Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Is dat niet precies wat wij er voor gister voor betaald hebben? (Ik heb 5300 voor EAP betaald, de niet-EAP mensen 3200 euro meer voor de kale versie en krijgen daar nu de nu-kostende AP van 3200 voor?) Als ze dit inderdaad gaan doen.

Maar een kale versie is ook helemaal niets, summon is de enige wat ik bij S gebruik, dat halen ze er net weer uit. Dus ja cigaar uit eigen doos dit. Alleen ik wil geen ap, heb liever winterset of geld terug, maar hoe zit het met de rdw registratie? En welke hardware zit er in de auto.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Tuhhje
Als je EAP in je bestelling had zitten wordt dat later ge-upgrade naar FSD.
Als je geen EAP in je bestelling had zitten krijg je straks AP.
Ik heb zonder EAP besteld en wil liever de korting en een lagere fiscale waarde. En dan later AP bestellen (en eventueel ook nog FSD), dat is veel gunstiger onder te streep.
Zou graag horen of dat ook een optie is voor mensen waarvoor de auto nog niet op kenteken staat.
 
maar hoe zit het met de rdw registratie?
Als ie al geregistreerd is staat de cataloguswaarde vast. Als dat nog niet zo is kan Tesla makkelijker aanbieden om je te compenseren op je factuur met een creditnota voor 3200, zonder AP. Geen idee of ze dat gaan doen.
Hardware lijkt 2.5 te zijn.

Maar, iemand al geleverd vandaag en gekeken wat er in zit? HW2.5 of HW3?
 
zou me toch prettig voelen als we dit ergens zwart-op-wit kregen....
We hebben het zwart op wit, toch?
Schermafbeelding 2019-03-01 om 11.19.45.png
 
Ga er even niet vanuit dat Leaseplan van deze prijsverlaging af wist.
Maar... Ik ga er wel van uit dat er iets aan de leaseprijs gedaan gaat worden.
Lijkt mij dat op die aantallen die Leaseplan heeft dat ze wel van Tesla een reductie krijgen. Best toevallig dat de leveringen en contracten maar niet rond kwamen tot net een paar dagen voor nu?
Ik verwacht van Leaseplan dat ze hun gebruikers hierover nu wel gaan informeren.

Ben er bang voor dat leaseplan hier niets van af wist en net zo onaangenaam verrast is als wij (vanochtend gesproken met leaseplan)
 
Net nog even gebeld, dit is de huidige stand van zaken:

1) Mensen die een model 3 zonder EAP besteld hebben krijgen AP aangeboden.
2) Mensen die dit niet willen of een S/X gekocht hebben en ook niet tevreden zijn met dit zoethoudertje moeten gewoon cancellen en herbestellen blijkbaar :eek:o_O Kunnen dan wel geen levertermijn geven maar dat kunnen ze bij mij nu ook al niet en zal wel niet veel verschillen zeker. Op het einde van de rit moeten die gecancelde auto's ook buiten geraken.

Of dat laatste lang de policy gaat blijven is nog maar de vraag. Lijkt me eerder een drukkingsmiddel van Tesla maar echt niet het meest cost-efficiënte voor hunzelf. Kan misschien een kwestie worden van wie houdt het langst het been stijf.
 
Als ie al geregistreerd is staat de cataloguswaarde vast. Als dat nog niet zo is kan Tesla makkelijker aanbieden om je te compenseren op je factuur met een creditnota voor 3200, zonder AP. Geen idee of ze dat gaan doen.
Hardware lijkt 2.5 te zijn.

Maar, iemand al geleverd vandaag en gekeken wat er in zit? HW2.5 of HW3?

Van meer posts heb ik begrepen dat rdw gegevens nog tot 2 weken na op naam zetten veranderd kunnen worden, of dat echt zo is weet ik niet. Ik werd net nogmaals gebeld door de vriendelijke dame uit Amsterdam en wij worden zometeen teruggebeld over een model X. Als die echt zoveel in prijs gedaald zijn neem ik dan liever die grote bak wel.

Overigens gaf ze aan dat als ik nu annuleer en opnieuw een 3 bestel, half of uiterlijk eind maart de auto heb, ja vast
 
Net nog even gebeld, dit is de huidige stand van zaken:

1) Mensen die een model 3 zonder EAP besteld hebben krijgen AP aangeboden.
2) Mensen die dit niet willen of een S/X gekocht hebben en ook niet tevreden zijn met dit zoethoudertje moeten gewoon cancellen en herbestellen blijkbaar :eek:o_O Kunnen dan wel geen levertermijn geven maar dat kunnen ze bij mij nu ook al niet en zal wel niet veel verschillen zeker. Op het einde van de rit moeten die gecancelde auto's ook buiten geraken.

Of dat laatste lang de policy gaat blijven is nog maar de vraag. Lijkt me eerder een drukkingsmiddel van Tesla maar echt niet het meest cost-efficiënte voor hunzelf. Kan misschien een kwestie worden van wie houdt het langst het been stijf.
Alles voor goede kwartaalcijfers, let op ze willen dus alles in maart afronden.
 
Net nog even gebeld, dit is de huidige stand van zaken:

1) Mensen die een model 3 zonder EAP besteld hebben krijgen AP aangeboden.
2) Mensen die dit niet willen of een S/X gekocht hebben en ook niet tevreden zijn met dit zoethoudertje moeten gewoon cancellen en herbestellen blijkbaar :eek:o_O Kunnen dan wel geen levertermijn geven maar dat kunnen ze bij mij nu ook al niet en zal wel niet veel verschillen zeker. Op het einde van de rit moeten die gecancelde auto's ook buiten geraken.

Of dat laatste lang de policy gaat blijven is nog maar de vraag. Lijkt me eerder een drukkingsmiddel van Tesla maar echt niet het meest cost-efficiënte voor hunzelf. Kan misschien een kwestie worden van wie houdt het langst het been stijf.

Ok dat zou dan wel weer gunstig zijn. Ik had zelf rekening gehouden met de financiering van 7400 euro achteraf (via Leaseplan) voor EAP. Als ik nu dus zonder EAP gratis AP krijg, dan hoef ik achteraf 'maar' 7400 te financieren (en dus niet ook nog eens 4300 voor AP) voor FSD en dat is dus voor mij potato/potato. Ik verlies dan alleen een beetje op het feit dat Leaseplan niet de nieuwe kale prijs van de wagen voor mij verlaagt, maar als het meezit krijg ik dus wel de lagere catalogus prijs op het kenteken en betaal dus iets minder bijtelling.

Als dit het gaat worden dan is het prima...
 
  • Like
Reactions: Michel3