Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
C8234C07-F692-44AD-972E-F5E5D45909F4.jpeg
007BD2A1-E406-4AF6-AC2C-95DEA31AC39B.jpeg 57454177-0109-45AD-9D74-19A753721830.jpeg
Voor de gene die de spoiler
( performance ) nog niet hebben. De mijne is vandaag geleverd , geplaatst.
Hopelijk beginnen ze nu te arriveren.

Tis wel dik.
En hij is nu geconfigureerd voor de hogere topsnelheid.
Zonder de spoiler. Zelf met de update van hogere top is hij begrenst op 233.
Nu 261:D:)
 
Heb je de sensoren 'aan' gezet zodat ze geluid maken? Zie pagina 70 van de meest recenter Model 3 handleiding over visuele en hoorbare feedback.
Ik heb geluid aan Ik lees ook:
Park Assist kan geen kinderen, voetgangers, fietsers, dieren en bewegende voorwerpen detecteren die zich te ver of te dichtbij vóór, achter, boven of onder de sensoren bevinden.

De Model 3 kan dus alleen iets zien wat echt dicht bij is. Dan komt het in beeld. Dus alleen bij fileparkeren handig.

Helaas geen meldingen van fietsers en auto's als je achterruit rijdt zoals een Volvo V60 wel heeft. Jammer.
Komt misschien nog.
 
Beste mensen,

Kan iemand me helpen aan een bewijs dat er een 7.5 meter mennekes kabel standaard geleverd wordt met de M3? Tesla weigert me na drie maanden zonder kabel te hebben rondgereden nu iets anders te leveren dan 4 meter. Ook al wil ik er op wachten omdat ze niet op voorraad zijn. Zou erg welkom zijn, groet!
 
Beste mensen,

Kan iemand me helpen aan een bewijs dat er een 7.5 meter mennekes kabel standaard geleverd wordt met de M3? Tesla weigert me na drie maanden zonder kabel te hebben rondgereden nu iets anders te leveren dan 4 meter. Ook al wil ik er op wachten omdat ze niet op voorraad zijn. Zou erg welkom zijn, groet!

Mmh. Ze hebben de pagina iets verandert en nu staat er wel bij dat jij mogelijk niet leverbaar is op de dag van de uitlevering, maar de eerder wel genoemde 7.5 meter is weggehaald. Wel is op het plaatje de 7.5m nog steeds afgebeeld. Maar gelukkig staat op dit forum een screenshot van 2 weken geleden waar de lengte van 7.5m op aangegeven staat.
 
Mmh. Ze hebben de pagina iets verandert en nu staat er wel bij dat jij mogelijk niet leverbaar is op de dag van de uitlevering, maar de eerder wel genoemde 7.5 meter is weggehaald. Wel is op het plaatje de 7.5m nog steeds afgebeeld. Maar gelukkig staat op dit forum een screenshot van 2 weken geleden waar de lengte van 7.5m op aangegeven staat.
7,5 is wel een lange hoor:eek: De paar keer dat ik hem heb gebruikt vond ik hem onhandig lang (en dan zou het zomaar kunnen dat ik een 4 meter heb:oops:)
 
Mmh. Ze hebben de pagina iets verandert en nu staat er wel bij dat jij mogelijk niet leverbaar is op de dag van de uitlevering, maar de eerder wel genoemde 7.5 meter is weggehaald. Wel is op het plaatje de 7.5m nog steeds afgebeeld. Maar gelukkig staat op dit forum een screenshot van 2 weken geleden waar de lengte van 7.5m op aangegeven staat.

Bij mij lag er 4 m in de auto maar ze hadden ook een pallet staan met 7,5m, vroegen welke ik graag wilde. 7,5 gevraagd en werd meteen omgeruild (bij aflevering auto, maar dat was wel 2+ maanden geleden.)
 
560km is bij zeer gunstige omstandigheden en als je erg rustig gaat rijden.
Dat zou betekenen dat je per km een verbruik van 130 Watt hebt.
Volgens Tesla Stats zijn er mensen die dat halen en zelfs meer.
Zelf zit ik zo rond de 500km. Met kids in auto 520km.
 
Ik heb sinds een week een Model AWD LONG RANGE. nu heb ik geprobeerd deze tot 100%op te laden. Maar hij geeft bij 100% maar 500 km aan. Hoe kan dit???
Vol zou de auto toch een bereik hebben van 560km
Het WLTP bereik (dat in advertenties verplicht is!) is op gemengde cyclus, stad plus snelweg (en slechts een zesde aan 130km/h). Elektrische wagens zijn belachelijk zuinig in stadscycli (behalve op korte trajecten).

Wat je op het scherm krijgt te zien is iets realistischer als je op snelweg gaat rijden (en dan ook niet aan 130km/h). Het is enkel een schatting; als je 100 km/h constant gaat rijden dan kom je verder.

Meer dan 435km zou ik niet gaan inplannen, trouwens, als je 120-130km/h wilt gaan rijden met een AWD. Je wilt toch niet met 6km aan een SuC aankomen.

Tussen haakjes: niet tot 100% laden tenzij aan de start van een lange trip. Niet goed voor de batterij. 80-90% is veel gezonder, en ook sneller (de laatste kW gaan er enkel met de druppelteller in om de batterij te sparen).
 
Ik heb sinds een week een Model AWD LONG RANGE. nu heb ik geprobeerd deze tot 100%op te laden. Maar hij geeft bij 100% maar 500 km aan. Hoe kan dit???
Vol zou de auto toch een bereik hebben van 560km

Dat is een theoretisch bereik. (gebaseerd op stadverkeer mixed met beetje bizar zuinig snelweg).
Bij normaal NL-snelweg gebruik 120/130, reken op opgeveer 400KM-425KM range met AWD dan zit je veilig.
SR zal rond de 225-250km zijn.
Natuurlijk kan je iets meer halen, als je zuinig gaat rijden...
let erop dat alles boven de 100 maar zeker boven de 120km/pu echt bakken met stroom vreet ineens ;)
 
Last edited:
7,5 is wel een lange hoor:eek: De paar keer dat ik hem heb gebruikt vond ik hem onhandig lang (en dan zou het zomaar kunnen dat ik een 4 meter heb:oops:)

Ik heb zowel een 2,5, 4 als 8 meter. Toch vaak de 8 moeten gebruiken daar soms de lokatie van de laadpoort niet optimaal is. Dr S en X zijn erg breed, als je aan de weg parkeert wil je als het kan het liefst je laadpoort aan de wegkant houden maar dat gaat niet altijd.
 
Ik ga van circa 350km uit bij een beetje normaal weer. bij koud weer en wind is dit ook niet te halen als je wat stevig rijdt. Met name hoge snelheid hakt erin.

@MartinD Dat ziet er toch stukken beter uit dan je denkt...

Wij spreken uit 1e hand zeer recente ervaring. Gister terug namelijk. Dus net een 2000km vv Denemarken achter de rug. Veel snelweg / Autobahn en verbazingwekkend hoe enorm goed de de Model 3 range blijft als je daar " gewone normale ICE-snelheden " aanhoudt. Dus 130km/h geregeld maar ook af en toe verplicht wat langzamer ( gelukkig... ). Meestal snelheid 120-125km/h.

Wij houden nu van de theoretische 100% vol SoC met een 495-500km range ( dus gemiddeld ruim 160Wh/km en dat verbruik haal je niet op de snelweg uiteraard ) aan dat dat grosso modo een 440km echte snelweg range is. Jazeker! Als ik dit vergelijk met 3 jaar Leaf-30-kWh, ook mee nr Z-Frankrijk geweest ( dat is mogelijk... zeker als je een aardig stuk met de autotrein doet.. :D ) ongelofelijk hoe efficiënt de Model 3 rijdt. Af en toe een SuC-koffiestop op lange einden, en zelfs bij SoC >50% zo 200 km er weer bij geladen, binnen 30 minuten dus.

Range-anxiety, had ik toch al nooit last van, maar met een Model 3 + SuC en uiteraard als 't kan vol vertrekken... Je Moet het Meemaken! Wat een auto, ongelofelijk! :rolleyes:

PS
Ook blijkt de 'range-indikator in km of %' rechts boven in het statusscherm erg nauwkeurig, rijd je 'te hard' dan lever je 'wat' in aan range, maar bijv. onder 166Wh/km krijg je zelfs extra km's erbij vergeleken met wat je nog moet afleggen.