Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Het probleem is juist dat het raam in de uiterste stand niet hoog genoeg komt.
Calibrate helpt hier dus niet
Hmm, maar was het niet ook zo dat je met een soortgelijke truc kon maken dat het raam en verder open kon en verder dicht? Ik heb eens zoiets gezien van een wrapper die dat deed om het raam verder naar beneden te laten zakken zodat hij een chrome delete makkelijker kan uitvoeren. Vervolgens gaat het raam ook verder omhoog om opnieuw alle standen te bepalen. Misschien dat i1 Tesla er een filmpje over had, ik weet het niet meer. Maar het kan ook zo maar een defect zijn bij Tesla he ;). Niet geschoten is altijd mis.
 
Hmm, maar was het niet ook zo dat je met een soortgelijke truc kon maken dat het raam en verder open kon en verder dicht? Ik heb eens zoiets gezien van een wrapper die dat deed om het raam verder naar beneden te laten zakken zodat hij een chrome delete makkelijker kan uitvoeren. Vervolgens gaat het raam ook verder omhoog om opnieuw alle standen te bepalen. Misschien dat i1 Tesla er een filmpje over had, ik weet het niet meer. Maar het kan ook zo maar een defect zijn bij Tesla he ;). Niet geschoten is altijd mis.
Dat is het trucje met een ijsstokje om een open deur te laten denken dat tie dicht zit en dus het laatste stukje om hoog te laten gaan.
Bij mij is het juist als de deur sluit het raam wel omhoog gaat maar net niet ver genoeg.
Als ooit Tesla contact opneemt om al de probleempjes aan te willen gaan pakken staat deze ook op de lijst.
Ben benieuwd wanneer alles achter de rug is en ik niet meer achter alles moet aanjagen om wat voor elkaar te krijgen.
Kan ik nog meer van deze geweldige wagen genieten. Want dat is het... Een heerlijke auto.
 
Ik heb Xfrank gespot :)
6334385F-3315-4A16-8E5F-A3639ED1C810.jpeg
 
Dat idee heb ik ook. Ook aangeven bij service Center maar die zeggen dat ik moest
Wennen aan regeneratief remmen. Heb gezegd dat ik dat onzin vind. Kwam er niet verder mee. Hij remt wel maar daar is ook alles mee gezegd
Ik denk dat je gewoon harder moet doorduwen dan bij andere auto's, maar dat hij dan wel even goed remt. Er waren in het begin wel problemen met een inconcistente remweg, maar die zijn opgelost met een software-update. (Blijft toch wonderlijk, die updates...)
 
Over het regeneratief remmen: dat mag van mij nog wel wat krachtiger. Het lukt nu best om anticiperend bij een stoplicht vrijwel stil te staan, maar dan geeft de dynamo het op en rol je het laatste stukje vrij door en moet je toch nog de rem gebruiken om echt stil te staan. Nee, crawling/kruipen staat uit en de accu is genoeg opgewarmd en niet propvol. Bij bv een BMW i3, kun je met het stroompedaal helemaal tot stilstand komen (en gaat automatisch de achteruitrijblokkade aan). Zo'n soort one-pedal-driving zou ik een mooie toevoeging vinden. Of doet hij dat bij jullie wel?
Voor de S en X is daar in elk geval een technische reden voor.

De BMW i3 heeft een motor met permanente magneet. De S en X hebben een inductiemotor. Inductiemotoren zijn krachtiger, maar kunnen bij zeer laag toerental niet meer goed stroom genereren terwijl een permanente magneet dat wel blijft doen. Vandaar dat regeneratief remmen bij lage snelheid bij S/X wegvalt en bij i3 niet.

De Model 3 heeft achteraan een "switched reluctance" motor en vooraan een inductiemotor. Die switched reluctance motor is eigenlijk een geavanceerde versie van een motor met permanente magneet (maar dan met de magneet in de rotor i.p.v. in de stator) en zou dus waarschijnlijk als ik het goed begrepen heb wel degelijk moeten kunnen regenereren tot stilstand. Misschien is er een technische reden voor waarom hij dat toch niet doet, maar misschien willen ze ook gewoon dat de auto hetzelfde gedrag vertoont als S/X.
 
Die 90% is slechts een benadering; het echte 100% bereik meten doe door achtereenvolgens twee keer helemaal vol te laden. De cellen zijn dan gebalanceerd en het algoritme gekalibreerd.

Ja heb ik met de S ook een aantal keer gedaan. Wel dan ook helemaal leeg (ja tot voorbij 0) rijden, zodat de hele cyclus gecalibreerd wordt. Maar om range zelf maak ik me al jaren geen zorgen meer in een Tesla. En zeker niet in de Model 3. Wel om mijn eigen rijgedrag :)