Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
@S-19910 said:
sos knopje ?
er is nog geen knopje om het handschoen kastje te openen, laat staan een sos knopje. (bij mijn weten, mijn 3 laat op zich wachten...)....
Er zit zeker wel een echt SOS knopje in de model 3. Boven je hoofd in het midden.
..en als je die knop per ongeluk indrukt ( is mij uiteraard overkomen..:rolleyes: ) i.p.v. de alarmknipperlichtenknop ernaast krijg je gelukkig eerst wel de vraag, op het tablet, of je het zeker weet en kun je annuleren.. ;)
p.61 Owners Manual
upload_2019-3-10_21-46-19.png

De Owners manual afb. wijkt hier dus wat af van de europeesche/nl situatie.. twee knopjes!
Schermafdruk van 2019-03-10 21-53-17.png
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: S-19910
Update on Tesla Stores and Pricing

Wat is dit nou weer, Tesla gaat de prijzen alsnog weer omhoog gooien?

“As a result of keeping significantly more stores open, Tesla will need to raise vehicle prices by about 3% on average worldwide. In other words, we will only close about half as many stores, but the cost savings are therefore only about half.

Potential Tesla owners will have a week to place their order before prices rise, so current prices are valid until March 18th. There will be no price increase to the $35,000 Model 3. The price increases will only apply to the more expensive variants of Model 3, as well as Model S and X.”
 
Best absurd.
Zou dit echt steeds zo ad hoc besloten worden of zou er een strategie achter zitten? Bijv: eerst prijzen verlagen voor extra verkopen en dan twijfelaars nog een week de kans geven alsnog te kopen voor nog wat extra verkopen.
In beide gevallen (ad hoc of welbewust) vind ik het niet goed overkomen. Het straalt geen vertrouwen en professionaliteit uit: of je weet niet waar je mee bezig bent of je bent koste wat kost bezig je sales te verhogen.
 
Best absurd.
Zou dit echt steeds zo ad hoc besloten worden of zou er een strategie achter zitten? Bijv: eerst prijzen verlagen voor extra verkopen en dan twijfelaars nog een week de kans geven alsnog te kopen voor nog wat extra verkopen.
In beide gevallen (ad hoc of welbewust) vind ik het niet goed overkomen. Het straalt geen vertrouwen en professionaliteit uit: of je weet niet waar je mee bezig bent of je bent koste wat kost bezig je sales te verhogen.
Onvoorstelbare kortetermijn acties, schijnbaar zonder verder dan 3 maanden vooruit te kijken. Het komt mij over dat er echt paniek is en het bedrijf op omvallen staat, zo run je geen fatsoenlijk functionerend bedrijf.
 
Na een prijsverlaging van 6% gaan ze nu dus weer 3% omhoog... Ben benieuwd hoeveel mensen nu vinden dat ze die gratis AP / FSD upgrade deels moeten terugbetalen :rolleyes:;)
Als ze nu ook even de AP / FSD naar origineel veranderen wil ik die gratis update zeker wel :p.
Denk overigens (berekening is weer even weggezakt) dat je alsnog goedkoper uitbent om nieuw model te kopen en achteraf AP / FSD te bestellen.
 
Prijsschommelingen van 3-6% lijken me perfect aanvaardbaar. Andere merken lossen dit zonder veel ruchtbaarheid op via de kortingen die ze toekennen. Bij Tesla is het gewoon wat meer opzichtig omdat ze niet met kortingen werken. Zo kort op elkaar toont nog maar eens aan dat behalve het maken van auto's Tesla nog veel te leren heeft. Wat volledig absurd was, was de prijsdaling van bijna 60K op de X P100D. Daar kan je geen zinnige uitleg voor geven.
 
BTW... ondertussen genieten we dus WEL al een VOLLE maand van onze Model 3. :cool: Het enige punt van discussie dat we hebben ( ook alweer positief.. ) is hoeveel dB's de @Herbie65 M3 NoiseReductionKit nou gemiddeld oplevert én vooral in welke omstandigheden..! Onze niet-wetenschappelijk-onderbouwde-testtabel hier ter lering en vermaak afgebeeld. Bevestiging van deze M3 NRK trouwens piece-of-cake (wel met zijn 2-en doen en deegschrapertje voor t aandrukken), staat netjes en dakdragers waren we toch al niet van plan.

upload_2019-3-11_9-38-9.png
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: FrankNL
De technologie is nog volop aan het evolueren en tesla gaat hier enorm snel. (gelukkig, zonder tesla zouden er simpelweg nog geen commercieel interessante EV's zijn en zouden andere grote fabrikanten nog geen EV in hun gamma hebben) Er is echt een disruptie aan de gang.
Prijsdalingen, prijsstijgingen, features die in andere pakketten komen, andere hardware die voor betere autopilot zorgen (AP3), eventueel andere sensoren in de model Y, enz.
Wie hier niet tegenkan moet nog enkele jaren (5 jaar?) wachten tot de markt matuur is geworden.
Uiteindelijk zijn we nog early adopters.
 
Waarom niet gewoon blij zijn met wat je hebt?

Mensen vergeten hier elke keer de missie van Tesla; namelijk de overgang naar sustainable transport versnellen zo snel als ze kunnen. Ze gaan niet a la Apple met mini-sprongetjes vooruit om restwaardes te verdedigen. Enjoy what you got. Binnen 1 jaar begint in US de Model Y te verkopen en is die weer zoveel beter..