Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, dat is niet aan te passen. Zojuist nog even getest voor je. Het enige wat ik merk is dat met lage snelheden, onder de 50km/u ongeveer, dan stelt TACC zich wel in op de huidige snelheid. Daarboven schiet ie naar de snelheidslimiet+je marge.

Die 50km/u is een schatting trouwens.
Thx. Wel irritant.

De standaard cruisecontrol die pakt wel je huidige snelheid. Deze is niet meer te activeren als je TACC/AP hebt?
 
Nope... Ik zou soms ook die keuze willen hebben. Denk dat ze bang zijn dat mensen zich gaan vergissen als ze schakelen tussen de twee, en dan op een voorganger inrijden.
Is dat misschien de truc om in de instellingen de maximumsnelheid niet op Relative te zetten maar op Absolute en die dan bv op 30km per uur te zetten?

Als je dan op de snelweg zit, dan gaat ie toch niet naar 30km/h mag ik hopen.

Ik kan het nu helaas niet testen.

EDIT Lijkt wel te werken dan. Als je snelheid hoger is dan de instelling, wordt die snelheid aangehouden.
Als ik de handleiding mag geloven.
 
Nou het stopt hier voor mij, ondanks eerdere toezeggingen van Leaseplan en Tesla (staat vast ergens in gespreksopnames bij Tesla) dat ze de gratis AP upgrade gingen regelen is het statement nu "Nee, doen we niet. Uw auto is voor de lagere prijs geleverd en dus heeft u geen recht op de compensatie". Tesla schijnt daadwerkelijk 58.800 in rekening te hebben gebracht aan Leaseplan maar Leaseplan factureert mij op maandbasis (staat in de orderbevestiging) voor een auto van 62.000 euro. De prijsverlaging is dus wel aan Leaseplan doorberekend, maar Leaseplan weigert dat aan mij door te berekenen "want ik heb de order gehandhaafd". Dat Tesla geen gratis AP wil installeren bij mij is blijkbaar hun probleem niet. En zo word ik keihard genaaid door zowel Tesla en Leaseplan en is mijn enige optie nu om los AP te bestellen en te betalen tegen het dure tarief achteraf. En daarmee is mij de prijsverlaging en de keus tot annuleren door mijn neus geboord.

Dank je wel Tesla, dank je wel Leaseplan. Voor beiden: NOOIT meer Tesla en NOOIT meer Leaseplan. Zelden zoveel klantonvriendelijke tegenstrijdigheden bij elkaar gezien waarin ze de klant zo hard laten barsten.
 
  • Informative
Reactions: Thermometer
Nou het stopt hier voor mij, ondanks eerdere toezeggingen van Leaseplan en Tesla (staat vast ergens in gespreksopnames bij Tesla) dat ze de gratis AP upgrade gingen regelen is het statement nu "Nee, doen we niet. Uw auto is voor de lagere prijs geleverd en dus heeft u geen recht op de compensatie". Tesla schijnt daadwerkelijk 58.800 in rekening te hebben gebracht aan Leaseplan maar Leaseplan factureert mij op maandbasis (staat in de orderbevestiging) voor een auto van 62.000 euro. De prijsverlaging is dus wel aan Leaseplan doorberekend, maar Leaseplan weigert dat aan mij door te berekenen "want ik heb de order gehandhaafd". Dat Tesla geen gratis AP wil installeren bij mij is blijkbaar hun probleem niet. En zo word ik keihard genaaid door zowel Tesla en Leaseplan en is mijn enige optie nu om los AP te bestellen en te betalen tegen het dure tarief achteraf. En daarmee is mij de prijsverlaging en de keus tot annuleren door mijn neus geboord.

Dank je wel Tesla, dank je wel Leaseplan. Voor beiden: NOOIT meer Tesla en NOOIT meer Leaseplan. Zelden zoveel klantonvriendelijke tegenstrijdigheden bij elkaar gezien waarin ze de klant zo hard laten barsten.

Voor of na 1 maart geleverd gekregen?
Gisteren te horen gekregen dat iedereen na 1 maart gratis AP heeft gekregen.
Ik neem aan dat je dus bij de "voor 1 maart leveringen" hoort???
 
Nou het stopt hier voor mij, ondanks eerdere toezeggingen van Leaseplan en Tesla (staat vast ergens in gespreksopnames bij Tesla) dat ze de gratis AP upgrade gingen regelen is het statement nu "Nee, doen we niet. Uw auto is voor de lagere prijs geleverd en dus heeft u geen recht op de compensatie". Tesla schijnt daadwerkelijk 58.800 in rekening te hebben gebracht aan Leaseplan maar Leaseplan factureert mij op maandbasis (staat in de orderbevestiging) voor een auto van 62.000 euro. De prijsverlaging is dus wel aan Leaseplan doorberekend, maar Leaseplan weigert dat aan mij door te berekenen "want ik heb de order gehandhaafd". Dat Tesla geen gratis AP wil installeren bij mij is blijkbaar hun probleem niet. En zo word ik keihard genaaid door zowel Tesla en Leaseplan en is mijn enige optie nu om los AP te bestellen en te betalen tegen het dure tarief achteraf. En daarmee is mij de prijsverlaging en de keus tot annuleren door mijn neus geboord.

Dank je wel Tesla, dank je wel Leaseplan. Voor beiden: NOOIT meer Tesla en NOOIT meer Leaseplan. Zelden zoveel klantonvriendelijke tegenstrijdigheden bij elkaar gezien waarin ze de klant zo hard laten barsten.

Wat onwijs vervelend zeg! Begrijp je frustratie, maar als ik het goed begrijp is dit vooral aan leaseplan te wijten?
Leaseplan heeft de lage prijs betaalt ,dus dan snap ik op zich wel dat Tesla niet gratis de AP upgrade wil uitvoeren.
Lijkt me dat Leaseplan gewoon moet regelen dat je die upgrade krijgt aangezien zij nu een hogere prijs aan jou doorberekenen dan dat ze feitelijk hebben betaalt aan Tesla.

Heb trouwens in algemeenheid het idee dat Leasemaatschappijen bijzonder veel moeite hebben met de dynamische producten van Tesla waarbij prijzen en opties regelmatig veranderen.
 
Nou het stopt hier voor mij, ondanks eerdere toezeggingen van Leaseplan en Tesla (staat vast ergens in gespreksopnames bij Tesla) dat ze de gratis AP upgrade gingen regelen is het statement nu "Nee, doen we niet. Uw auto is voor de lagere prijs geleverd en dus heeft u geen recht op de compensatie". Tesla schijnt daadwerkelijk 58.800 in rekening te hebben gebracht aan Leaseplan maar Leaseplan factureert mij op maandbasis (staat in de orderbevestiging) voor een auto van 62.000 euro. De prijsverlaging is dus wel aan Leaseplan doorberekend, maar Leaseplan weigert dat aan mij door te berekenen "want ik heb de order gehandhaafd". Dat Tesla geen gratis AP wil installeren bij mij is blijkbaar hun probleem niet. En zo word ik keihard genaaid door zowel Tesla en Leaseplan en is mijn enige optie nu om los AP te bestellen en te betalen tegen het dure tarief achteraf. En daarmee is mij de prijsverlaging en de keus tot annuleren door mijn neus geboord.

Dank je wel Tesla, dank je wel Leaseplan. Voor beiden: NOOIT meer Tesla en NOOIT meer Leaseplan. Zelden zoveel klantonvriendelijke tegenstrijdigheden bij elkaar gezien waarin ze de klant zo hard laten barsten.

Ik begrijp ook je frustratie, maar het probleem zit niet bij Tesla, maar je leasemaatschappij. Tesla heeft keurig de prijs verlaagt en is ie dus niet aan het naaien. Dat een lm zich zo opstelt is andere verhaal. Wat heb je zwart op wit bevestigd gehad over de ap en/of prijsverlaging van tesla en je lm?
 
Zelfde hier, kunnen helaas nog geen offerte uitbrengen maar bestellen kan wel via de “bestel een AWD en stuur een mail naar .... zodat we daarna de bestelling kunnen aanpassen”-route.
Wil niet met dit verhaal naar m’n baas, want die wil gewoon zwart op wit de prijs zien waar hij voor gaat betalen.
Tesla heeft me wel een intern PDF documentje gestuurd waar hun prijs voor de RWD op staat. Maar goed, dat is geen offerte en dus ook geen koopovereenkomst/rechtsgeldig.

Vraag is of en wanneer de RWD weer in de configurator komt. Denk dat dit toch te maken heeft met de GF1 battery cell bottleneck, waardoor ze zoveel mogelijk auto’s uit de beperkte batterij productielijn willen pompen. Dan ga je alleen nog maar de SR aanbieden, want minder batterij cellen nodig, en de varianten met de dikste marge/aantal batterij verhoudingen. Ofwel de AWD en Performance.


Ik bel al vanaf maandag elke dag met Leaseplan over de LR RWD, krijg maar geen hoogte.
Zou je dit document nog met ons willen delen? Misschien kan ik hiermee leaseplan overtuigen.

Mr.Green, daarentegen, heeft gewoon de LR RWD op hun configurator staan voor 53k. Die zijn niet zo moeilijk!
Mijn werkgever houdt helaas vast aan Leaseplan dus ik blijf ze gewoon stalken tot er opheldering komt.
 
Wat onwijs vervelend zeg! Begrijp je frustratie, maar als ik het goed begrijp is dit vooral aan leaseplan te wijten?
Leaseplan heeft de lage prijs betaalt ,dus dan snap ik op zich wel dat Tesla niet gratis de AP upgrade wil uitvoeren.
Lijkt me dat Leaseplan gewoon moet regelen dat je die upgrade krijgt aangezien zij nu een hogere prijs aan jou doorberekenen dan dat ze feitelijk hebben betaalt aan Tesla.

Heb trouwens in algemeenheid het idee dat Leasemaatschappijen bijzonder veel moeite hebben met de dynamische producten van Tesla waarbij prijzen en opties regelmatig veranderen.

Eens. Ik zit in dezelfde situatie; fiscale waarde is 60K+ terwijl de factuur 58K zegt; feitelijk de nieuwe prijs, maar de fiscale waarde gelijk aan de oude prijs. Dat vind ik prima; maar dan verwacht ik wel autopilot er bij. Dat is in mijn ogen aan de leasemaatschappij om te regelen. Als het niet 'gratis' vanuit Tesla komt, dan mag imo de leasemaatschappij het verschil goed maken en dus AP bij bestellen. Ik heb op mail de afspraak staan dat ik de order handhaaf met AP als compensatie. Dus dat is dan de facto de overeenkomst die ik - in mijn ogen - heb.
 
  • Like
Reactions: Odie
De fout van Tesla is dat ze keer op keer (gisteren nog telefonisch) hebben gezegd dat ik aanmerking kwam voor de gratis upgrade en nu die keutel ineens intrekken. Verder heeft Tesla deze chaos veroorzaakt door EAP/AP/FSD zo kort na de launch helemaal op de schop te gooien en meerdere prijscorecties in zeer korte tijd door te voeren. Tesla laat zich van een hele onvoorspelbare en daarmee onbetrouwbare kant zien.

Verder ligt het overgrote deel van het probleem blijkbaar bij LeasePlan. En ja ik heb een mail zwart op wit waarin mij de beroemde “wilt u annuleren en opnieuw bestellen tegen lagere condities of wilt u de order handhaven en gratis AP krijgen” vraag staat.

Oh waarom wilde ik zo graag tesla. Had ik gewoon maar een normale auto geleased, dan was alles waarschijnlijk een stuk eenduidiger en simpeler en met minder frustratie gegaan.

En ik had de order moeten annuleren toen het kon. Nooit buiten procedures om proberen te werken, daar komt gezeik van.
 
Eens. Ik zit in dezelfde situatie; fiscale waarde is 60K+ terwijl de factuur 58K zegt; feitelijk de nieuwe prijs, maar de fiscale waarde gelijk aan de oude prijs. Dat vind ik prima; maar dan verwacht ik wel autopilot er bij. Dat is in mijn ogen aan de leasemaatschappij om te regelen. Als het niet 'gratis' vanuit Tesla komt, dan mag imo de leasemaatschappij het verschil goed maken en dus AP bij bestellen. Ik heb op mail de afspraak staan dat ik de order handhaaf met AP als compensatie. Dus dat is dan de facto de overeenkomst die ik - in mijn ogen - heb.
Ja en feitelijk hebben jullie gewoon een overeenkomst met de LM en NIET met Tesla.
Laat de LM en Tesla het lekker met mekaar uitvechten. Is niet jullie probleem.
 
Ja en feitelijk hebben jullie gewoon een overeenkomst met de LM en NIET met Tesla.
Laat de LM en Tesla het lekker met mekaar uitvechten. Is niet jullie probleem.

Ja dat zou je zeggen. LeasePlan zegt alleen doodleuk; we hebben het doorgegeven aan tesla en we zijn in deze volledig afhankelijk van hen.

Echt: een beter schoolvoorbeeld van “van het kastje naar de muur” is er niet.
 
Nou het stopt hier voor mij, ondanks eerdere toezeggingen van Leaseplan en Tesla (staat vast ergens in gespreksopnames bij Tesla) dat ze de gratis AP upgrade gingen regelen is het statement nu "Nee, doen we niet. Uw auto is voor de lagere prijs geleverd en dus heeft u geen recht op de compensatie". Tesla schijnt daadwerkelijk 58.800 in rekening te hebben gebracht aan Leaseplan maar Leaseplan factureert mij op maandbasis (staat in de orderbevestiging) voor een auto van 62.000 euro. De prijsverlaging is dus wel aan Leaseplan doorberekend, maar Leaseplan weigert dat aan mij door te berekenen "want ik heb de order gehandhaafd". Dat Tesla geen gratis AP wil installeren bij mij is blijkbaar hun probleem niet. En zo word ik keihard genaaid door zowel Tesla en Leaseplan en is mijn enige optie nu om los AP te bestellen en te betalen tegen het dure tarief achteraf. En daarmee is mij de prijsverlaging en de keus tot annuleren door mijn neus geboord.

Dank je wel Tesla, dank je wel Leaseplan. Voor beiden: NOOIT meer Tesla en NOOIT meer Leaseplan. Zelden zoveel klantonvriendelijke tegenstrijdigheden bij elkaar gezien waarin ze de klant zo hard laten barsten.
Als ik het goed begrijp heeft tesla een lagere prijs in rekening gebracht. Op welke manier doen zij dan iets niet goed?
 
Ik begrijp ook je frustratie, maar het probleem zit niet bij Tesla, maar je leasemaatschappij. Tesla heeft keurig de prijs verlaagt en is ie dus niet aan het naaien. Dat een lm zich zo opstelt is andere verhaal. Wat heb je zwart op wit bevestigd gehad over de ap en/of prijsverlaging van tesla en je lm?

Tesla gaat niet vrijuit, is in feite de veroorzaker van alle onrust en ongelijke behandeling. Ik zou mijn auto in maart ophalen (volgens info tijdens bestellen én obv afspraken met medewerkers) Vervolgens opeens een bericht -> ophalen eind februari. Kwam niet uit in mijn agenda dus gebeld met Tesla -> "nee, in februari want in maart zitten we al vol". Ook goed, auto in februari opgehaald voor de oude/hoge prijs zonder AP/FSD. Vervolgens een enorme prijsdaling met mogelijkheid om te annuleren en (indien gewenst) opnieuw te bestellen. Medewerker van Tesla gesproken welke aangeeft dat leveringen voor 1 maart ruim gecompenseerd worden. Enfin, ondanks hogere prijsstelling auto maar niet geannuleerd in afwachting op het prachtige voorstel...... Diverse -elkaar tegensprekende- berichten en contacten met Tesla gehad. Gisteren de laatste berichten -> levering voor 1 maart krijgen géén gratis AP en pakken waarschijnlijk minder gunstig uit dan leveringen na 1 maart! Aangegeven dat ik auto niet heb geannuleerd obv andere info van zijn collega. Heel jammer maar daar konden ze niets aan doen.

Samenvattend:
- Obv oorspronkelijke leverdatum/afspraken recht op gratis AP (door Tesla is datum vervroegd van maart naar februari)
- Obv info Tesla medewerker auto niet geannuleerd (anders had ik én lagere prijs én achteraf dus ook gratis AP gehad!)

En tot overmaat van ergernis konden ze wel alle info in het klantensysteem terug vinden behalve de informatie van de Tesla medewerker dat ik beter niet kon annuleren omdat gunstige AP/FSD regeling dan zou vervallen. Nu betaal ik dus hogere bijtelling, hogere aanschaf en ontvang geen AP.
Ik kan me voorstellen dat leasemaatschappijen en andere gedupeerden hier ondertussen ook genoeg van krijgen.
En dat terwijl de oplossing zo eenvoudig is! (ik heb al 2x een factuur van Euro 3.200 gevraagd voor levering AP+FSD -> klant blij en Tesla wat meer cash voor een software vinkje op "on") :confused: Hoe moeilijk kan het zijn om klanten tevreden te houden!?! Ik zit in een regionaal duurzaamheidsorgaan/coöperatie en zou bij een positief Tesla-gevoel heel wat mensen over de streep kunnen trekken. Nu werkt het eerder andersom en kan ik potentiële Tesla rijders niet anders dan eerlijk informeren....... Desondanks heeft 1 iemand toch een Tesla gekocht :) Maar ook een aantal toch wat anders.......
 
  • Like
Reactions: Odie
Nou het stopt hier voor mij, ondanks eerdere toezeggingen van Leaseplan en Tesla (staat vast ergens in gespreksopnames bij Tesla) dat ze de gratis AP upgrade gingen regelen is het statement nu "Nee, doen we niet. Uw auto is voor de lagere prijs geleverd en dus heeft u geen recht op de compensatie". Tesla schijnt daadwerkelijk 58.800 in rekening te hebben gebracht aan Leaseplan maar Leaseplan factureert mij op maandbasis (staat in de orderbevestiging) voor een auto van 62.000 euro. De prijsverlaging is dus wel aan Leaseplan doorberekend, maar Leaseplan weigert dat aan mij door te berekenen "want ik heb de order gehandhaafd". Dat Tesla geen gratis AP wil installeren bij mij is blijkbaar hun probleem niet. En zo word ik keihard genaaid door zowel Tesla en Leaseplan en is mijn enige optie nu om los AP te bestellen en te betalen tegen het dure tarief achteraf. En daarmee is mij de prijsverlaging en de keus tot annuleren door mijn neus geboord.

Dank je wel Tesla, dank je wel Leaseplan. Voor beiden: NOOIT meer Tesla en NOOIT meer Leaseplan. Zelden zoveel klantonvriendelijke tegenstrijdigheden bij elkaar gezien waarin ze de klant zo hard laten barsten.

Hoe is dit de schuld van Tesla? Die hebben een lagere prijs berekend aan Leaseplan en derhalve coulance gegeven. Leaseplan vervolgens doet iets wat grenst aan oplichting door dat geld in eigen zak te steken.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
De fout van Tesla is dat ze keer op keer (gisteren nog telefonisch) hebben gezegd dat ik aanmerking kwam voor de gratis upgrade en nu die keutel ineens intrekken. Verder heeft Tesla deze chaos veroorzaakt door EAP/AP/FSD zo kort na de launch helemaal op de schop te gooien en meerdere prijscorecties in zeer korte tijd door te voeren. Tesla laat zich van een hele onvoorspelbare en daarmee onbetrouwbare kant zien.

Verder ligt het overgrote deel van het probleem blijkbaar bij LeasePlan. En ja ik heb een mail zwart op wit waarin mij de beroemde “wilt u annuleren en opnieuw bestellen tegen lagere condities of wilt u de order handhaven en gratis AP krijgen” vraag staat.

Oh waarom wilde ik zo graag tesla. Had ik gewoon maar een normale auto geleased, dan was alles waarschijnlijk een stuk eenduidiger en simpeler en met minder frustratie gegaan.

En ik had de order moeten annuleren toen het kon. Nooit buiten procedures om proberen te werken, daar komt gezeik van.

Jij bent geen klant van Tesla, maar van Leaseplan. En tussen Leaseplan en Tesla zal ongetwijfeld overleg zijn geweest, waarbij Leaseplan waarschijnlijk heel bewust geld heeft gevraagd (want leuk voor hen) in plaats van de AP waar jouw auto (niet jij!) voor in aanmerking kwam (want leuk voor jou).

Zo werkt het nu eenmaal in de wereld. Jij hebt geen enkele relatie met Tesla. En de medewerkers hebben jou waarschijnlijk correct geïnformeerd. Maar tussen leasemaatschappijen en importeurs worden separaat afspraken gemaakt. Macht van de grote leasemaatschappijen.

Overigens, Tesla had helemaal niets hoeven te doen. Jij bent akkoord gegaan met hetgeen je geleverd hebt gekregen tegen een bedrag wat je betaalt. Dat morgen een ander betere voorwaarden kan bedingen doet niets af aan jouw situatie. :)
 
Ja dat zou je zeggen. LeasePlan zegt alleen doodleuk; we hebben het doorgegeven aan tesla en we zijn in deze volledig afhankelijk van hen.

Echt: een beter schoolvoorbeeld van “van het kastje naar de muur” is er niet.

Leaseplan heeft een bedrag terug gekregen en ik durf te wedden dat ze daar zelf voor gekozen hebben. Want voor Tesla is gratis AP veel lucratiever.
 
Tesla gaat niet vrijuit, is in feite de veroorzaker van alle onrust en ongelijke behandeling. Ik zou mijn auto in maart ophalen (volgens info tijdens bestellen én obv afspraken met medewerkers) Vervolgens opeens een bericht -> ophalen eind februari. Kwam niet uit in mijn agenda dus gebeld met Tesla -> "nee, in februari want in maart zitten we al vol". Ook goed, auto in februari opgehaald voor de oude/hoge prijs zonder AP/FSD. Vervolgens een enorme prijsdaling met mogelijkheid om te annuleren en (indien gewenst) opnieuw te bestellen. Medewerker van Tesla gesproken welke aangeeft dat leveringen voor 1 maart ruim gecompenseerd worden. Enfin, ondanks hogere prijsstelling auto maar niet geannuleerd in afwachting op het prachtige voorstel...... Diverse -elkaar tegensprekende- berichten en contacten met Tesla gehad. Gisteren de laatste berichten -> levering voor 1 maart krijgen géén gratis AP en pakken waarschijnlijk minder gunstig uit dan leveringen na 1 maart! Aangegeven dat ik auto niet heb geannuleerd obv andere info van zijn collega. Heel jammer maar daar konden ze niets aan doen.

Samenvattend:
- Obv oorspronkelijke leverdatum/afspraken recht op gratis AP (door Tesla is datum vervroegd van maart naar februari)
- Obv info Tesla medewerker auto niet geannuleerd (anders had ik én lagere prijs én achteraf dus ook gratis AP gehad!)

En tot overmaat van ergernis konden ze wel alle info in het klantensysteem terug vinden behalve de informatie van de Tesla medewerker dat ik beter niet kon annuleren omdat gunstige AP/FSD regeling dan zou vervallen. Nu betaal ik dus hogere bijtelling, hogere aanschaf en ontvang geen AP.
Ik kan me voorstellen dat leasemaatschappijen en andere gedupeerden hier ondertussen ook genoeg van krijgen.
En dat terwijl de oplossing zo eenvoudig is! (ik heb al 2x een factuur van Euro 3.200 gevraagd voor levering AP+FSD -> klant blij en Tesla wat meer cash voor een software vinkje op "on") :confused: Hoe moeilijk kan het zijn om klanten tevreden te houden!?! Ik zit in een regionaal duurzaamheidsorgaan/coöperatie en zou bij een positief Tesla-gevoel heel wat mensen over de streep kunnen trekken. Nu werkt het eerder andersom en kan ik potentiële Tesla rijders niet anders dan eerlijk informeren....... Desondanks heeft 1 iemand toch een Tesla gekocht :) Maar ook een aantal toch wat anders.......

Niemand heeft en de lagere prijs en AP gekregen (of het moet door een interne communicatiefout zijn geweest).

Toen jij had kunnen annuleren had je dat moeten doen, ofwel schriftelijk vastleggen dat je een afspraak hebt voor compensatie (concreet).

De schoonheidsprijs verdient het allemaal niet, maar je moet een mededeling niet verwarren met een overeenkomst.
 
  • Disagree
Reactions: Odie