Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Levering vandaag gebeurd, eerste EV rijervaring ... onder de indruk , rijdt echt zeer lekker.
Remt ook heel veel als je het gaspedaal loslaat maar de remmen zelf (als je dan toch zelf moet remmen) vind ik wel niet heel reactief. (moet hard duwen) geen idee of dit normaal is.
Alle laadkabels waren aanwezig : tesla, mennekes, camping.

Direct thuis eens aan de TWC gehangen ... werkt ook perfect.
Morgen eerste verplaatsing naar de zee en terug (200K) ben benieuwd.

Mooie configuratie, veel succes ermee! Was ik tussen aan het twijfelen, maar ik ben uiteindelijk voor blauw exterieur en wit interieur gegaan, zoals de auto die ernaast stond. Maandag mag ik hem ophalen! :D
 
ik heb net nog even naar SEC Tilburg gebeld of ik eindelijk mijn Mennekes kabel op kon halen voor mijn Model 3. Ze ging even rondbellen voor me of er ergens nog 1 lag. Ik had nog een oude type 2 kabel van mijn Golf GTE geprobeerd aan een laadpunt, maar daar laadt hij maar met 1 fase 217 volt / 20 Ampere = 4,3 kwh heel raar. Misschien ligt dat daaraan dat de GTE maar op 1 fase kon laden? Type 2 kabel is ook heel erg dun. Aangezien de kabel maar 16a kan officieel durf ik daar niet mee te gaan laden.

Ik ga morgen naar Frankrijk en wil gewoon graag de goede mee kabel hebben.
 
ik heb net nog even naar SEC Tilburg gebeld of ik eindelijk mijn Mennekes kabel op kon halen voor mijn Model 3. Ze ging even rondbellen voor me of er ergens nog 1 lag. Ik had nog een oude type 2 kabel van mijn Golf GTE geprobeerd aan een laadpunt, maar daar laadt hij maar met 1 fase 217 volt / 20 Ampere = 4,3 kwh heel raar. Misschien ligt dat daaraan dat de GTE maar op 1 fase kon laden? Type 2 kabel is ook heel erg dun. Aangezien de kabel maar 16a kan officieel durf ik daar niet mee te gaan laden.

Ik ga morgen naar Frankrijk en wil gewoon graag de goede mee kabel hebben.

Zal een 1 fase kabel ipv een 3 fase kabel zijn.
 
Dit had volgens mij te maken met het initieel downgraden van de RWD auto's om de AWD sales the pushen. Nu RWD weer beschikbaar is gekomen tegen een lagere prijs gaat de range weer terug naar "nomraal".

Nee, want het gaat ook op voor AWD
ik heb net nog even naar SEC Tilburg gebeld of ik eindelijk mijn Mennekes kabel op kon halen voor mijn Model 3. Ze ging even rondbellen voor me of er ergens nog 1 lag. Ik had nog een oude type 2 kabel van mijn Golf GTE geprobeerd aan een laadpunt, maar daar laadt hij maar met 1 fase 217 volt / 20 Ampere = 4,3 kwh heel raar. Misschien ligt dat daaraan dat de GTE maar op 1 fase kon laden? Type 2 kabel is ook heel erg dun. Aangezien de kabel maar 16a kan officieel durf ik daar niet mee te gaan laden.

Ik ga morgen naar Frankrijk en wil gewoon graag de goede mee kabel hebben.

De GTE (ik heb hem ook) doet inderdaad maar 1 fase, de kabel die je erbij krijgt is ook maar 1 fase bekabeld (staat er bij mij ook op) en is dus veel dunner. Werkt wel, maar slechts 3.6kW (op 16A).

Je kan hem gebruiken, maar dan zou ik je M3 effe instellen dat ie niet meer dan 16A trekt, volgens mij kan dat toch? (ik wacht nog op de M3).
 
Ik had nog een oude type 2 kabel van mijn Golf GTE geprobeerd aan een laadpunt, maar daar laadt hij maar met 1 fase 217 volt / 20 Ampere = 4,3 kwh heel raar. Misschien ligt dat daaraan dat de GTE maar op 1 fase kon laden? Type 2 kabel is ook heel erg dun. Aangezien de kabel maar 16a kan officieel durf ik daar niet mee te gaan laden.

Is inderdaad een 1-fase kabel.

De kabel (of eigenlijk, de stekker) heeft een weerstand over 2 aders zitten waar door de laadpaal weet hoeveel ampere die kabel aan kan.. De laadpaal zal derhalve het vermogen beperken tot een veilige waarde.

Een 16 Ampere laadkabel bestaat niet. Dat is dan een 20 ampere kabel. Dat er 16A op staat is dan niet helemaal juist.

Lang verhaal kort: Je kunt die kabel veilig gebruiken. Het hele "EVSE protocol" ofwel de stapel beveiligingstechnieken die in een laadpaal zit zorgt er voor dat je geen onveilige situatie kunt creeren. De laadpaal zal het laadvermogen dus beperken tot een veilige waarde voor die kabel.
 
  • Informative
Reactions: Rohodo
Nee, want het gaat ook op voor AWD


De GTE (ik heb hem ook) doet inderdaad maar 1 fase, de kabel die je erbij krijgt is ook maar 1 fase bekabeld (staat er bij mij ook op) en is dus veel dunner. Werkt wel, maar slechts 3.6kW (op 16A).

Je kan hem gebruiken, maar dan zou ik je M3 effe instellen dat ie niet meer dan 16A trekt, volgens mij kan dat toch? (ik wacht nog op de M3).

ik had toen ik mijn m3 kreeg ook even de schuko(UMC?) van de GTE geprobeerd maar die pakte de M3 helemaal niet. ik had toen mijn TWC nog niet en die lag in de voortuin voor het grijpen.

Succes met wachten op je m3, is een verademing na de GTE
 
  • Like
Reactions: Odie
Als de verlichting van mijn Model 3 op Auto staat, zijn de achterlichten standaard uit.
Bij de S en X is het dan zo dat als de ruitenwisser aan gaat de achterverlichting ook aan gaat.
Bij mijn Model 3 gebeurt dat helaas niet.
Iemand bij wie dit wel gebeurt? Echt niet veilig zo in de regen.
 
  • Informative
Reactions: timanrebel
Heb mn model 3 inmiddels opgehaald. Wel de nodige issues met krassen etc maar dat wordt ongetwijfeld opgelost. Wat ik maar niet fatsoenlijk werkend krijg is mn Android telefoon als sleutel gebruiken. Las al hier en daar dat je op Android de batterijbesparing voor de Tesla app moet uitschakelen, dus dat heb ik ook gedaan. Ik moet alleen nu iedere keer nog altijd handmatig mn telefoon te voorschijn halen, bluetooth uit- en weer inschakelen en dan is de telefoonsleutel pas weer verbonden en werkt het zoals het zou moeten. Iemand vergelijkbare issues en/of nog iets wat ik als mogelijke oplossing kan proberen?
 
ik had toen ik mijn m3 kreeg ook even de schuko(UMC?) van de GTE geprobeerd maar die pakte de M3 helemaal niet. ik had toen mijn TWC nog niet en die lag in de voortuin voor het grijpen.

Succes met wachten op je m3, is een verademing na de GTE

Ik vind de GTE ook niet verkeerd hoor, dat is een tussenauto die “over” was nadat mijn Ampera na 5 jaar echt uit de lease moest. De GTE is in GTE mode erg rapjes vergeleken met de Ampera. Het open dak, de leren stoelen en de geblindeerde ruiten (aka: de sjonnie uitvoering) maakten het af.

Als de M3 ook maar iets beter is dan de GTE dan ben ik al blij
 
Heb mn model 3 inmiddels opgehaald. Wel de nodige issues met krassen etc maar dat wordt ongetwijfeld opgelost. Wat ik maar niet fatsoenlijk werkend krijg is mn Android telefoon als sleutel gebruiken. Las al hier en daar dat je op Android de batterijbesparing voor de Tesla app moet uitschakelen, dus dat heb ik ook gedaan. Ik moet alleen nu iedere keer nog altijd handmatig mn telefoon te voorschijn halen, bluetooth uit- en weer inschakelen en dan is de telefoonsleutel pas weer verbonden en werkt het zoals het zou moeten. Iemand vergelijkbare issues en/of nog iets wat ik als mogelijke oplossing kan proberen?
Ik hoef alleen de BT in te schakelen (staat niet altijd aan) maar als die aanstaat en ik de deur open doe werkt het 9 van de 10 keer goed. Soms duurt het 5 sec voordat de auto de telefoon herkent.
 
Heb mn model 3 inmiddels opgehaald. Wel de nodige issues met krassen etc maar dat wordt ongetwijfeld opgelost. Wat ik maar niet fatsoenlijk werkend krijg is mn Android telefoon als sleutel gebruiken. Las al hier en daar dat je op Android de batterijbesparing voor de Tesla app moet uitschakelen, dus dat heb ik ook gedaan. Ik moet alleen nu iedere keer nog altijd handmatig mn telefoon te voorschijn halen, bluetooth uit- en weer inschakelen en dan is de telefoonsleutel pas weer verbonden en werkt het zoals het zou moeten. Iemand vergelijkbare issues en/of nog iets wat ik als mogelijke oplossing kan proberen?
Ik heb met een iPhone wel dat als ik die in de achterzak heb, het niet goed werkt. Moet in de voorzak zitten, maar ik moet dat nog een beetje verder uittesten.

Wat bij mij nooit werkt wanneer ik de stekker uit de auto wil trekken bij een gesloten auto, blijft deze vergrendeld. Ik moet eerst even de deur open en dicht doen en dan werkt het wel wanneer ik op het knopje van de stekker druk. Erg irritant.
Bij de achterkant wordt de telefoon niet gezien, bij achterklep gaat het prima.
 
@1MP3R4T0R wat bedoel je met op 'slot'? Apps draaien bij mij vaak op de achtergrond als ik ze niet afsluit, op slot zetten heb ik nog nooit van gehoord.
Dat is hoe ze het bij de Miui noemen, waarschijnlijk maak je gebruik van IOS of Android.

Miui stelt de gebruiker in staat om niet alleen de app op de achtergrond te draaien, maar echt 'vast' te zetten. Dit zorgt ervoor dat de app net zoveel blijft doen als wanneer je de app open hebt. Veel bestuuringssystemen zetten de prioriteit lager als een app op de achtergrond draait om o.a. batterij te besparen.

Dit zorgde bij mij in ieder geval voor een enorme drain. Hopelijk is dit anders wanneer je de app enkel op de achtergrond hebt draaien (zonder priority o.i.d.).
 
  • Helpful
Reactions: RichieB
@1MP3R4T0R Hier een mobile developer (iOS en Android). Android apps gaan nooit in "lagere prioriteit". Ze zijn zichtbaar en draaien voluit of zijn niet zichtbaar en staan op pauze. Al het achtergrondwerk is separaat daarvan en onafhankelijk van of de app zichtbaar is of niet. Wat Miui (afgeleid van android) doet is de app niet op pauze zetten zodat deze sneller weer klaar voor gebruik is als deze naar de voorgrond komt. De app kan hier geen rekening mee houden en zal voluit door draaien alsof deze open staat en het scherm aan staat. Dit "slotje" is functionaliteit waar app-developers (dus ook die van Tesla) niet op rekenen (zit standaard niet in Android) en al het gedrag van de app als deze op "slot" staat op de achtergrond is dus niet getest en word officieel niet ondersteund.