Als we gaan vergelijken is het natuurlijk eerlijk of voor beide de op papier 0-100 tijden te gebruiken of beide de werkelijke 0-100. Met de juiste banden en velgen zit de AWD ook richting de 4.1 i.p.v. 4.6 dus dat blijft een seconde verschil.
Anyway; ik had geen keuze omdat in het begin enkel de AWD te bestellen was maar hier is mijn mening;
de awd plakt op de weg. Daar kan (waarschijnlijk... geen ervaring mee nog ) de RWD niet bij in de buurt komen. In de winter wel zo prettig met een auto met zo veel vermogen. Dit kan echter ook een nadeel zijn want achterwiel aangedreven autos zijn in de regel leuker om te rijden. Als je bij de M3 traction control uit kon zitten had ik enkel om die reden gekozen voor de RWD. Aangezien dit geen optie is komt het voor mij dus neer op de betere rij-eigenschappen. Voor die paar extra centen zou ik daarom ook nu weer kiezen voor AWD. De extra range klinkt leuk maar in de praktijk ga je daar echt niet net die extra supercharger mee bereiken. 400 (praktijk) KM in de zomer op 100% accu met 19” velgen ten opzichte van 440KM. Hoe vaak rij je die 40KM extra en hoe erg is het om straks een minuut of twee (wanneer de 250kw laders er zijn) extra te wachten aan de charger ten opzichte van de RWD? Zet dat af tegen hoe vaak je AWD in de praktijk kunt gebruiken en de som zou niet zo lastig moeten zijn.
Succes met je beslissing
!