Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben nu alle mogelijke alle configuraties (SR, SR+, LR RWD) hetzelfde materiaal stoelbekleding als in de AWD M3? Of zitten er ook met stoffen bekleding tussen?
De stoffen bekleding is weg. Alle SR zijn nu software limited SR+, dus hebben ook de semi-premium uitrusting.

De AWD premium omvat meer extra's waaronder zetel verwarming achteraan en meer speakers, etc.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Kan je ergens zelf kiezen welk netwerk de tesla gebruikt. Ik ben vandaag voor de eerste keer van België Nederland binnen gereden en ik had of niets ontvangst of 2 streepjes E, die dan weer snel wegviel (regio Zeeland/Terneuzen/Cadzand)
Heeft het te maken met de switch van Belgisch naar Nederlands netwerk? Ik kan me moeilijk inbeelden dat de ontvangst daar zo slecht is (op mijn iPhone heb ik wel ontvangst)
 
Kan je ergens zelf kiezen welk netwerk de tesla gebruikt. Ik ben vandaag voor de eerste keer van België Nederland binnen gereden en ik had of niets ontvangst of 2 streepjes E, die dan weer snel wegviel (regio Zeeland/Terneuzen/Cadzand)
Heeft het te maken met de switch van Belgisch naar Nederlands netwerk? Ik kan me moeilijk inbeelden dat de ontvangst daar zo slecht is (op mijn iPhone heb ik wel ontvangst)
Ja. Wen er maar aan. Duurt altijd enige tijd.
 
In SeC Den Haag geweest.
De LR-RDW is inderdaad off menu te bestellen, en gaat als volgt:
Je bestelt online een LR-AWD in de configuratie die je wilt. Na bevestiging stuur je een mail naar je Sales Advisor, dat je LR-RDW wilt. Hij/zij maakt dan een case aan waarmee je bestelling wordt omgezet.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
In SeC Den Haag geweest.
De LR-RDW is inderdaad off menu te bestellen, en gaat als volgt:
Je bestelt online een LR-AWD in de configuratie die je wilt. Na bevestiging stuur je een mail naar je Sales Advisor, dat je LR-RDW wilt. Hij/zij maakt dan een case aan waarmee je bestelling wordt omgezet.

Als je de auto koopt rechtstreeks gaat dit wel werken maar hoe als je deze least via je werkgever? Ben benieuwd wat daar het proces gaat worden.
 
Als je de auto koopt rechtstreeks gaat dit wel werken maar hoe als je deze least via je werkgever? Ben benieuwd wat daar het proces gaat worden.

Ik vermoed dat de grote leasejongens niet aan off-menu opties doen. One way to find out: je sales contact van je lease bellen.

Waarom niet, denk ik dan. Als ik het al met een mailtje kan regelen...
Idd, just call
 
tweet Elon:
Model 3 drive unit & body is designed like a commercial truck for a million mile life. Current battery modules should last 300k to 500k miles (1500 cycles). Replacing modules (not pack) will only cost $5k to $7k.
https://electrek.co/2019/04/13/tesla-model-3-longevity-claims-elon-musk/#more-89619

DIT is het nieuws van de dag van gisteren. Deze ga ik screenshotten. Dit is namelijk de CEO van het bedrijf die een "technische levensduur" indicatie afgeeft waar je je als klant op mag baseren qua verwachtingen bij de koop van de auto. Wanneer de auto hier niet aan voldoet (onder bepaalde voorwaarden), dan is Tesla verplicht de auto kosteloos te repareren/in de te verwachte staat te brengen. Het beroemde "non-conformiteit" principe.

Of wel. Deze tweet is onderdeel van je koopovereenkomst!! Erg belangrijk wanneer er kosten ontstaan door drivetrain, carrosserie en accupack issues buiten de fabrieksgarantie. Belangrijke voorwaarden....je moet als klant kunnen aantonen dat de eventuele defecten niet zijn ontstaan door verkeerd gebruik, achterstallig onderhoud of overmatige slijtage.

Een commerciële vrachtwagen wordt (opgezocht) ongeveer na 7-10 jaar vervangen. Dus dit verhaal is vooral belangrijk voor de periode tussen de 4 jaar (einde garantie) en de 10 jaar. Met normaal gebruik en juist onderhoud, mag je verwachten dat de auto geen problemen krijgt met de drivetrain, accupack en carrosserie (body) tot een leeftijd van 10 jaar!

Denk dan aan:
- vervangen motor door defect voor 1.6 miljoen km
- te hoge batterij degradatie (vermoedelijk onder de 60 a 70% voor de 480.000km)
- corrosie van de carrosserie
 
DIT is het nieuws van de dag van gisteren. Deze ga ik screenshotten. Dit is namelijk de CEO van het bedrijf die een "technische levensduur" indicatie afgeeft waar je je als klant op mag baseren qua verwachtingen bij de koop van de auto. Wanneer de auto hier niet aan voldoet (onder bepaalde voorwaarden), dan is Tesla verplicht de auto kosteloos te repareren/in de te verwachte staat te brengen. Het beroemde "non-conformiteit" principe.

Of wel. Deze tweet is onderdeel van je koopovereenkomst!! Erg belangrijk wanneer er kosten ontstaan door drivetrain, carrosserie en accupack issues buiten de fabrieksgarantie. Belangrijke voorwaarden....je moet als klant kunnen aantonen dat de eventuele defecten niet zijn ontstaan door verkeerd gebruik, achterstallig onderhoud of overmatige slijtage.

Een commerciële vrachtwagen wordt (opgezocht) ongeveer na 7-10 jaar vervangen. Dus dit verhaal is vooral belangrijk voor de periode tussen de 4 jaar (einde garantie) en de 10 jaar. Met normaal gebruik en juist onderhoud, mag je verwachten dat de auto geen problemen krijgt met de drivetrain, accupack en carrosserie (body) tot een leeftijd van 10 jaar!

Denk dan aan:
- vervangen motor door defect voor 1.6 miljoen km
- te hoge batterij degradatie (vermoedelijk onder de 60 a 70% voor de 480.000km)
- corrosie van de carrosserie

Ik denk dat je alleen kan terugvallen op je garantie termijn en niet op de tweet van Elon.
 
DIT is het nieuws van de dag van gisteren. Deze ga ik screenshotten. Dit is namelijk de CEO van het bedrijf die een "technische levensduur" indicatie afgeeft waar je je als klant op mag baseren qua verwachtingen bij de koop van de auto. Wanneer de auto hier niet aan voldoet (onder bepaalde voorwaarden), dan is Tesla verplicht de auto kosteloos te repareren/in de te verwachte staat te brengen. Het beroemde "non-conformiteit" principe.

Of wel. Deze tweet is onderdeel van je koopovereenkomst!! Erg belangrijk wanneer er kosten ontstaan door drivetrain, carrosserie en accupack issues buiten de fabrieksgarantie. Belangrijke voorwaarden....je moet als klant kunnen aantonen dat de eventuele defecten niet zijn ontstaan door verkeerd gebruik, achterstallig onderhoud of overmatige slijtage.

Een commerciële vrachtwagen wordt (opgezocht) ongeveer na 7-10 jaar vervangen. Dus dit verhaal is vooral belangrijk voor de periode tussen de 4 jaar (einde garantie) en de 10 jaar. Met normaal gebruik en juist onderhoud, mag je verwachten dat de auto geen problemen krijgt met de drivetrain, accupack en carrosserie (body) tot een leeftijd van 10 jaar!

Denk dan aan:
- vervangen motor door defect voor 1.6 miljoen km
- te hoge batterij degradatie (vermoedelijk onder de 60 a 70% voor de 480.000km)
- corrosie van de carrosserie

Heb jij al wel eens geprocedeerd? Ik denk niet dat je het vrij ouderwetse denken van rechters gaat beïnvloeden door een tweet. Eigenlijk is het enige waar je wat mee kan de levensduur van de accu. Maar die zit echt wel snor bij Tesla.
 
  • Funny
Reactions: Johan4444
@Devils son ; Nee, nooit geprocedeerd. En het loont ook zeker niet om voor een kleinigheid zomaar naar de rechter te stappen. MOCHT je dat willen, dan moet je aantonen dat de auto niet voldoet aan verwachtingen die je redelijkerwijs mocht hebben tijdens de koop. Meest bekende voorval was een Leaf eigenaar die op basis van verwachtingen tijdens het verkoop gesprek, mocht verwachten dat de auto in alle omstandigheden voldoende ver op een accu zou komen voor zijn gebruik. Dat was specifiek gevraagd. De rechter ging daarin mee en de man werd schadeloos gesteld.

Non-conformiteit is verbonden met de te verwachten technische levensduur van hetgeen je koopt. Wanneer een CEO diverse keren schermt met claims over betrouwbaarheid en nu in een tweet "zwart op wit" harde claims doet over de te verwachten technische levensduur...dan is dat belangrijk. Wellicht wat meer omdat je bij belangrijke tweets (en garantie/betrouwbaarheid is belangrijk) mag verwachten dat Tesla deze heeft gecontroleerd ;).

De rechter is een stap die je neemt nadat alles is fout gegaan. Het helpt waarschijnlijk bij toekomstige gesprekken met Tesla, te wijzen naar de uitingen van de CEO via Twitter en de rechten ten aanzien van non-conformiteit. Volgens Tesla zullen die gesprekken toch niet gaan plaatsvinden, dus de pech gevallen zullen ongetwijfeld coulant afgehandeld worden.