Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Die rijstrook alert zette mij ook even op het verkeerde been, maar mijn auto is wel degelijk afgeleverd met niet of slecht gebalanceerde wielen, want ik heb boven de 100 kmh toch echt een lichte vibratie in het stuur die er niet hoort. Ik had ook al een afspraak gemaakt in 020, voor 9 april. Maar nu mijn rokende wagen voor onderzoek bij Arnhem staat hoop ik dat ze dat ook meteen onder handen nemen.

Bij mij is er ook onbalans in de wielen. Kwestie van tijdsdruk lijkt mij. Het is namelijk minimaal, maar ik ben er gevoelig voor en het is nu net in een snelheidsbereik waar je veel zit en voor langere tijd.
 
Ik heb na het ontgrendelen van de auto met de keycard (helaas nog geen werkende app) dat het scherm heel lang zwart blijft, na indrukken rempedaal komt na 20sec het Tesla logo en komt ie weer tot leven.
Met als gevolg een ongeduldige familie :)
Is dit een bekend issue (of soms een instelling die ik kan aanpassen)? Of works as designed?
 
Ik heb na het ontgrendelen van de auto met de keycard (helaas nog geen werkende app) dat het scherm heel lang zwart blijft, na indrukken rempedaal komt na 20sec het Tesla logo en komt ie weer tot leven.
Met als gevolg een ongeduldige familie :)
Is dit een bekend issue (of soms een instelling die ik kan aanpassen)? Of works as designed?

Nee dat heb ik niet. Als ik de deur open trek dan staat het scherm aan en begint mijn muziek te spelen. Het is letterlijk gordel om en weg rijden...
 
Ik heb na het ontgrendelen van de auto met de keycard (helaas nog geen werkende app) dat het scherm heel lang zwart blijft, na indrukken rempedaal komt na 20sec het Tesla logo en komt ie weer tot leven.
Met als gevolg een ongeduldige familie :)
Is dit een bekend issue (of soms een instelling die ik kan aanpassen)? Of works as designed?
Nee dat is niet normaal, ik heb nooit gehad dat ik moest wachten, zowel met app als met keycard is de auto gelijk gereed.
 
Ik heb na het ontgrendelen van de auto met de keycard (helaas nog geen werkende app) dat het scherm heel lang zwart blijft, na indrukken rempedaal komt na 20sec het Tesla logo en komt ie weer tot leven.
Met als gevolg een ongeduldige familie :)
Is dit een bekend issue (of soms een instelling die ik kan aanpassen)? Of works as designed?
Zou met energy-saving instellingen te maken kunnen hebben. In mijn Model S heb ik dat ook wel eens, maar in de 3 nog niet meegemaakt. Ik weet ook niet of die instelling in de 3 ook bestaat. Iets met 'Always on-line' o.i.d.
 
Zou met energy-saving instellingen te maken kunnen hebben. In mijn Model S heb ik dat ook wel eens, maar in de 3 nog niet meegemaakt. Ik weet ook niet of die instelling in de 3 ook bestaat. Iets met 'Always on-line' o.i.d.
Het Tesla logo duidt erop dat de computer elke keer dat je instapt een reset doet. Dat is zeker niet normaal.
NB is op basis van mijn kennis van de model S, heb nog geen model 3.
 
Ik heb na het ontgrendelen van de auto met de keycard (helaas nog geen werkende app) dat het scherm heel lang zwart blijft, na indrukken rempedaal komt na 20sec het Tesla logo en komt ie weer tot leven.
Met als gevolg een ongeduldige familie :)
Is dit een bekend issue (of soms een instelling die ik kan aanpassen)? Of works as designed?

Heb ik heel soms, na openen met telefoon. Tijdens die 20 seconden zwart scherm kun je overigens gewoon (weg)rijden.
 
Slecht nieuws: die hoort volgens de Tesla service niet bij AP.

Dat gaat nog een discussie hier worden, want tijdens de proefrit is mij uitdrukkelijk verteld dat het erop zit en ik zou ook met de gewone AP hebben gereden. Dat blijkt dan de EAP te zijn geweest. En in mijn wereld geldt nog dat als je iets toezegt dat je dat ook na moet komen.

Mij is tijdens de proefrit uitdrukkelijk verteld dat bij FSD de auto zelf van baan wisselt en bij AP dus auto lane change zou zitten.

Ik vind het ook nogal raar, want iedere keer AP uit en aan moeten zetten na een baanwissel is gewoon geen doen. In de VS bij keep your lane is het prima, maar in Europa een domme keuze.
Dat is gek. Ik had het wel verwacht. Bij mijn vriendin leek het 1 keer wel te werken, maar alle andere keren niet. Doet de lane switching het bij alle anderen in de Model3 ook niet? Hopen dat dit nog komt. Niet alleen handig, maar ook tof!
 
Ik wil graag een hondendeken voor de achterbank van de Model3 kopen. Ergens heb ik er 1 gezien die specifiek is voor de Model3, maar ik kan het niet meer vinden. Volgens mij was hij van Tesla zelf. Iemand ervaring mee? Iemand tips? Ik heb al gezocht op dit forum voordat ik de vraag stelde, maar kon niets relevants vinden, dus vandaar dat ik mijn vraag hier stel.
 
Ik heb na het ontgrendelen van de auto met de keycard (helaas nog geen werkende app) dat het scherm heel lang zwart blijft, na indrukken rempedaal komt na 20sec het Tesla logo en komt ie weer tot leven.
Met als gevolg een ongeduldige familie :)
Is dit een bekend issue (of soms een instelling die ik kan aanpassen)? Of works as designed?
Hoe komt het dat je app nog niet werkt?
 
Ik wil graag een hondendeken voor de achterbank van de Model3 kopen. Ergens heb ik er 1 gezien die specifiek is voor de Model3, maar ik kan het niet meer vinden. Volgens mij was hij van Tesla zelf. Iemand ervaring mee? Iemand tips? Ik heb al gezocht op dit forum voordat ik de vraag stelde, maar kon niets relevants vinden, dus vandaar dat ik mijn vraag hier stel.
Ik heb deze hier gekocht. https://www.amazon.de/gp/product/B075SBL29J
Past goed in M3 en kwaliteit is prima. Kost nog geen minuut om hem te installeren. Bij dezelfde winkel vind je nog een groot aantal soortgelijke dekens...
 
Dat is gek. Ik had het wel verwacht. Bij mijn vriendin leek het 1 keer wel te werken, maar alle andere keren niet. Doet de lane switching het bij alle anderen in de Model3 ook niet? Hopen dat dit nog komt. Niet alleen handig, maar ook tof!
Mijn M3 is eind januari met EAP besteld, en afgelopen week geleverd . Hij kan lane keeping (uiteraard) maar ook lane switching (je moet dan wel met de richtingaanwijzer zelf het initiatief hiervoor nemen - de lane switch gaat dan verder volautomatisch dwz de M3 checkt of er genoeg ruimte is, voert de lane switch zelf uit, en zet het knipperlicht weer uit). Daarnaast werkt ook Navigate on Autopilot (hierbij neemt de M3 het initiatief zelf; je moet dit telkens bevestigen via dezelfde richtingaanwijzer). Het werkt allemaal vrij "conservatief"; dwz bij een drukke snelweg zou ik geneigd zijn om in een gat naast me te "duiken" dan de EAP ... ik hoop dat de algoritmes hiervan (wellicht samen met hardware V3?) nog wat beter worden.
 
Dat zou wel vreemd zijn als het niet past, aangezien het een Type 2 stekker is, net als de standaard laadkabel.
De Model S en X hebben een extra driehoekje boven de middelste pin van de Type2, die tot voor kort niet op de SuC stekkers zat. Met het installeren van de CCS kabel lijken ze ook in de stekker dat driehoekje geplaatst te hebben (nieuwe stekker?)... Ergo: de stekker past nog wel in een S en X maar niet in een Model3, die dat driehoekje niet heeft.
 
O
Mijn M3 is eind januari met EAP besteld, en afgelopen week geleverd . Hij kan lane keeping (uiteraard) maar ook lane switching (je moet dan wel met de richtingaanwijzer zelf het initiatief hiervoor nemen - de lane switch gaat dan verder volautomatisch dwz de M3 checkt of er genoeg ruimte is, voert de lane switch zelf uit, en zet het knipperlicht weer uit). Daarnaast werkt ook Navigate on Autopilot (hierbij neemt de M3 het initiatief zelf; je moet dit telkens bevestigen via dezelfde richtingaanwijzer). Het werkt allemaal vrij "conservatief"; dwz bij een drukke snelweg zou ik geneigd zijn om in een gat naast me te "duiken" dan de EAP ... ik hoop dat de algoritmes hiervan (wellicht samen met hardware V3?) nog wat beter worden.
Oke, thanks. Gewoon blijven proberen dus. Ik dacht dat ik al op een vrij rustige snelweg zat, maar goed om te weten dat hij het wel zou moeten doen.