Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ps de awd is ook dwars te krijgen. Zonder traction control kun je dus met beiden driften. Wat overigens op de openbare weg idioot is en dan ook vooral beoefend wordt door figuren die nimmer dat soort stunts uit moeten gaan halen. ;)
Soms vind ik het wel handig om te parkeren in de omgekeerde richting als het gesneeuwd heeft. Met mijn Mercedes met achterwielaandrijving kan je dat makkelijk en veilig doen, stapvoets aan komen rijden, stuur helemaal om en volle gas. Dan draait hij heel rustig en gecontroleerd rond en zet je hem precies waar je wil. Ik doe het wel enkel als er 2 plaatsen achter elkaar vrij zijn, maar verder is er niets moeilijks aan. Als je ziet dat het niet uitkomt, druk je gewoon op je rem en sta je na een meter al stil. Echt met snelheid door de bochten driften is iets anders natuurlijk. Maar met achterwielaandrijving kan het dus ook stapvoets al en is het best handig. Nu ja, die 2 dagen per jaar dat er sneeuw ligt.

Ik stem dus voor een knopje "donut mode" ;-)
 
Soms vind ik het wel handig om te parkeren in de omgekeerde richting als het gesneeuwd heeft. Met mijn Mercedes met achterwielaandrijving kan je dat makkelijk en veilig doen, stapvoets aan komen rijden, stuur helemaal om en volle gas. Dan draait hij heel rustig en gecontroleerd rond en zet je hem precies waar je wil. Ik doe het wel enkel als er 2 plaatsen achter elkaar vrij zijn, maar verder is er niets moeilijks aan. Als je ziet dat het niet uitkomt, druk je gewoon op je rem en sta je na een meter al stil. Echt met snelheid door de bochten driften is iets anders natuurlijk. Maar met achterwielaandrijving kan het dus ook stapvoets al en is het best handig. Nu ja, die 2 dagen per jaar dat er sneeuw ligt.

Ik stem dus voor een knopje "donut mode" ;-)

Maar goed, je kan dat dus al met de Tesla, zie boven.

Mijn punt ging vooral over ‘amateurcoureurs op de openbare weg’. Die hebben in 99 vd 100 gevallen helemaal geen voertuigbeheersing. Dus ik snap wel dat Tesla niet zo happig is om iets mogelijk te maken waar vrijwel niemand op zit te wachten en ook vrijwel niemand serieus gebruik van kan maken.

Bij de M3P krijg je track modus. Wat ik ook al niet de meest logische keuze vind, want de M3 is hoogstens geschikt voor een keertje een trackday (waarbij ik dan een complete vervanging van de remmerij en Pilot Cups ernstig aan zou raden, want origineel is het niet geschikt voor circuitgebruik). Als dat iets is waar je naar op zoek bent, koop dan een GT3 voor erbij oid.

Mijn mening.
 
Je kan wel Slip Start activeren, gewoon op de touch screen. Dan kan je de wielen laten doorspinnen en bv. donuts maken.

Kijk maar naar het filmpje op de officiële Tesla twitter-account, "isn't it cute when they see snow for the first time?"

Tesla on Twitter

Heb je het zelf al eens geprobeerd op de 3? :) want dat is op geen enkele manier vergelijkbaar met het filmpje dat je quote.
 
Als dat iets is waar je naar op zoek bent, koop dan een GT3 voor erbij oid.
Een ICE kopen? Dat zie ik me eerlijk gezegd niet meer doen. Mijn oude Mercedes nog bijhouden, ok, waarschijnlijk nog wel enkele jaartjes want het bereik van zo'n diesel is heel af en toe toch handig (voor de vakantie naar Chamonix twijfelen we nog welke we gaan nemen), maar om nu nog een nieuwe te kopen in plaats van een Tesla, nee, ik denk niet dat ik dat nog kan. Zonde van het geld.
 
Weet niet of dit het juiste draadje is.
Vanaf het begin heb ik dat de koplampen aangaan als ik de ruiten sproei, of de ruitenwisser een maal laten wissen. Verlichting staat op automatisch. Hebben jullie dat ook? Ik vraag mij af of dit een feature is of een bug
 
Hier idem sinds een ruime week. Wel geldt dat in die periode ook mijn eerste referrals zijn uitgeleverd, vooralsnog ga ik er maar van uit dat die combinatie dat veroorzaakt, gratis 6 maanden (eigenlijk 9) superchargen door zelf verzilverde referral icm gratis X keer 7500km superchargen door uitgeleverde referrals.

Toevallig ook het geval bij jou?
Ja inderdaad. Heb een nog niet geleverde referral sinds 10 dagen
 
Weet niet of dit het juiste draadje is.
Vanaf het begin heb ik dat de koplampen aangaan als ik de ruiten sproei, of de ruitenwisser een maal laten wissen. Verlichting staat op automatisch. Hebben jullie dat ook? Ik vraag mij af of dit een feature is of een bug
Is een handige feature.
In sommige regio's, waaronder Californië, is het gewoon verplicht om de verlichting aan te zetten bij regenval.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: MLKRMR and Primus
Een ICE kopen? Dat zie ik me eerlijk gezegd niet meer doen. Mijn oude Mercedes nog bijhouden, ok, waarschijnlijk nog wel enkele jaartjes want het bereik van zo'n diesel is heel af en toe toch handig (voor de vakantie naar Chamonix twijfelen we nog welke we gaan nemen), maar om nu nog een nieuwe te kopen in plaats van een Tesla, nee, ik denk niet dat ik dat nog kan. Zonde van het geld.

Voor wanneer je een trackday car zoekt... En er is op dit moment nog geen geschikte BEV voor trackdays. Misschien de nieuwe roadster?
 
Weet iemand eigenlijk hoe het zit om Tesla Supercharger te activeren op je tesla account?
Vrijdag wordt die van mij geleverd en wil ik natuurlijk even gaan rijden en dan dus ook direct de superchargers gebruiken.

Ik begreep dat je dat met een credit card moest koppelen. Maar zie verder nergens waar.
 
Weet iemand eigenlijk hoe het zit om Tesla Supercharger te activeren op je tesla account?
Vrijdag wordt die van mij geleverd en wil ik natuurlijk even gaan rijden en dan dus ook direct de superchargers gebruiken.

Ik begreep dat je dat met een credit card moest koppelen. Maar zie verder nergens waar.
Je kan sowieso superchargen. Indien je geen credit card aan je account hebt gekoppeld, word je wel eens gefactureerd zou ik denken.
 
  • Informative
Reactions: sjaakmaarsen
Weet iemand eigenlijk hoe het zit om Tesla Supercharger te activeren op je tesla account?
Vrijdag wordt die van mij geleverd en wil ik natuurlijk even gaan rijden en dan dus ook direct de superchargers gebruiken.

Ik begreep dat je dat met een credit card moest koppelen. Maar zie verder nergens waar.
Mijn ervaring was dat superchargen simpelweg werkte toen ik met de M3 langs ging. Vervolgens kreeg ik (vrijwel direct) een vriendelijke mail van Tesla met het verzoek mijn CC te koppelen. Dat ging ook zonder probleem via de aangeboden link in de mail. Kort antwoord: gewoon superchargen en dan komt het daarna goed.
 
DP cardetailing in kapellen
Eens een berichtje gestuurd voor een prijsindicatie en of ze reeds Tesla's onder handen genomen hebben. Ben jij er geweest met de jouwe? Of ik zag ook nog een tip van @ssdshirt - ben jij "ervaringsdeskundige" of ken je gelukkige Tesla-klanten?

'k Was graag bij Herbert van Tesland geweest gezien de goeie commentaren die ik laatst las, maar da's heen en terug meer dan zes uur rijden en uiteindelijk toch wat teveel van 't goede...

EDIT: Ging dus over het vinden van een kwalitatieve "plaatser" voor een Chrome Delete in België. Verder tips blijven welkom.
 
Eens een berichtje gestuurd voor een prijsindicatie en of ze reeds Tesla's onder handen genomen hebben. Ben jij er geweest met de jouwe? Of ik zag ook nog een tip van @ssdshirt - ben jij "ervaringsdeskundige" of ken je gelukkige Tesla-klanten?

'k Was graag bij Herbert van Tesland geweest gezien de goeie commentaren die ik laatst las, maar da's heen en terug meer dan zes uur rijden en uiteindelijk toch wat teveel van 't goede...

EDIT: Ging dus over het vinden van een kwalitatieve "plaatser" voor een Chrome Delete in België. Verder tips blijven welkom.
Ik ben bij Supreme Wraps langs geweest tegen Mechelen (St Katelijne). Zeer gedreven jongeman die toch al wat ervaring heeft in het detailen en wrappen. Neem zeker eens contact op met hem. Ook op Instagram wat werk van hem te bekijken, waaronder mijn auto :)

Supreme Wraps on Instagram: “All black #tesla #model3. No more Chrome accents for this car. This one is murdered out!…”
Supreme Wraps on Instagram: “Black beauty! No more Chrome!…”
 
Ik ben bij Supreme Wraps langs geweest tegen Mechelen (St Katelijne). Zeer gedreven jongeman die toch al wat ervaring heeft in het detailen en wrappen. Neem zeker eens contact op met hem. Ook op Instagram wat werk van hem te bekijken, waaronder mijn auto :)

Supreme Wraps on Instagram: “All black #tesla #model3. No more Chrome accents for this car. This one is murdered out!…”
Supreme Wraps on Instagram: “Black beauty! No more Chrome!…”

Ziet er heel netjes uit!
Jij bent voor de gloss variant gegaan zie ik op wel de handgrepen als de rest?

Ook de (achter)ramen getint zie ik. Welk % zit erop?
Meer foto's? :)
 
Ziet er heel netjes uit!
Jij bent voor de gloss variant gegaan zie ik op wel de handgrepen als de rest?

Ook de (achter)ramen getint zie ik. Welk % zit erop?
Meer foto's? :)
Yes, alles zo dicht mogelijk bij de lakkleur, waar ook een glass coating over zit. Zal straks nog wat foto's proberen maken.
Zowel achterruit als ramen van de achterdeuren zijn getint ja. De tint is niet de donkerste. Ik weet zelf niet precies hoeveel %