Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
rofl.


maar het zou best kunnen.o_O
je moet toch gewoon DC op de AC zijde van een gelijkrichter kunnen zetten.
Hij zal dan toch die DC gelijkrichten tot... DC.
Als dat zou werken dan zou dat betekenen dat de hilarische plaatjes van hybrides aan de Supercharger helemaal niet zo hilarisch waren. Gewoon scherp technisch inzicht van de hybriderijder.
 
  • Love
Reactions: robertvg
Darn. Aangezien ik zelf echt niet van plan ben om de auto met de hand te wassen, even snel gegoogled en er zijn een paar extra meldingen op het US forum. Oa hier. Tip is om te zorgen dat hij niet in Park komt. Dus ook als je er nog in zit, op je stoel blijven zitten.

Stond hij in park (en was het zo'n borstels gaan om je auto heen ding)? Want dan helpt op slot zetten niet zo te zien.

Ja, hij stond in Park, en het was er zo een met draaiende borstels die om je auto heen gaan. Volgens mij werkt 90% van de wasstraten op die manier.

Las ook ergens dat Tesla de ‘touchless carwash’ adviseert. Geen idee wat ze daar mee bedoelen..
 
Pfff dat zijn toch wel extra verbogen kosten dan, want hoeveel moet je aan denken voor zo'n coating? Ik zit ook te denken om te auto daarna privé aan te schaffen maar kan ook net zo goed een nieuwe leasen... Maar goed ik vraag me dus af in hoeverre het echt nodig is, nou ja als je spijkerbroek een kras kan geven inderdaad maar is het nirt overdreven? Hoe erg zie je de mini krassen nou echt?

Aan de andere kant zo'n mooi auto hebben die er net niet strak eruit ziet is ook jammer. Luxe dilema dus... :)
Ik heb op mijn Model S vanaf het begin een Opti-Coat Pro coating gehad, van Detail Today in Oss. Op de lak, de ruiten en het interieur, en elk jaar even laten bijwerken. Nooit door de wasstraat gegaan, altijd met de hand gewassen (wat met de coating heel gemakkelijk gaat).
De kosten van de coating (zowel de eerste keer als het jaarlijks bijwerken) heb ik er bij de verkoop uitgehaald: de koper gaf aan dat de auto in een 'super-conditie' was.
 
Ja, hij stond in Park, en het was er zo een met draaiende borstels die om je auto heen gaan. Volgens mij werkt 90% van de wasstraten op die manier.

Met borstels/lappen wel ja, maar soms staat je auto stil en gaan ze om de auto heen, of jij gaat een band op en wordt door de diverse stages heen getrokken. Voor die laatste moet je auto toch al in Neutral staan, hopelijk gaat het daar wel goed mee.

Touchless is met een arm die om je auto heen gaat.
 
Ja, met dramatisch resultaat..

Aangezien mijn dochter er nog in zat stond hij niet op slot. Op het moment dat de borstels het laadpoort klepje aaraken springt deze open met als gevolg een verbogen klep en deukje in achterscherm.

Reactie Tesla: in pagina 158 van de manual staat dat Tesla adviseert geen wasstraten met borstels te gebruiken....

Ergo, een model 3 in de wasstraat op slot zetten, en dan nog is het op eigen risico..
Dat is wel balen. Het lakwerk kon de borstels wel aan? Niet overdreven veel krasjes erbij?
 
In de handleiding op pagina 4 van de Model 3:
"Om de bestuurder zo min mogelijk af te leiden en de veiligheid van de inzittenden en andere weggebruikers te waarborgen, moet het touchscreen niet tijdens het rijden worden gebruikt om instellingen aan te passen."

Tja, dus wil je de verwarming een tandje hoger, eerst even een parkeerplekje zoeken...
 
  • Funny
Reactions: Hbrink
In de handleiding op pagina 4 van de Model 3:
"Om de bestuurder zo min mogelijk af te leiden en de veiligheid van de inzittenden en andere weggebruikers te waarborgen, moet het touchscreen niet tijdens het rijden worden gebruikt om instellingen aan te passen."

Tja, dus wil je de verwarming een tandje hoger, eerst even een parkeerplekje zoeken...
Voice command "Temperature" en je kan temperatuur met je rechter scroll-wiel regelen.
Voice command "Suspension" en je kan hoogte luchtvering instellen met rechter scroll-wiel.
Voice command (van onder je douche) "OK Google, start preconditioning my Tesla, including steering wheel and driver's seat at level three", en de voorverwarming slaat aan met die parameters.
Werkt allemaal nog niet vandaag, jammer genoeg. Maar zal wel komen zeker?
 
Wil jullie niet jaloers maken, eerder het wachten verzachten. Man man man wat rijdt deze auto lekker. En het geluidssysteem, heerlijk! Of het goed is voor mijn trommelvliezen, ik denk het niet, maar zelfs op hoog volume blijft alles mooi, niks vervormt en voel je de subwoofer lekker. Mocht iemand een gratis testrit willen zonder dat je Supercharging maanden kwijtraakt, laat me even weten. Ik woon in Veldhoven. :)
 
Heb die storing ook gehad, maar vooralsnog weg met de laatste update (bij mijn collega met dezelfde update al weer terug).

Auto rijdt er niet minder om, dus zonde als ie daarmee bij de garage staat.

Ik dacht vrijdag ook ff snel langs te rijden bij Tesla maar ze wilde de auto echt houden en het uitzoeken. Kreeg gewoon een vervangende auto dus op zich prima maar viel mij ook tegen dat het niet ff snel opgelost ook worden.