Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje tav bagagebox mogelijkheid: Heeft iemand al een trekhaak gemonteerd & een bagagebox erop gezet? Bij Burghof verkopen ze trekhaken voor de M3. EN begreep dat het gebruik van een bagagebox op de trekhaak wel veel ruimte oplevert, maar veel minder impact heeft op de range van de M3.

Ben benieuwd of dit echt zo is, en of het daarmee interessant is om te doen voor de vakantie. Ook ik moet helaas veel spullen meenemen met mijn gezin en kamperen in de zomer. En normaal gebruik ik een dakkoffer, maar met 20-30% range verlies wordt het wel een lange rit.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Vraagje tav bagagebox mogelijkheid: Heeft iemand al een trekhaak gemonteerd & een bagagebox erop gezet? Bij Burghof verkopen ze trekhaken voor de M3. EN begreep dat het gebruik van een bagagebox op de trekhaak wel veel ruimte oplevert, maar veel minder impact heeft op de range van de M3.

Ben benieuwd of dit echt zo is, en of het daarmee interessant is om te doen voor de vakantie. Ook ik moet helaas veel spullen meenemen met mijn gezin en kamperen in de zomer. En normaal gebruik ik een dakkoffer, maar met 20-30% range verlies wordt het wel een lange rit.

20% rangeverlies is 10% minder hard rijden. ;)
 
Ik doe het zo:

- versnelling op (N)eutraal (op P blokkeren de wielen)
- deurvergrendeling op Locked (dan blijft laadklep dicht)
- spiegels inklappen
- ruitenwissers uit (dus niet op automatische stand!)

Prima resultaat bij Washin7 wassstraat (programma's 2 en 3 getest).

Bij mij staan de auto’s altijd op locked ingesteld, spiegels inklappen kan tegenwoordig automatisch met gps, dus alleen ruitenwissers, auto in N en blijven zitten en het gaat altijd goed. Ik rij door Loogman, vanwege de zachte borstels
 
Vraagje tav bagagebox mogelijkheid: Heeft iemand al een trekhaak gemonteerd & een bagagebox erop gezet? Bij Burghof verkopen ze trekhaken voor de M3. EN begreep dat het gebruik van een bagagebox op de trekhaak wel veel ruimte oplevert, maar veel minder impact heeft op de range van de M3.

Ben benieuwd of dit echt zo is, en of het daarmee interessant is om te doen voor de vakantie. Ook ik moet helaas veel spullen meenemen met mijn gezin en kamperen in de zomer. En normaal gebruik ik een dakkoffer, maar met 20-30% range verlies wordt het wel een lange rit.
Hier ben ik dus ook heel benieuwd naar! Mocht je meer info krijgen, ik hou me aanbevolen!
 
Ben vandaag gebeld door Tesla.. mijn auto zou eigenlijk pas met de boot aankomen op de 12e. Maar ze hebben er nu eentje “over” van een vorige batch waardoor ik nu 8 mei mijn auto kan ophalen! Sneller dan verwacht dus!

Ze bevestigde dat AP geactiveerd zal zijn.

Hier hetzelfde verhaal, zou in eerste instantie m'n M3 AWD 15 April mogen ophalen maar dat werd 3 dagen van te voren gecancelled met als reden dat "de auto nog in Amerika staat". Vandaag gebeld door Tesla dat ik hem volgende week mag komen ophalen. Blijkbaar hebben ze wat cancellations gehad of iets dergelijks.
 
Hier hetzelfde verhaal, zou in eerste instantie m'n M3 AWD 15 April mogen ophalen maar dat werd 3 dagen van te voren gecancelled met als reden dat "de auto nog in Amerika staat". Vandaag gebeld door Tesla dat ik hem volgende week mag komen ophalen. Blijkbaar hebben ze wat cancellations gehad of iets dergelijks.

Het zou ook kunnen dat ze eerst de "HW2" auto's die in Europa nog op voorraad zijn afgeleverd willen hebben, om te voorkomen dat er straks HW2 en HW3 auto's door elkaar uitgeleverd worden en dat mensen weer gaan klagen of annuleren dat ze oude hardware hebben (ookal zal die kostenloos worden vervangen)
 
Hier hetzelfde verhaal, zou in eerste instantie m'n M3 AWD 15 April mogen ophalen maar dat werd 3 dagen van te voren gecancelled met als reden dat "de auto nog in Amerika staat". Vandaag gebeld door Tesla dat ik hem volgende week mag komen ophalen. Blijkbaar hebben ze wat cancellations gehad of iets dergelijks.

Idem. 15 april had ik een afspraak. een aantal dagen van tevoren zelf gebeld; toen bleek de auto ook in Amerika te staan, dus afspraak gecanceld. 3 uur later werd ik gebeld; er was er toch nog een gevonden die ivm lease restrictie nog niet kon worden uitgegeven, dus kon ik alsnog de 15e langs gaan.
 
Nee ze hebben deze auto na een mislukte proefrit een tijdje in de rijst gelegd en die is nu droog en mag afgeleverd worden.

Model3.JPG
 
Even OT, wat ik mij afvraag. Hoe krijg je dit voor elkaar?! Is het echt zo dat met RWD je zo eenvoudig in een slip kan geraken als je vol t pedaal in trapt? Ik dacht dat tractioncontrol dan wel zou ingrijpen toch? Kan een M3 rijder mij uitleggen hoe je dit kan doen?
 
Het zou ook kunnen dat ze eerst de "HW2" auto's die in Europa nog op voorraad zijn afgeleverd willen hebben, om te voorkomen dat er straks HW2 en HW3 auto's door elkaar uitgeleverd worden en dat mensen weer gaan klagen of annuleren dat ze oude hardware hebben (ookal zal die kostenloos worden vervangen)
Dat veronderstelt dat de auto's die nu half mei aankomen al HW3 zullen hebben. Volgens mij is dat niet heel zeker of heb ik iets gemist?
 
Even OT, wat ik mij afvraag. Hoe krijg je dit voor elkaar?! Is het echt zo dat met RWD je zo eenvoudig in een slip kan geraken als je vol t pedaal in trapt? Ik dacht dat tractioncontrol dan wel zou ingrijpen toch? Kan een M3 rijder mij uitleggen hoe je dit kan doen?

Heel simpel, gewoon keihard een bocht in die je met die snelheid nooit gaat kunnen halen.
Of gewoon niet kunnen sturen en gewoon de sloot in rijden.