Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
D0295A58-33FA-4B7A-93D1-AD3DF974787F.jpeg
Vandaag alloygators laten plaatsen. Elke keer in de stad schrik voor de borduur :)
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
Ik ben vandaag met de kinderen op pad met de M3. Zitten we even in de auto te wachten vanwege de regen, hoor ik ineens een heel ‘blikkerig’ geluid. Ik vraag hardop wat dat is, waarop dochterlief van 6 rustig zegt: ‘dat doe ik, pap’. Ze was al uit de riem en trapte hard op de grond achter de middenconsole. Daar zit waarschijnlijk niet meer dan een dunne metalen afdekkingsplaat boven het accupakket. Wel bijzonder om te horen. Zo leer je iedere dag weer wat meer over je EV.
 
Ik ben vandaag met de kinderen op pad met de M3. Zitten we even in de auto te wachten vanwege de regen, hoor ik ineens een heel ‘blikkerig’ geluid. Ik vraag hardop wat dat is, waarop dochterlief van 6 rustig zegt: ‘dat doe ik, pap’. Ze was al uit de riem en trapte hard op de grond achter de middenconsole. Daar zit waarschijnlijk niet meer dan een dunne metalen afdekkingsplaat boven het accupakket. Wel bijzonder om te horen. Zo leer je iedere dag weer wat meer over je EV.
ik heb dat blikkerig "klak" geluid soms bij het instappen en te veel druk zetten op de vloerplaat.
 
Hahaha, mooie twitch kwa ego.
Heb ik niet veel last van;)
Natuurlijk heeft een P mogelijkheden die ik 99% van de tijd onbenut laat. Dan nog als ik mij in die 1% tracht te begeven haal ik er niet uit wat erin zit.
Waar het mij omgaat is dat de M3 zó goed is dat het mijn idee over auto’s heeft veranderd. Bizar eigenlijk.
Elektrisch stond niet gelijk aan prestaties en fun. Wel voor vervoer en energietransitie.
Dat het gelukt is om dit te combineren heeft mij(en met mij velen) verrast. De auto is goed, echt verwarrend goed. Júist het topmodel laat zien dat alle petrolheads, haters en twijfelaars ongelijk hebben. De rest wist het al. Láat de performance dan opeisen waar het recht op heeft: een dikke vinger naar al het negatieve volk over de elektrische auto.
Deze auto is serieus, ook in superieure prestaties als het er toe doet!
En daar zijn nu eenmaal super remmen, onderstel, banden en top prestaties(software afstellingen)voor nodig.
Laat dat nu précies dat ding zijn wat ik wil hebben. “Kijk, het kan dus wel”
Verkleinen doen ‘anderen’ genoeg, toch?;)

Overschat de remmerij van de M3P niet. Als je daar een trackday car van wil maken moet je die gewoon gaan vervangen.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Volgens mij ben ik erachter waarom m'n auto nog geen update heeft gekregen (de auto zit nog op 2019.8.3). Hij verbindt nooit met Wi-Fi. Alleen op m'n werk heb ik 1 streepje Wi-Fi maar dat werkt nauwelijks als ik de browser/spotify probeer daarmee.

Kwam op het idee door deze tweet van Musk: Elon Musk on Twitter

Lijkt erop dus dat ze met normaal gebruik alleen de updates via Wi-Fi verstrekken (tenzij het een belangrijke beveiligings-update is). Zal zijn om mobiele data te besparen. Misschien al bekende info hier, maar ik wist het nog niet.
 
Volgens mij ben ik erachter waarom m'n auto nog geen update heeft gekregen (de auto zit nog op 2019.8.3). Hij verbindt nooit met Wi-Fi. Alleen op m'n werk heb ik 1 streepje Wi-Fi maar dat werkt nauwelijks als ik de browser/spotify probeer daarmee.

Kwam op het idee door deze tweet van Musk: Elon Musk on Twitter

Lijkt erop dus dat ze met normaal gebruik alleen de updates via Wi-Fi verstrekken (tenzij het een belangrijke beveiligings-update is). Zal zijn om mobiele data te besparen. Misschien al bekende info hier, maar ik wist het nog niet.

Had zelf ook problemen doordat 'ie bij mij aanvankelijk alleen via de 5GHz band verbond. Die is blijkbaar minder stabiel. Toen ik mijn 2,4GHz wisselde van kanaal 13 naar 1 (moet tussen 1 en 11 liggen conform Tesla specs), maakte hij direct verbinding en had ik een half uur later een update klaarstaan.
 
Gisteren had ik wat in de frunk gelegd en toen veel me op dat er toch wel een hele grote gap zit bij de voorbumper ter hoogte van de koplamp. Ook rondom de koplamp is de aansluiting niet goed. Het vreemde is dat ik mij niet kan herinneren dat er bij aflevering al zo'n kloof was. En nee, ik ben nergens tegenaan gereden. Herkend iemand dit? Ik ga in ieder geval een afspraak bij een SEC maken (ook vanwege was slecht verlijmde rubbers).

Weet iemand ook of ze zoiets aan huis kunnen fixen of moet ik daarvoor naar een SEC toe?

IMG_2751.jpg
 
Ik zit nog steeds op 2019.8.5 nog geen update gehad. Als ik de Tesla app open krijg ik altijd de melding: server failed to response. Is the server running? Hebben meer mensen hier last van? Ik krijg deze melding vanaf het moment van levering op 11-4. Als ik melding weg druk werkt de app wel.
 
Ik zit nog steeds op 2019.8.5 nog geen update gehad. Als ik de Tesla app open krijg ik altijd de melding: server failed to response. Is the server running? Hebben meer mensen hier last van? Ik krijg deze melding vanaf het moment van levering op 11-4. Als ik melding weg druk werkt de app wel.
Ik zou ff gaan bellen met een SeC.
Mogelijk kunnen ze in je logs iets zien en kunnen ze het op afstand fixen.
 
Had zelf ook problemen doordat 'ie bij mij aanvankelijk alleen via de 5GHz band verbond. Die is blijkbaar minder stabiel. Toen ik mijn 2,4GHz wisselde van kanaal 13 naar 1 (moet tussen 1 en 11 liggen conform Tesla specs), maakte hij direct verbinding en had ik een half uur later een update klaarstaan.

Bedankt voor je disagree @Klaas. Wil je die misschien nog onderbouwen?

Wellicht verwijs je naar de opmerking tav het minder 'stabiel' zijn van 5Ghz. Ik weet dat deze band minder last van interferentie zou moeten hebben, maar mijn 2,4 Ghz connectie is in mijn ervaring een stukje zekerder (minder last van obstakels als muren).
 
Gisteren had ik wat in de frunk gelegd en toen veel me op dat er toch wel een hele grote gap zit bij de voorbumper ter hoogte van de koplamp. Ook rondom de koplamp is de aansluiting niet goed. Het vreemde is dat ik mij niet kan herinneren dat er bij aflevering al zo'n kloof was. En nee, ik ben nergens tegenaan gereden. Herkend iemand dit? Ik ga in ieder geval een afspraak bij een SEC maken (ook vanwege was slecht verlijmde rubbers).

Weet iemand ook of ze zoiets aan huis kunnen fixen of moet ik daarvoor naar een SEC toe?

View attachment 404571
Ja is bij mij ook wel hier en daar. Zo ook is er tussen de Chrome sierlijkst onderaan de passagiersdeuren achteraan en het kleinste venstertje een trap aanwezig. En ook de achterlichten die op het bewegende koffergedeelte zitten, die zitten niet gelijk met het deel dat in het vaste koffergedeelte zit
 
  • Like
Reactions: Annor