Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik hoor bij de geparkeerde Model3 bij het rechter voorwiel een zacht zoemend geluid van een ventilator tijdens parkeren. Was me al een paar keer eerder opgevallen. Ook als de auto al uren binnen staat is het geluid te horen. Het klinkt als een ventilator van een laptop/pc. Alleen hoorbaar als er verder geen achtergrond geluid is. Ook even getest door zonder telefoon naar de auto te lopen -> ook dan is geluid hoorbaar (wordt dus niet opgestart icm keyless entry oid) Ook bij neutraal weer -> heeft dus waarschijnlijk niet te maken met koeling/verwarming van accupakket of aandrijving???

Lijkt me niet nodig om altijd een ventilator te laten draaien? (levensduur ventilator en energie verspilling)
Hebben anderen dit ook? :rolleyes:

Weet je zeker dat het bij het rechter voorwiel is?
Ik hoor het namelijk ook af toe maar bij komt het bij de 12v accu vandaan. Die zit onder de plastic kap in de frunk net onder de ruitenwissers.
 
Ik ben heel benieuwd naar dit plaatje ;)
20190520_180250.jpg
 
Ik hoor bij de geparkeerde Model3 bij het rechter voorwiel een zacht zoemend geluid van een ventilator tijdens parkeren. Was me al een paar keer eerder opgevallen. Ook als de auto al uren binnen staat is het geluid te horen. Het klinkt als een ventilator van een laptop/pc. Alleen hoorbaar als er verder geen achtergrond geluid is. Ook even getest door zonder telefoon naar de auto te lopen -> ook dan is geluid hoorbaar (wordt dus niet opgestart icm keyless entry oid) Ook bij neutraal weer -> heeft dus waarschijnlijk niet te maken met koeling/verwarming van accupakket of aandrijving???

Lijkt me niet nodig om altijd een ventilator te laten draaien? (levensduur ventilator en energie verspilling)
Hebben anderen dit ook? :rolleyes:

Ik hoorde dat laatst ook maar het was er niet nadat ik eerst de klimaatfunctie had uitgezet en daarna de auto verliet.

FWIW
 
Vanavond op een vrijwel lege A12 gereden bij Utrecht op het stuk met trajectcontrole 80km (parallelrijbaan). Het viel me op dat de AutoPilot daar niet de door mij ingestelde snelheid van 83km/u wil rijden. Hij zweeft een beetje zenuwachtig in tussen de 78 en 80 km/u. Zelfs als ik de ingestelde snelheid verder verhoog maakt het niks uit. Het lijkt wel alsof hij "denkt" dat dat hele stuk een scherpe bocht of zo is. Is dit normaal AP gedrag?

Er staat versie 2019.12.1.2 op mijn M3.