Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ok dat zou dan wel weer gunstig zijn. Ik had zelf rekening gehouden met de financiering van 7400 euro achteraf (via Leaseplan) voor EAP. Als ik nu dus zonder EAP gratis AP krijg, dan hoef ik achteraf 'maar' 7400 te financieren (en dus niet ook nog eens 4300 voor AP) voor FSD en dat is dus voor mij potato/potato. Ik verlies dan alleen een beetje op het feit dat Leaseplan niet de nieuwe kale prijs van de wagen voor mij verlaagt, maar als het meezit krijg ik dus wel de lagere catalogus prijs op het kenteken en betaal dus iets minder bijtelling.

Als dit het gaat worden dan is het prima...
Nee, als je akkoord gaat voor de 'gratis' standaard AP wordt je basisprijs op het kenteken NIET lager. Dat is juist een tegemoetkoming omdat nieuwe bestellers de lagere basisprijs betalen.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Nee, als je akkoord gaat voor de 'gratis' standaard AP wordt je basisprijs op het kenteken NIET lager. Dat is juist een tegemoetkoming omdat nieuwe bestellers de lagere basisprijs betalen.

Ah ok. Dan nog vind ik het prima, maar mijn auto is nog niet eens bekend (geen VIN) dus laat staan dat er een kenteken is. Ik ga er vanuit dat tzt als mijn auto op kenteken gezet wordt dat er dan automatisch de dan geldende cataloguswaarde op komt te staan of niet?
 
Ehm dus wel de HUIDIGE FSD. Maar ik lees in de tweet niets over NIEUWE functies en NIEUWE hardware. Dus het lezen van stopborden en stoplichten. En het automatisch rijden in de bebouwde kom.

Of ben ik te sceptisch?

Die zijn nu nog niet beschikbaar, maar komen in de loop van het jaar via OTA langs voor FSD eigenaars.
Schermafbeelding 2019-03-01 om 11.50.20.png
 
Die zijn nu nog niet beschikbaar, maar komen in de loop van het jaar via OTA langs voor FSD eigenaars.
View attachment 381811

Maar nog niet zo lang geleden zei Tesla zelf dat FSD helemaal geen zin heeft in de EU, want wetgeving en niet op korte termijn aangepaste wetgeving etc. Dus hoe kunnen ze nu stellen dat het later dit jaar beschikbaar komt? Of is dit gewoon een letterlijke vertaling uit het Amerikaans en is dit nog helemaal niet van toepassing op de EU regio?
 
Arme mensen van het delivery team zijn helemaal mur geslagen, je hoort de wanhoop aan de telefoon. Ik vroeg of ik het nog kon aanpassen maar dat lukt niet, je moet echt cancellen.. of genoegen nemen met de nietszeggende (in mijn ogen) FSD optie waar ik bewust in eerste instantie niet voor koos.


Btw; Wel een kleine primeur voor ons als leaseplan rijders... ik heb een VIN nummer! Boot 7 schijnbaar, levering medio maart.

Wie kan ik blij maken met een rode 3 LR, 19” velgen en FSD want die van mij ga ik cancellen (als het allemaal lukt met leaseplan) :).
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Thermometer
oke, ik stond op de rol voor bootje 5, nu werd ik net gebeld dat ik morgen mijn M3 kan komen ophalen. Ik heb zo'n vermoeden dat de huidige reuring daar de oorzaak van is. Ik had al met EAP besteld en volgens Tesla krijg ik gewoon de volledige package (FSD) voor zover dat hier wettelijk gezien mag. Dat geloven we dan maar....

** stuitert door het huis **
 
Arme mensen van het delivery team zijn helemaal mur geslagen, je hoort de wanhoop aan de telefoon. Ik vroeg of ik het nog kon aanpassen maar dat lukt niet, je moet echt cancellen.. of genoegen nemen met de nietszeggende (in mijn ogen) FSD optie waar ik bewust in eerste instantie niet voor koos.


Btw; Wel een kleine primeur voor ons als leaseplan rijders... ik heb een VIN nummer! Boot 7 schijnbaar, levering media maart.

Wie kan ik blij maken met een rode 3 LR, 19” velgen en FSD want die van mij ga ik cancellen :).
@Xfrank denk ik! ;)
 
  • Funny
Reactions: GLangelet
Arme mensen van het delivery team zijn helemaal mur geslagen, je hoort de wanhoop aan de telefoon. Ik vroeg of ik het nog kon aanpassen maar dat lukt niet, je moet echt cancellen.. of genoegen nemen met de nietszeggende (in mijn ogen) FSD optie waar ik bewust in eerste instantie niet voor koos.


Btw; Wel een kleine primeur voor ons als leaseplan rijders... ik heb een VIN nummer! Boot 7 schijnbaar, levering media maart.

Wie kan ik blij maken met een rode 3 LR, 19” velgen en FSD want die van mij ga ik cancellen :).
Probeer eerst eens met Leaseplan te onderhandelen. Kan je zomaar je lease cancelen dan?
 
Wat een gezeur allemaal. Take it or leave it. We waren het allemaal eens met de prijs die we hebben betaald/gaan betalen en wat we daar voor kregen/krijgen. Nu zijn er wat prijsdalingen en krijg ik gewoon gratis AP aangeboden (prijsdaling 3200eur, AP is ook 3200eur). Ik vind dat echt fantastisch. Als je nog meer geld wil besparen dan kun je zelf bepalen of je je auto wil annuleren en herbestellen i.v.m. bijtelling en cataloguswaarde. Mensen die al rond rijden hoeven m.i. helemaal niet gecompenseerd te worden, maar krijgen ook nog eens AP of zelfs FSD aangeboden als ze al EAP hadden. Maar het zal wel aan mij liggen.
 
Voordat iedereen gaat annuleren, even dit:
Ik heb mijn Model 3 afgelopen woensdag gekregen. Naar aanleiding van de prijsverlaging heb ik meteen gemaild naar 'mijn' delivery advisor. Hij belde me direct op (zojuist) met de mededeling dat ik als tegemoetkoming de EAP, die ik niet meebesteld had, als gratis optie ga krijgen :D

Goed nieuws toch? Ik ben weer blij. En dat was ik al. Ik vind het fijn, leuk, netjes dat ze dit doen, maar tegelijk vind ik ook dat @Right_Said_Fred gelijk heeft met zijn standpunt. Als je iets bestelt, doe je dat voor de op dat moment geldende prijs. Je hebt dan geen keihard recht op tegemoetkoming als de prijs achteraf lager wordt.
Toch vind ik de timing op z'n minst discutabel.
 
Vanochtend leasemaatschappij gemaild en ze hebben de tarieven aangepast op basis van de prijswijziging van gisteravond. Mijn bestelling van half februari wordt ook aangepast op basis van de nieuwe tarieven, levertijd nog niets bekend. Fiscale waarde van M3P is gezakt naar 68.200 en de optie Enhanced Autopilot kost 4.300 als accessoire (achter montage).
 
  • Like
Reactions: Jooop