Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb geen foto van de hele release niets gemaakt. Dit is wat ik heb.
 

Attachments

  • 20190325_144750.jpg
    20190325_144750.jpg
    625.6 KB · Views: 43
Er staat niets onder. Alleen de vorige release notes.
Bedankt!

Kunnen dan andere mensen ook snel die update verwachten of kan dat soms weken duren?

Dat kan soms weken duren. Ze beginnen zo'n uitrol vaak langzaam, en regelmatig wordt hij gestopt als er problemen voordoen. Er komt dan vaak een nieuwe versie die soms wel breed uitgerold wordt.
 
  • Like
Reactions: jorisee
Ik laad met 13A en krijg dan 16km/uur. Dat is wel lekker. Circa 210 Volt zie ik in mijn app.
Je mag in Nederland en België eigenlijk maar 5% spanningsverlies hebben, allias 230*0,95=218,5 volt. Het verbaast me dan ook dat de Tesla gewoon doorgaat met laden wanneer je hier toch onder zit.
Vermoedelijk laad je via je schuur of iets dergelijks die dan weer meer dan zoveel meter van je stoppenkast af staat, of met 1,5mm² kabels in de muur achter de stopcontacten, hetgeen voor een elektrische auto aan de dunne kant is.
Buiten kookplaten en boilers om gebruikt geen enkel huishoudelijk apparaat gebruikt 13 ampere, voor een zwaar apparaat in een normaal huishouden is 9 á 10 ampere echt de max (frituurpannen, elektrische BBQ, Gourmettoestellen, ovens, luxe koffieapparaten e.d.).

Uit mijn hoofd mag je dacht ik niet meer dan 36 meter van je stoppenkast af de volle 16 ampere gebruiken, maar pin me hier niet op vast.
 
Als ik de auto op 5A zet, dan gaat aantal volts naar circa 220.

Wat leer ik daar van...? Ik heb hier geen verstand van, maar leer graag.

ALs je bij lager amperage (5A) wel een relatief hoge spanning hebt (220 Volt of hoger) dan blijkt daaruit dat de bekabeling heel erg lang, erg dun of ergens een slecht contact heeft. Bij langdurig laden kan er ergens te veel warmte ontstaan en daardoor problemen. Met een warmtecamera kun je snel opsporen wat er aan de hand is maar ik gok dat de bekabeling te dun & de afstand erg lang is.... Ik heb zelf bewust een dikke kabel genomen vanuit de meterkast om langdurig te kunnen laden. Spanningsval = warmteontwikkeling = meer laadverlies
 
ALs je bij lager amperage (5A) wel een relatief hoge spanning hebt (220 Volt of hoger) dan blijkt daaruit dat de bekabeling heel erg lang, erg dun of ergens een slecht contact heeft. Bij langdurig laden kan er ergens te veel warmte ontstaan en daardoor problemen. Met een warmtecamera kun je snel opsporen wat er aan de hand is maar ik gok dat de bekabeling te dun & de afstand erg lang is.... Ik heb zelf bewust een dikke kabel genomen vanuit de meterkast om langdurig te kunnen laden. Spanningsval = warmteontwikkeling = meer laadverlies
Helder thx. Morgen komt ff een mannetje kijken.
 
Beste forum leden. Vorige week een M3 AWD besteld. Tot mijn verbazing kreeg ik zonet een mail dat de auto a.s. zaterdag 30-03 (!) kan worden opgehaald. Ik word werkelijk overvallen. Had de auto pas laat in april verwacht. Nog niets geregeld kwa financieringen en mijn huidige auto wil ik via andere kanalen verkopen omdat inruil tegen valt. Ik ga ze morgen bellen en vragen of de levering met minimaal een maand kan worden uitgesteld. IK vraag me af wat jullie ervaringen zijn over het uitstellen van een levering en wat mijn rechten zijn. Graag jullie advies.