Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ja sorry ik bedoelde idd wat ze hebben gedaan vooraf aan de coating.
Het klinkt wel logisch dat dan de lak eerst tiptop moet zijn.
Maar dat polijsten enzo is wel goed te doen? (ondanks dat de lang zo zacht is wat ik heb van horen zeggen)
Ja volgens mij wel, wat ik begrepen heb is het maar een heel dun laagje wat er gepolijst wordt, maar echt verstand heb ik er niet van.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
[..]
Mooie resultaat JoesGarage, maar wat gek inderdaad, zeker aangezien het multi-coated, zou ik denken dat het wat beter lak kwaliteit zou zijn. Wat gebeurd dan als je die extra coating niet op zet, gaan er sneller krassen op komen?
Ja, ik heb begrepen dat je als je met je broek langs de lak gaat er al krassen op kunnen komen en dat de coating een heel stuk harder is en meer bescherming biedt (de kraswering zou 9H moeten zijn, hetgeen overeenkomt met een 9H potlood geloof ik, maar hoe precies dat klopt weet ik niet). Een ander voordeel is dat hij veel gemakkelijker schoon te houden is en je dus ook minder hoeft te poetsen (wat ook weer krassen zou kunnen geven).
 
Last edited:
Vanmiddag viel me op dat de richtingaanwijzer achter maar een heel klein streepje is terwijl de oranje streep veel breder Is. Op de US versie licht wel het hele stuk op wat bij de EU versie oranje is gekleurd maar hier dus niet. Volgens mij zou dit de zichtbaarheid wel ten goede komen, snap niet wat nu het nut is van het niet verlichte deel van deze oranje streep.

68066FCA-936D-4637-AF11-780E6EACBAE4.jpeg
 
Vanmiddag viel me op dat de richtingaanwijzer achter maar een heel klein streepje is terwijl de oranje streep veel breder Is. Op de US versie licht wel het hele stuk op wat bij de EU versie oranje is gekleurd maar hier dus niet. Volgens mij zou dit de zichtbaarheid wel ten goede komen, snap niet wat nu het nut is van het niet verlichte deel van deze oranje streep.

View attachment 384617
Precies wat ik me afvroeg na alle video's gezien te hebben. In verlichte/zonnige omgevingen was het echt nauwelijks op te merken dat er iets knipperde. Snap die designkeuze niet zo om er maar een klein leddeeltje in te stoppen. De kosten zullen dat toch niet zijn.
 
Koplampen te hoog?
Had ik ook. Bijgesteld maar pas op: na een update stonden ze weer origineel te hoog.
Dus niet zomaar wegrijden. Wel had ie mijn instelling onthouden want de keuze “koplampen bijstellen” (oid) was genoeg om ze omlaag te laten floepen in de eerdere bijstelling.

Wat is een goeie manier om erachter te komen of je koplampen goed staan ingesteld? Ik heb daar nog niks mee gedaan sinds delivery. Vreemd dat zoiets een issue kan zijn in 2019.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Heeft iemand al een zwarte Model 3 door een wasstraat gehaald...?
Ja ik, bleef lekker droog binnen ;-) verder geen bijzonderheden, behalve dat ik niet wist hoe ik 'm in N moest krijgen, lol.

Ik lees een hoop in het forum over zwakke lak, krasjes die je niet ziet maar er wel zijn, allerlei coating oplossingen, maar vraag me af of je ook gewoon niets er aan kunt doen? Wat is dan het ergste dat er gebeuren kan?
 
Vanmiddag viel me op dat de richtingaanwijzer achter maar een heel klein streepje is terwijl de oranje streep veel breder Is. Op de US versie licht wel het hele stuk op wat bij de EU versie oranje is gekleurd maar hier dus niet. Volgens mij zou dit de zichtbaarheid wel ten goede komen, snap niet wat nu het nut is van het niet verlichte deel van deze oranje streep.

View attachment 384617

Ik vroeg me dit ook al af, weet iemand het?
 
Ja ik, bleef lekker droog binnen ;-) verder geen bijzonderheden, behalve dat ik niet wist hoe ik 'm in N moest krijgen, lol.

Ik lees een hoop in het forum over zwakke lak, krasjes die je niet ziet maar er wel zijn, allerlei coating oplossingen, maar vraag me af of je ook gewoon niets er aan kunt doen? Wat is dan het ergste dat er gebeuren kan?
Is het niet vergelijkbaar met de groep mensen die met bijvoorbeeld een Iphone niet zonder schreenprotector kunnen en de groep mensen die helemaal geen schreenprotector willen?
 
Net een Opti-Coat Pro+ keramische coating erop laten zetten bij een bedrijf in de Bommelerwaard. Goeie enthousiaste gasten, ze hebben er echt wat moois van gemaakt. Ze waren verbaasd hoe de lak erbij stond. Het leek wel of hij een jaar oud was, zeiden ze en het was bijzonder veel werk, maar ze hebben hem weer helemaal strak gekregen. Ze hadden me verschillende filmpjes laten zien van de situatie vooraf (nadat ze de wax hadden verwijderd) met zo'n zonnelampje, het was inderdaad ongelofelijk wat een krassen/schade je dan ziet. Ik begrijp niet waarom Tesla dat proces niet goed onder de knie kan krijgen.

Nu erg blij met het resultaat in ieder geval...

View attachment 384597
Ziet er heeeeel Sharp uit. Wat kost dat? Mag in een Pm als je dat fijner vindt ;)
 
Ja ik, bleef lekker droog binnen ;-) verder geen bijzonderheden, behalve dat ik niet wist hoe ik 'm in N moest krijgen, lol.

Ik lees een hoop in het forum over zwakke lak, krasjes die je niet ziet maar er wel zijn, allerlei coating oplossingen, maar vraag me af of je ook gewoon niets er aan kunt doen? Wat is dan het ergste dat er gebeuren kan?

Een niet zo glimmende auto en vuil eraf krijgen kost wat meer moeite.
 
Ionity laadstation in aanleg(Apeldoorn Zuid). Dat wordt 350kW. Wat is eigenlijk de max voor de Model 3 die ik overigens nog moet krijgen?View attachment 384735

Het lijkt dat op dit moment de max voor Model 3 rond de 120kw is, uiteraard niet de hele laadsessie. Ik hoop alleen dat onze Model 3s de update krijgen om tot 250kw te kunnen laden, nog voordat V3 van de Superchargers komt. Dan kunnen we namelijk al eerder profiteren van de hogere snelheid bij Fastned en iOnity.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy