natuurlijk niet af (Zakelijke auto).
Denk denk, what to do.........
Vraag: “hoezo bijtelling?” Je krijgt “om niet” er functionaliteit bij. Wat is dat anders dan een “gewone OTA” met een nieuwe feature?

Ik durf dus te betwijfelen of dit effect heeft op de “waarde” van je auto in fiscale zin
 
Leaseplan geeft aan dat de bestelling waarschijnlijk niet ongedaan kan worden en dat als je beslist de auto terug te brengen binnen drie dagen dat ze (leaseplan) dat waarschijnlijk niet accepteren dus met andere woorden; vanuit leaseplan is het initiële antwoord dat het enige voordeel zou kunnen zijn dat de fiscale waarde (dus bijtelling) minder is... mits tesla akkoord gaat met enkel AP en geen FSD. Maar goed, mensen bij leaseplan hadden nog geen idee van wat er vannacht gebeurd is dus daar zal ook nog wel een en ander gaan rennen vandaag of volgende week denk ik.

Heerlijk hoe het al chaos was en ze er nu Armageddon van weten te maken bij tesla :)
 
Zonder AP als 'compensatie' is fiscale waarde van auto lager doordat de basisprijs naar beneden is gegaan.

Aaah, op die fiets... Zo kan je het ook zien. Ik zie het anders: mijn bijtelling blijft gelijk, en ik krijg er AP bij (wat ik achteraf wilde bijbestellen, waardoor wel een eigen bijdrage ging gelden), en krijg ik een auto met meer vermogen (er vanuitgaande dat dat ook wel het geval zal zijn, al betwijfel ik of ik dat echt wel nodig heb na mijn proefrit van gisteren)
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik ben bang van niet: fiscale waarde van mijn auto staat al geregistreerd en is nog niet opgehaald (later vandaag). Lijkt mij sterk dat zij dit nog aan (kunnen) passen. We'll see.
Lijkt me logisch. Je kan niet èn lagere fiscale waarde hebben èn gratis AP. Dus orginele prijs lijkt me logisch te blijven als fiscale waarde en je krijgt AP er om niet bij

Kortom, als je even stapje terug doet: ten opzichte van gisteravond gaan we erop vooruit, voor zelfde prijs krijg je meer
 
  • Like
Reactions: Michel3 and Jooop
Een moet je eerste berichtje zijn ;-). Lees ook mee, super fijn dit forum. Mijn heb ik afgelopen vrijdag opgehaald zonder AP. Ik begrijp dat we dus AP er bij gaan krijgen ter compensatie. Maar zonder Summon of autopark (dit zat toch wel in het originele pakket)?
 
@Elja Trum Ah, goed om te horen, dat heeft ook mijn voorkeur. Wacht nog wel even op een belletje van delivery om dat te bevestigen.
Ik had na veel wikken en wegen net vorige week mijn M3 awd geannuleerd(10 dagen voor levering) en een M3P besteld. Overigens niets dan lof voor een tesla medewerker die dit allemaal voor mij regelde(moet nog wel mijn resereringsgeld terugkrijgen..)
Baalde een beetje nu weer een poos op de levering te moeten wachten. Omdat ik net 1 week geleden een nwe bestelling plaatste kan ik de bestelling nog wijzigen(eerste 2 weken). Grappig dat ze waarschuwen dat je dan tegen een prijswijziging aan kunt lopen.
Via het menu ga ik naar wijzigen en zie dat nu de prijs 3200 euro lager ligt. Ik sluit af en krijg een keurig automatisch emailtje met de wijzigingen(niets) en de verlaagde factuur.
Hmm, hopen dat het zo inorde komt.
Autopilot is voor mij niet echt een optie. Rij niet veel op de snelwegen en al helemaal niet in de files. Had ‘gratis’ wel de standaard AP van 3200 geaccepteerd als compensatie. Bijtellingstechnisch is het zo voor mij nog het best denk ik. Aanvankelijk koos is voor de awd ipv de p vanwege het prijsverschil. Nam toen wel een dure kleur en lmv. Prijsverschil van die auto vergeleken met de standaard P(vind ik in het zwart heel mooi) nu is nu wel heel gering...
Verder een topsnelheid van 261, snellere acceleratie en 5% meer piek vermogen(bijna 495 pk) is nu ook standaard. Las dat dat ook gaat gelden voor de al geleverde modellen via update...
Zuur voor diegenen die besteld hebben en géen autopilot nodig hebben of willen. Zuur voor recente eigenaren van een model X die wel heel erg in prijs gezakt is(ook de S overigens). Ik ben nieuw in teslaland en moet wennen aan al de reuring. Denk dat er straks wel meer reuring komt als de standaard model 3 voor 40-45 duizend euro niet veel minder(range) kan dan de dure M3’s van nu. Dat maakt de rest waarde van de huidige M3 een stuk minder gunstig denk ik....
 
  • Like
Reactions: 1MP3R4T0R
Lijkt me logisch. Je kan niet èn lagere fiscale waarde hebben èn gratis AP. Dus orginele prijs lijkt me logisch te blijven als fiscale waarde en je krijgt AP er om niet bij

Kortom, als je even stapje terug doet: ten opzichte van gisteravond gaan we erop vooruit, voor zelfde prijs krijg je meer
Het jammere is dat wanneer je de auto opnieuw aanschaft en AP achteraf aanschaft je alsnog uiteindelijk goedkoper uit bent.

Ik ga de auto gewoon ophalen en als ik tevreden ben zal ik genoegen nemen. Het nadeel is enkel dat wij als vroege kopers de dupe worden, alweer (enorm slechte informatie en duurder uit).
 
  • Like
Reactions: Elja Trum and Jooop