Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik twijfel nog tussen M3 Performance of non performance. Veel youtube videos bekeken en wat me vaak opviel was het lawaai (veel oorzaken mogelijk die niet auto gerelateerd zijn). Nu is zojuist een geluidsreview van Tesla Bjorn verschenen en het resultaat is erg slecht. Wat is jullie ervaring (P of non P met 20”) , is het echt zo erg?

 
Ik twijfel nog tussen M3 Performance of non performance. Veel youtube videos bekeken en wat me vaak opviel was het lawaai (veel oorzaken mogelijk die niet auto gerelateerd zijn). Nu is zojuist een geluidsreview van Tesla Bjorn verschenen en het resultaat is erg slecht. Wat is jullie ervaring (P of non P met 20”) , is het echt zo erg?


Winterbanden maken altijd een bak meer herrie dan zomerwielen. En al helemaal 20 inch lekker brede banden.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Ik twijfel nog tussen M3 Performance of non performance. Veel youtube videos bekeken en wat me vaak opviel was het lawaai (veel oorzaken mogelijk die niet auto gerelateerd zijn). Nu is zojuist een geluidsreview van Tesla Bjorn verschenen en het resultaat is erg slecht. Wat is jullie ervaring (P of non P met 20”) , is het echt zo erg?


Je twijfelt alleen tussen de P en de non-P vanwege het geluid van de banden/velgen?? :rolleyes:
 
2 weken geleden heb ik mijn configuratie gewijzigd door EAP uit mijn bestelling te halen (ivm bijtelling).
Vandaag gebeld met Tesla en bevestigd gekregen dat ik kosteloos AP op mijn auto geleverd krijg.

Ook daarbij de heugelijke mededeling dat mijn auto op boot 6 staat en 13 maart gereed is voor levering!
Zie nu ook de welbekende creditnota's 1,2 en 3 verschijnen in mijn account.

LR, Silver, 19", Zwart interieur, VIN 234xxx.

Gaat het na 1075 dagen dan eindelijk gebeuren...?!
 
  • Like
Reactions: Jooop
Bel met het delivery team. Ze zullen echt wel begrijpen dat je wilt retourneren als je onderkant er letterlijk vanaf valt.
Hierover zijn in de VS meerdere meldingen geweest. Het zijn kunststof beschermingsplaten die vastgezet zijn met bouten, die soms niet vast zitten. Dat moet je inderdaad controleren. (Moet ik nog doen... oeps!)
Vooral met regen kan dat negatieve gevolgen hebben. Maar je kunt zonder die platen en ze kunnen simpel vervangen worden.
Geen reden om de auto daarom te retourneren.
 
Bel met het delivery team. Ze zullen echt wel begrijpen dat je wilt retourneren als je onderkant er letterlijk vanaf valt.
Maar: onderkant, welke onderkant?
Een afdekplaat die los zat en klepperde? Zou absoluut niet moeten zijn met een nieuwe auto natuurlijk maar heb ik met een Renault ook wel eens gehad. Was zo weer vast gezet.
De onderkant van de auto bestaat verder uit het battery pack, ik neem niet aan dat die er onder uit viel.

(@Michel3 was me net voor met een vergelijkbare reactie)
 
Last edited:
2 weken geleden heb ik mijn configuratie gewijzigd door EAP uit mijn bestelling te halen (ivm bijtelling).
Vandaag gebeld met Tesla en bevestigd gekregen dat ik kosteloos AP op mijn auto geleverd krijg.

Ook daarbij de heugelijke mededeling dat mijn auto op boot 6 staat en 13 maart gereed is voor levering!
Zie nu ook de welbekende creditnota's 1,2 en 3 verschijnen in mijn account.

LR, Silver, 19", Zwart interieur, VIN 234xxx.

Gaat het na 1075 dagen dan eindelijk gebeuren...?!

Ik hoop het voor je. Boot 6 is Grand Venus en die komt volgens mij pas de 15e aan in Zeebrugge. Hoe kun je hem dan op 13 maart geleverd krijgen?
 
Een plaatje bij het praatje. Hier zat alles gelukkig goed vast.
Onderkant.jpeg
 
  • Helpful
  • Informative
Reactions: FrankNL and Ruhl
Hierover zijn in de VS meerdere meldingen geweest. Het zijn kunststof beschermingsplaten die vastgezet zijn met bouten, die soms niet vast zitten. Dat moet je inderdaad controleren. (Moet ik nog doen... oeps!)
Vooral met regen kan dat negatieve gevolgen hebben. Maar je kunt zonder die platen en ze kunnen simpel vervangen worden.
Geen reden om de auto daarom te retourneren.
Inderdaad de kunststof onderplaat. Een ontbrak en een ander hing los. Geen bouten. Vind persoonlijk dat het aan Tesla is om dat te controleren, niet aan mij. Maar goed, idd: had ik het maar gedaan...
 
Ik twijfel nog tussen M3 Performance of non performance. Veel youtube videos bekeken en wat me vaak opviel was het lawaai (veel oorzaken mogelijk die niet auto gerelateerd zijn). Nu is zojuist een geluidsreview van Tesla Bjorn verschenen en het resultaat is erg slecht. Wat is jullie ervaring (P of non P met 20”) , is het echt zo erg?

Luister je muziek in de auto? Dan ga je geen last hebben. Ik vind het windgeruis echt zeer goed meevallen. Sommige betonwegen hebben een wat luider rolgeluid ja, maar ik vind de model 3 absoluut niet luider dan de Mercedes C220 van mijn vrouw.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Michel3 and S-19910
Inderdaad de kunststof onderplaat. Een ontbrak en een ander hing los. Geen bouten. Vind persoonlijk dat het aan Tesla is om dat te controleren, niet aan mij. Maar goed, idd: had ik het maar gedaan...

heb ik ooit gehad met m'n P85 uit 2013... over het hoofd gezien dat ze een niet goed hadden vastgezet. Begin na wegrijden uit SeC Asd op de A9 bij Amsterdamse bos in eens naar beneden komend veel herrie te maken. Auto laten ophalen, per direct een loaner meegekregen en uitgebreide excuses. Vervelend - maar stelt verder weinig voor.
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear and Ruhl