Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ha, interessant : jij hebt dus proberen te laden aan een supercharger met de type-2 stekker.
En als ik het goed begrijp, lukte dat helemaal niet : blauwe lamp bleef branden.

Dat is in tegenspraak met een andere post, waarin werd gemeld dat er wél geladen kon worden, aan 11KW, zijnde het maximale vermogen van de interne lader.

Het zou kunnen dat ie misschien uiteindelijk gaat laden. Ik stond 10 minuten een beetje heen en weer te ijsberen tussen het display van de auto en het laadklepje waar de indicator maar blauw (handshake) bleef. Het scherm gaf wel aan dat laden werd opgestart, maar er gebeurde niets. Nadat de goede kabel er in ging, was het bijna instant dat het laden begon, dus dat was een enorm contrast.

Het kan best zijn dat het gewoon allemaal veel langer duurt. Sowieso als je een paar keer de supercharger hebt gebruikt, is overal anders laden zo langzaam voor je gevoel, hahaha. En dan te bedenken dat ik 4 dagen geleden nog nooit een charge had gedaan :D
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Gisteren met een tochtje naar Den Haag gemerkt hoeveel wind doet voor je verbruik.

Op de heenweg (met tegenwind) zat ik op 230 Wh / km.
Op de terugweg (wind in de rug) zat ik op 168 Wh / km.

Mogelijk dat de accu ook was warmer was ofzo. De buitentemperatuur was in elk geval tijdens beide ritjes zo'n 9 graden.

Het uitgebreide verslag van het tripje natuurlijk weer in een blogje gedaan. ;)
Tochtje Den Haag in de Model 3 (289 kilometer) - Teslafacts
 
Wbt die velgen afdicht-set, ik heb er ook 80,- voor betaald in Rotterdam vorige week. Super overpriced maar ja, early adopter tax i guess :p

Ze zijn er nu weer af omdat ik de aero doppen wil gebruiken op de reis naar Duitsland, maar de wielen zien er echt veel beter uit zonder aero doppen en met de center caps op de velg :)
Als en wanneer je ze kan kopen voor 50,-... zeker doen!
 
Tsjonge jonge wat een commotie begin dit maand met de prijs verschil en de nieuwe auto-pilot en FSD opties. Ik heb toen meteen mijn lease maatschappij gebeld om te horen wat het zou betekenen maar ze hadden nog geen antwoord en zouden er op terug komen, sindsdien niets meer gehoord.

Aangezien ik een M3 zonder auto pilot van fabriek denk ik als ik het hier goed volg dat ik dus auto-pilot (of te wel uitgekleed EAP) krijg, maar... in mijn lease contract had ik een accessoire meegenomen : EAP als accessoire voor 7400 euro. Die is dus niet meer van toepassing maar hoe gaat dat als het toch staat in het lease-contract? Zeker aangezien dat FSD blijkbaar ook nog voor 3000 (of minder?) te bestellen is...

Voordat ik weer mijn leasemaatschaapij bel ben ik benieuwd of er mensen die in het zelfde geval zitten of wat het advies zou zijn, ik ben namelijk niet zo goed thuis in leasen (het is mijn eerste lease auto).

Mijn voorkeur zou gaan om het accessoire EAP te laten uithalen van het contract (mag dat dan?) en zelf FSD aanschaffen voor een kleine prijs (maar kan dat altijd achteraf voor de kleine prijs nu?).
 
Tsjonge jonge wat een commotie begin dit maand met de prijs verschil en de nieuwe auto-pilot en FSD opties. Ik heb toen meteen mijn lease maatschappij gebeld om te horen wat het zou betekenen maar ze hadden nog geen antwoord en zouden er op terug komen, sindsdien niets meer gehoord.

Aangezien ik een M3 zonder auto pilot van fabriek denk ik als ik het hier goed volg dat ik dus auto-pilot (of te wel uitgekleed EAP) krijg, maar... in mijn lease contract had ik een accessoire meegenomen : EAP als accessoire voor 7400 euro. Die is dus niet meer van toepassing maar hoe gaat dat als het toch staat in het lease-contract? Zeker aangezien dat FSD blijkbaar ook nog voor 3000 (of minder?) te bestellen is...

Voordat ik weer mijn leasemaatschaapij bel ben ik benieuwd of er mensen die in het zelfde geval zitten of wat het advies zou zijn, ik ben namelijk niet zo goed thuis in leasen (het is mijn eerste lease auto).

Mijn voorkeur zou gaan om het accessoire EAP te laten uithalen van het contract (mag dat dan?) en zelf FSD aanschaffen voor een kleine prijs (of desnoods als accessoire laten meenemen, komt op het zelfde neer alleen uitgesmeerd over 4 jaren).

Zeer waarschijnlijk kan je die stelpost van € 7400 laten vervallen en zal je leasebedrag omlaag gaan. Bij LeasePlan deden ze, terecht, niet moeilijk over het schrappen van stelposten: ze hebben namelijk ook geen kosten vooraf gemaakt. Verder zal je zien dat ze de kosten van een stelpost zo goed als volledig over je looptijd doorberekenen in de leasebedrag.
 
Tsjonge jonge wat een commotie begin dit maand met de prijs verschil en de nieuwe auto-pilot en FSD opties. Ik heb toen meteen mijn lease maatschappij gebeld om te horen wat het zou betekenen maar ze hadden nog geen antwoord en zouden er op terug komen, sindsdien niets meer gehoord.

Aangezien ik een M3 zonder auto pilot van fabriek denk ik als ik het hier goed volg dat ik dus auto-pilot (of te wel uitgekleed EAP) krijg, maar... in mijn lease contract had ik een accessoire meegenomen : EAP als accessoire voor 7400 euro. Die is dus niet meer van toepassing maar hoe gaat dat als het toch staat in het lease-contract? Zeker aangezien dat FSD blijkbaar ook nog voor 3000 (of minder?) te bestellen is...

Voordat ik weer mijn leasemaatschaapij bel ben ik benieuwd of er mensen die in het zelfde geval zitten of wat het advies zou zijn, ik ben namelijk niet zo goed thuis in leasen (het is mijn eerste lease auto).

Mijn voorkeur zou gaan om het accessoire EAP te laten uithalen van het contract (mag dat dan?) en zelf FSD aanschaffen voor een kleine prijs (maar kan dat altijd achteraf voor de kleine prijs nu?).
Misschien eens de twintig voorgaande pagina's lezen of de andere topics die gestart zijn.
Er is ook nog altijd de zoekfunctie.
No offence maar we waren nu eindelijk terug over de auto zelf bezig i.p.v. de prijsverlagingen;)
 
Net een Opti-Coat Pro+ keramische coating erop laten zetten bij een bedrijf in de Bommelerwaard. Goeie enthousiaste gasten, ze hebben er echt wat moois van gemaakt. Ze waren verbaasd hoe de lak erbij stond. Het leek wel of hij een jaar oud was, zeiden ze en het was bijzonder veel werk, maar ze hebben hem weer helemaal strak gekregen. Ze hadden me verschillende filmpjes laten zien van de situatie vooraf (nadat ze de wax hadden verwijderd) met zo'n zonnelampje, het was inderdaad ongelofelijk wat een krassen/schade je dan ziet. Ik begrijp niet waarom Tesla dat proces niet goed onder de knie kan krijgen.

Nu erg blij met het resultaat in ieder geval...

Na coating 1.jpg
 
Last edited:
Net een Opti-Coat Pro+ keramische coating erop laten zetten bij een bedrijf in de Bommelerwaard. Goeie enthousiaste gasten, ze hebben er echt wat moois van gemaakt. Ze waren verbaasd hoe de lak erbij stond. Het leek wel of hij een jaar oud was, zeiden ze en het was bijzonder veel werk, maar ze hebben hem weer helemaal strak gekregen. Ze hadden me verschillende filmpjes laten zien van de situatie vooraf (nadat ze de wax hadden verwijderd) met zo'n zonnelampje, het was inderdaad ongelofelijk wat een krassen/schade je dan ziet. Ik begrijp niet waarom Tesla dat proces niet goed onder de knie kan krijgen.

Nu erg blij met het resultaat in ieder geval...

View attachment 384597

emissienormen in Californië
 
Net een Opti-Coat Pro+ keramische coating erop laten zetten bij een bedrijf in de Bommelerwaard. Goeie enthousiaste gasten, ze hebben er echt wat moois van gemaakt. Ze waren verbaasd hoe de lak erbij stond. Het leek wel of hij een jaar oud was, zeiden ze en het was bijzonder veel werk, maar ze hebben hem weer helemaal strak gekregen. Ze hadden me verschillende filmpjes laten zien van de situatie vooraf (nadat ze de wax hadden verwijderd) met zo'n zonnelampje, het was inderdaad ongelofelijk wat een krassen/schade je dan ziet. Ik begrijp niet waarom Tesla dat proces niet goed onder de knie kan krijgen.

Nu erg blij met het resultaat in ieder geval...

View attachment 384597

Is het dan polijsten wat je hebt laten doen of heet de behandeling anders?
 
Is het dan polijsten wat je hebt laten doen of heet de behandeling anders?
Als onderdeel de behandeling maken ze de auto eerst helemaal strak, ook omdat je de auto niet meer kan corrigeren als de coating er eenmaal op zit. Ze gebruiken reinigen, kleien, en polijsten inderdaad (misschien nog meer zou kunnen), net wat er nodig is en er was in mijn geval nogal wat nodig. Ik geloof dat ze er nog iets extra's over heen hebben gedaan om de coating weer te beschermen..
 
Last edited:
Als onderdeel de behandeling maken ze de auto eerst helemaal strak, ook omdat je de auto niet meer kan corrigeren als de coating er eenmaal op zit. Ze gebruiken reinigen, kleien, en polijsten inderdaad (misschien nog meer zou kunnen), net wat er nodig is en er was in mijn geval nogal wat nodig. Ik geloof dat ze er nog iets extra's over heen hebben gedaan om de coating weer te beschermen..

Ja sorry ik bedoelde idd wat ze hebben gedaan vooraf aan de coating.
Het klinkt wel logisch dat dan de lak eerst tiptop moet zijn.
Maar dat polijsten enzo is wel goed te doen? (ondanks dat de lak zo zacht is wat ik heb van horen zeggen)
 
Last edited:
Ik vind dat geen probleem. Dat zoeken gaat ook maar half half.
Bedankt voor het begrip, inderdaad, ik heb wel gezocht en dergelijks gespeurd door de verschillende thread over deze specifieke geval, ik had wel gevonden wat ik wel kreeg ipv de prijs verlaging, maar het accessoire stuk van het leasebedrijf had ik dus niet iets over terug gelezen, zoals ik het zei. Super fijn dat ik ook zo snel een antwoord kreeg dus bedankt :).

Alsof een moeder met baby daar tijd voor heeft haha.
Haha dat ook nog, doet hij nog wel een goede middag duitje dan heb ik wel even tijd voor mezelf, euh, tesla forums dan, in het weekend :p.

Volgens mij is dit de vrouw en kind van Cely ;)
Oh ja, waarom denk je dat? :) Trouwens, een man met kind heeft net zo veel tijd eigenlijk. Nee joh, ik ben het zelf, sterker nog, mijn man boeit hem helemaal niet welke auto ik bestel, ook al vermoed ik dat hij het stiekem toch leuk gaat vinden als het zo ver is (maar voor nu heb ik het een beetje verpest, ik ben te fanatiek bezig). Misschien zet ik dan een foto van me en mijn tesla zodra het zo ver is ;). (of lijkt het alsof het "mijn vrouw en mijn tesla" is dan haha?).

Maar helemaal gelijk, we moeten weer over de model 3 zelf praten. Mooie resultaat JoesGarage, maar wat gek inderdaad, zeker aangezien het multi-coated, zou ik denken dat het wat beter lak kwaliteit zou zijn. Wat gebeurd dan als je die extra coating niet op zet, gaan er sneller krassen op komen?
 
  • Like
Reactions: Jooop and Lbl3