Ik begrijp de frustratie van je S en de deal voor de X. Echter blijft het zo dat het niet uitmaakt of AP2.5 of AP3.0 hardware momenteel in de Model 3 zit.
Voor de nu "goedkope" versie van AutoPilot is de 3.0 hardware niet nodig en heeft ook geen voordeel. Voor de nieuwe FSD (het oude EAP met een belofte over verkeersborden, verkeerslichten, kruispunten en gebruik in de stad) zal altijd de 3.0 geleverd worden. Dan wel al standaard in de auto, dan wel op een gegeven moment door een vervanging. Een vervanging die overigens pas noodzakelijk wordt wanneer nieuwe features unlocked worden in de toekomst die gebruik maken van de extra power van deze hardware.
Dus ja, de vroegere "uncorking" waar mensen naast grepen en de MCU aanpassing waardoor deze beter ging werken en meer functies ontsloot, zijn zeker zaken waardoor mensen gevoeliger worden voor dreigende veranderingen. Echter de huidige ontwikkelingen van de AP hardware lijken zeer lauwe soep te zijn ten opzichte van de eerdere grotere hardware wijzigingen.