Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Zowel ik als mijn collega sinds vanmiddag ook Stuurautomaat (Autopilot heet blijkbaar zo in het Nederlands) beschikbaar. :)
Alleen nog maar even een paar honderd meter in de bebouwde kom gebruikt, maar erg vet.
Morgen de snelweg op. :)

Autopilot upgrade beschikbaar voor Model 3 rijders - Teslafacts

Privé/zakelijk gekocht of lease? Ik ben benieuwd wanneer de eerste lease(plan) rijders met de gratis update zich melden. Net weer gecheckt, ik heb de optie vooralsnog niet in het configuratiescherm.
 
Privé/zakelijk gekocht of lease? Ik ben benieuwd wanneer de eerste lease(plan) rijders met de gratis update zich melden. Net weer gecheckt, ik heb de optie vooralsnog niet in het configuratiescherm.

Hallo Odie,

Ik en met mij meerdere leaseplan rijders hebben de gratis AP sinds vandaag geactiveerd op de auto.

Was niet eens met een update, hij deed het in eens, zonder melding in de auto of in de app. Kwam er achter omdat mijn cruise controle in eens een blauw ringetje had.

Zie dit draadje: Vendor - Heeft er al iemand Basic AutoPilot geactiveerd gehad?

72759105-50D4-4CB5-BE19-AD5982BD2A07.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Odie
Rijdt al 6 jaar elektrisch en ben gewend aan b.v. 4,6 km/kWh (1:4,6 of 1 op 4,6)
Iedereen hier heeft het over zoveel Watt uur / km.
1 op 4,6 of 1 op 5,2 zegt mij veel meer dan 179 WattUur/ km en lijk op benzine of diesel verbruik van b.v. 1 op 14.
Dus i.p.v. 1 liter op 14 km, 1 kWh op 5,3 km.
Kun je Model 3 ook instellen op km/kWh?
 
Privé/zakelijk gekocht of lease? Ik ben benieuwd wanneer de eerste lease(plan) rijders met de gratis update zich melden. Net weer gecheckt, ik heb de optie vooralsnog niet in het configuratiescherm.

Zakelijk gekocht in ons geval.
Maar blijkbaar dus ook al bij veel leaserijders.

Bij mij overigens verder ook geen melding: ineens beschikbaar via het menu.
 
  • Informative
Reactions: Odie
Rijdt al 6 jaar elektrisch en ben gewend aan b.v. 4,6 km/kWh (1:4,6 of 1 op 4,6)
Iedereen hier heeft het over zoveel Watt uur / km.
1 op 4,6 of 1 op 5,2 zegt mij veel meer dan 179 WattUur/ km en lijk op benzine of diesel verbruik van b.v. 1 op 14.
Dus i.p.v. 1 liter op 14 km, 1 kWh op 5,3 km.
Kun je Model 3 ook instellen op km/kWh?

Die mogelijkheid heb ik nog niet gezien.
Persoonlijk vind ik Wh/km wel lekker duidelijk, maar waarschijnlijk maar net wat je gewend bent.
 
Rijdt al 6 jaar elektrisch en ben gewend aan b.v. 4,6 km/kWh (1:4,6 of 1 op 4,6)
Iedereen hier heeft het over zoveel Watt uur / km.
1 op 4,6 of 1 op 5,2 zegt mij veel meer dan 179 WattUur/ km en lijk op benzine of diesel verbruik van b.v. 1 op 14.
Dus i.p.v. 1 liter op 14 km, 1 kWh op 5,3 km.
Kun je Model 3 ook instellen op km/kWh?

Swipen
linksonder naar één vd 4 Wh/km schermpjes, geeft heel aardig vergelijkbaar dat soort info als je al rijdt...plus dan beetje on-the-fly rekenen / vergelijken met SoC % of km bereik rechtsboven in het statusscherm en je bent weer helemaal thuis! Min of meer zo drie jr in de Leaf gereden en nooit zonder stroom gestaan.... :rolleyes:
 
Rijdt al 6 jaar elektrisch en ben gewend aan b.v. 4,6 km/kWh (1:4,6 of 1 op 4,6)
Iedereen hier heeft het over zoveel Watt uur / km.
1 op 4,6 of 1 op 5,2 zegt mij veel meer dan 179 WattUur/ km en lijk op benzine of diesel verbruik van b.v. 1 op 14.
Dus i.p.v. 1 liter op 14 km, 1 kWh op 5,3 km.
Kun je Model 3 ook instellen op km/kWh?
Die snap ik niet. Waarom vasthouden aan iets omdat het ‘lijkt op benzine of diesel verbruik’ ? Ik ben juist blij dat ik van die ‘1 op zoveel’ af ben. Het is denk ik juist beter om het onderscheid met ICE te benadrukken.
 
Die snap ik niet. Waarom vasthouden aan iets omdat het ‘lijkt op benzine of diesel verbruik’ ? Ik ben juist blij dat ik van die ‘1 op zoveel’ af ben. Het is denk ik juist beter om het onderscheid met ICE te benadrukken.

Het is niet beter, het is niet slechter: het is anders. Als iemand zn verbruik in kilometers per kilowattuur wil uitdrukken is dat prima toch? Alleen lijkt de norm in EV land nu wel Wh per kilometer te zijn en dus heb je de GoMs tegen je.
 
Nee niets gehad helaas. Ik begrijp dat het 'ineens' aan stond en geen software update vereiste (wat ik ook niet verwacht maar volgens SeC020 moet er een 'firmware update' worden verstuurd alvorens AP aangezet kan worden, wat volgens mij dus een onzin verhaal is...)

Belangrijker: kan jij nu ook in je account (Tesla SSO – Login) ook upgraden naar FSD en zo ja: tegen welke prijs?
Maar lekker, dat er maar veel mogen volgen!
Op welke firmware versie zit jij dan nu Odie?

Ik was ook ongeduldig en heb maandag gebeld naar het SeC in Eindhoven; antwoord daar was dat bijna alle uitgeleverde auto's nog handmatig (!) gekoppeld moeten worden aan de Tesla accounts. Kan nog even duren zeiden ze…

Maar als je volgende week nog steeds geen FSD kan bestellen via de Tesla webpagina (niet de app of de browser in de 3), dan kun je beter even bellen en zullen ze de koppeling snel doen, zodat je nog voor de aangekondigde prijsverhoging je bestelling kan doen. En ja, als je basic AP had gekocht, of gratis gekregen bij een oudere bestelling, betaal je de volle mep voor FSD (€7400 dus).
 
Op welke firmware versie zit jij dan nu Odie?

Ik was ook ongeduldig en heb maandag gebeld naar het SeC in Eindhoven; antwoord daar was dat bijna alle uitgeleverde auto's nog handmatig (!) gekoppeld moeten worden aan de Tesla accounts. Kan nog even duren zeiden ze…

Maar als je volgende week nog steeds geen FSD kan bestellen via de Tesla webpagina (niet de app of de browser in de 3), dan kun je beter even bellen en zullen ze de koppeling snel doen, zodat je nog voor de aangekondigde prijsverhoging je bestelling kan doen. En ja, als je basic AP had gekocht, of gratis gekregen bij een oudere bestelling, betaal je de volle mep voor FSD (€7400 dus).

2019.8.4 hier. En de upgrade is meerdere keren voor 3200 genoemd en volgens sommigen ook daadwerkelijk verkocht voor die prijs als upgrade vanaf AP. En
Bij navraag bij zowel Delivery (voor ophalen) en bij SeC020 (na ophalen) bevestigd dat ik voor die prijs kon upgraden. Ik heb alleen nooit wat op schrift gehad.

Voor 7400 euro ga ik niet upgraden met de huidige FSD features, ik neem dan het risico wel dat Elon inderdaad de boel duurder maakt per 1 mei. Misschien koop ik FSD dan wel nooit op deze model3. Ik vind 7400 euro al (te) veel geld en als het naar 10k gaat dan overvraagt Tesla zich grof wat mij betreft. Tis net als mijn liefde voor Apple: graag maar niet tegen élke prijs.
 
Ha, ik heb ook sinds kort AutoPilot actief gekregen en ben er een beetje mee aan het experimenteren.
Toen ik op een gegeven moment per-ongeluk kort 4x achterelkaar de handel naar bendeden duwde kreeg ik onderstaan plaatje. Tegelijkertijd wordt een muziekje gestart met cowbells ;-)
Is dit een bekende "easter egg"?

autopilot-weirdness-jpg.397616
 

Attachments

  • AutoPilot-weirdness.jpg
    AutoPilot-weirdness.jpg
    384 KB · Views: 198
Het is niet beter, het is niet slechter: het is anders. Als iemand zn verbruik in kilometers per kilowattuur wil uitdrukken is dat prima toch? Alleen lijkt de norm in EV land nu wel Wh per kilometer te zijn en dus heb je de GoMs tegen je.
Helemaal mee eens, tis maar net wat je gewend bent maar het meest logische is toch het aantal km dat je kunt rijden op 1 eenheid brandstof b.v. 1 liter diesel of 1 liter LPG of 1 kWh.
 
Helemaal mee eens, tis maar net wat je gewend bent maar het meest logische is toch het aantal km dat je kunt rijden op 1 eenheid brandstof b.v. 1 liter diesel of 1 liter LPG of 1 kWh.

Persoonlijk vind ik dat niet logisch. Een liter benzine heeft een andere energiedichtheid dan een liter gas of een liter diesel of een kilowattuur of een kilo waterstof. Die zaken met elkaar vergelijken zeggen je niet zoveel.

Ik ben zelf ook gaan rekenen in wattuur per kilometer en dat is voor alle EVs universeel. Probeer het eens, je zult er snel aan wennen.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Nee niets gehad helaas. Ik begrijp dat het 'ineens' aan stond en geen software update vereiste (wat ik ook niet verwacht maar volgens SeC020 moet er een 'firmware update' worden verstuurd alvorens AP aangezet kan worden, wat volgens mij dus een onzin verhaal is...)

Belangrijker: kan jij nu ook in je account (Tesla SSO – Login) ook upgraden naar FSD en zo ja: tegen welke prijs?
Maar lekker, dat er maar veel mogen volgen!

Ik heb mijn auto via Leaseplan, en kom er zojuist achter dat ik na 6 weken rijden nog steeds geen gekoppelde account heb in Tesla SSO.
Daarentegen zie ik wel mijn persoonlijke referral link staan.
 
Persoonlijk vind ik dat niet logisch. Een liter benzine heeft een andere energiedichtheid dan een liter gas of een liter diesel of een kilowattuur of een kilo waterstof. Die zaken met elkaar vergelijken zeggen je niet zoveel.

Ik ben zelf ook gaan rekenen in wattuur per kilometer en dat is voor alle EVs universeel. Probeer het eens, je zult er snel aan wennen.

Je went er wel aan maar @_Moose_ heeft hier zeker een punt.
Je rekent logischerwijs met de eenheden die je aan boord hebt in je accu of je tank, liters, kwh, whatever.
En dan is het meest logische in km's per eenheid brandstof en niet andersom.
Dat die energiedichtheden van die brandstoffen verschillen maakt niet uit want je vergelijkt ze niet onderling met elkaar.

10km per liter is een heel duidelijk verbruik als je weet dat je totaal 50 liter bij je hebt.
5km per kwh is een heel duidelijk verbruik als je weet dat je totale accu 75kwh is.