Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zal m'n auto naast die van jou zetten, neem je 'm dan gelijk even mee;)

De zij ramen gaan geen probleem zijn om te tinten maar het achterste dakraam heb ik toch wel wat stress van.
Eerst mijn eigen wagen doen , nog 2 weken en ik kan mij laten gaan

Ik zou niet weten waarom je het dak zou willen tinten. Ik vind het te donker. Je merkt nauwelijks dat het een glazen dak is.


Ik zie dit persoonlijk graag en op een witte wagen veel mooier ook. Nog geen enkele wagen gehad zonder tint op.
Het donkere vind ik niet erg.
 
De zij ramen gaan geen probleem zijn om te tinten maar het achterste dakraam heb ik toch wel wat stress van.
Eerst mijn eigen wagen doen , nog 2 weken en ik kan mij laten gaan
Zit te overwegen om enkel zijramen te doen.
Een bedrijf wilt de gehele raam uit de deur halen, ander wilt (gedeeltelijke) folie op plakken - enkel het stuk raam dat je daadwerkelijk ziet.

Eerste lijkt mij wat gevoelig qua garantie.
Ga jij het hele raam of enkel het deel wat je ziet beplakken?
 
Zit te overwegen om enkel zijramen te doen.
Een bedrijf wilt de gehele raam uit de deur halen, ander wilt (gedeeltelijke) folie op plakken - enkel het stuk raam dat je daadwerkelijk ziet.

Eerste lijkt mij wat gevoelig qua garantie.
Ga jij het hele raam of enkel het deel wat je ziet beplakken?

Het beste is inderdaad het volledige raam te verwijderen .

Maar gezien de ramen geen deurlijsten hebben zie ik geen reden deze te verwijderen.

Indien een wagen wel deurlijsten heeft , kan je nog mooier werk leveren door ze te verwijderen.

Ik ga dus het raam tinten ( wat je ziet ) en de folie een halve cm onder de rubbers laten gaan onderaan

De ruit word eigenlijk voor 98 procent getint, de rest zit toch altijd weggestoken in de deur
 
  • Like
Reactions: 1MP3R4T0R
Dit plaatje (wat is de bron?) suggereert dat mijn m3 (besteld zonder EAP, in 2019 voor 28/2) gratis AP krijgt en FSD voor $3000. Echter de officiële Tesla blog zegt wat anders (Upgrading to Autopilot and Full Self-Driving Capability):

“Any customer who bought a Tesla prior to this week’s price adjustment will be able to upgrade to Autopilot for $2,000 or Full Self-Driving capability for an additional $3,000“

Hier staat toch echt dat ik $5000 zou moeten betalen om nu tot FSD te komen. Dat plaatje lijkt mij niet te kloppen.

De situatie is verschillend in USA en europa ivm de model 3. In europa komt het er kortweg op neer dat iedereen de upgrade krijgt.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Hallo allemaal. Volg het forum al een tijdje alleen had nog geen account gemaakt. Ik heb 27 feb mijn tesla besteld via mistergreen maar moet nog sowieso tot eind april Mn BMW oprijden dus ik heb geduld. Leuk om hier te lezen. Jammer alleen dat er geen moderators zijn en er nu een 600 pagina`s dik algmeeen topic is en het lastig zoeken is. Voor de rest. Dank voor alle info tot nu toe!

Ik woon zelf in amsterdam. Hoe doen jullie het met laden? Heb je meerdere passen of is er een soort all-in one pas?
 
Ik heb de auto nog niet, hij is alleen besteld via LeasePlan.

Maar mijn leidraad is vooralsnog de officiële tesla blog, die chart en elke interpretatie daarvan is leuk maar zonder documentatie van tesla die dit ondersteunt is het voornamelijk wishful thinking lijkt me.

Uiteindelijk is t in NL heel simpel: als je geen autopilot hebt besteld krijg je basis autopilot nu gratis, heb je EAP besteld dan krijg je een gratis upgrade naar FSD incl evt benodigde hardwareupgrade. Is inmiddels meermaals bevestigd door Tesla NL
 
Uiteindelijk is t in NL heel simpel: als je geen autopilot hebt besteld krijg je basis autopilot nu gratis, heb je EAP besteld dan krijg je een gratis upgrade naar FSD incl evt benodigde hardwareupgrade. Is inmiddels meermaals bevestigd door Tesla NL
Klopt, zo heb ik het ook begrepen. Maar auto is afgelopen vrijdag 1 maart geleverd. Ik had besteld zonder EAP. Zou dus gratis AP moeten krijgen. Die zat er vrijdag echter niet op en ik heb ook geen sms o.id. Meer gekregen en ook geen software update. Niets zwart op wit ondanks dat im daar in tilburg flink over heb staan zeuren (het stond in het systeem). Nu wel een beetje spijt van dat ik ben weg gereden zonder het zeart op wit te hebben. Ben er pas gerust op als ik de gratis AP binnen heb en de (voor mij betaalde! Update naar FSD heb kunnen uitvoeren.
 
reservering sept 2017, besteld 16-12-2018. Eind jan SMS dat de auto in productie was en me voor te bereiden op levering. Telefoontje gehad met vragen over betaalwijze en KvK inschrijving. Kan configuratie sindsdien ook niet meer veranderen. Nadien geen bericht meer gehad, ook niet over (E)AP of zo.(die ik niet besteld had, maar later wilde activeren.)
 
Klopt, zo heb ik het ook begrepen. Maar auto is afgelopen vrijdag 1 maart geleverd. Ik had besteld zonder EAP. Zou dus gratis AP moeten krijgen. Die zat er vrijdag echter niet op en ik heb ook geen sms o.id. Meer gekregen en ook geen software update. Niets zwart op wit ondanks dat im daar in tilburg flink over heb staan zeuren (het stond in het systeem). Nu wel een beetje spijt van dat ik ben weg gereden zonder het zeart op wit te hebben. Ben er pas gerust op als ik de gratis AP binnen heb en de (voor mij betaalde! Update naar FSD heb kunnen uitvoeren.
1 maart gehaald en ik heb wel de SMS ter bevestiging. Zie auto pilot echter nog niet actief.

Net Tesla gebeld en zij hebben het doorgestuurd naar een service center.

Een Engelse dame die fluisterde. Weer een nieuwe ervaring, maar was toch echt een 0800 nummer.
 
  • Funny
Reactions: Jooop
Sorry, maar van Tesla zelf heb ik nog helemaal niets gehoord. Geen email, geen SMS, geen telefoontje, niets, nada, nothing. Als dit forum er niet zou zijn zou ik nog helemaal niets weten. Communicatie is ronduit slecht.

Communicatie is dramatisch. Bij deze de SMS:

Wij hebben een Autopilot upgrade uitgevoerd voor uw Model 3. U kunt nu gebruik maken van Autosteer en Traffic Aware Cruise control. Deze upgrade is kosteloos. Om u af te melden voor SMS, antwoord STOP.

... De optie werkt echter (nog) niet.
 
Gereserveerd op 31/3/2016 (in de rij gestaan in Eindhoven), besteld op 10/12/2018, ook nooit meer iets gehoord.
Me voorgenomen gewoon af te wachten, maar begon zo te kriebelen dat ik zojuist dan toch maar eens heb gebeld. Was er binnen een minuutje doorheen, en ze hebben een VIN en kunnen zien dat hij op boot 6 zit (fwiw). Dan zou ik volgens mij deze maand toch nog kunnen rijden. Kan ik meteen stoppen met de tesla-account pagina te refreshen.