Tesla gaat niet vrijuit, is in feite de veroorzaker van alle onrust en ongelijke behandeling. Ik zou mijn auto in maart ophalen (volgens info tijdens bestellen én obv afspraken met medewerkers) Vervolgens opeens een bericht -> ophalen eind februari. Kwam niet uit in mijn agenda dus gebeld met Tesla -> "nee, in februari want in maart zitten we al vol". Ook goed, auto in februari opgehaald voor de oude/hoge prijs zonder AP/FSD. Vervolgens een enorme prijsdaling met mogelijkheid om te annuleren en (indien gewenst) opnieuw te bestellen. Medewerker van Tesla gesproken welke aangeeft dat leveringen voor 1 maart ruim gecompenseerd worden. Enfin, ondanks hogere prijsstelling auto maar niet geannuleerd in afwachting op het prachtige voorstel...... Diverse -elkaar tegensprekende- berichten en contacten met Tesla gehad. Gisteren de laatste berichten -> levering voor 1 maart krijgen géén gratis AP en pakken waarschijnlijk minder gunstig uit dan leveringen na 1 maart! Aangegeven dat ik auto niet heb geannuleerd obv andere info van zijn collega. Heel jammer maar daar konden ze niets aan doen.
Samenvattend:
- Obv oorspronkelijke leverdatum/afspraken recht op gratis AP (door Tesla is datum vervroegd van maart naar februari)
- Obv info Tesla medewerker auto niet geannuleerd (anders had ik én lagere prijs én achteraf dus ook gratis AP gehad!)
En tot overmaat van ergernis konden ze wel alle info in het klantensysteem terug vinden behalve de informatie van de Tesla medewerker dat ik beter niet kon annuleren omdat gunstige AP/FSD regeling dan zou vervallen. Nu betaal ik dus hogere bijtelling, hogere aanschaf en ontvang geen AP.
Ik kan me voorstellen dat leasemaatschappijen en andere gedupeerden hier ondertussen ook genoeg van krijgen.
En dat terwijl de oplossing zo eenvoudig is! (ik heb al 2x een factuur van Euro 3.200 gevraagd voor levering AP+FSD -> klant blij en Tesla wat meer cash voor een software vinkje op "on")
Hoe moeilijk kan het zijn om klanten tevreden te houden!?! Ik zit in een regionaal duurzaamheidsorgaan/coöperatie en zou bij een positief Tesla-gevoel heel wat mensen over de streep kunnen trekken. Nu werkt het eerder andersom en kan ik potentiële Tesla rijders niet anders dan eerlijk informeren....... Desondanks heeft 1 iemand toch een Tesla gekocht
Maar ook een aantal toch wat anders.......