Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik snap het wel als iemand eerst even wil proefrijden! Ik heb de nodige auto’s gekocht en gereden maar wilde hem altijd eerst even ‘voelen’. Ik zie a’dam als verblijfplaats, je zal vast wel een proefritje kunnen maken bij/met een mede-forummer:).


Dat is inderdaad een idee. Is er iemand in de buurt van Amsterdam / Haarlem / Alkmaar met wie ik een proefritje mag maken? Ben dit weekend in Heerenveen te vinden, dat kan dan ook!
 
Vorige week donderdag reed ik op de A8 richting A10 noord. Ik rij op dat moment met autopilot aan, op de rechterrijstrook van de toerit naar de A10. Op het moment dat de weefstrook (linkerrijstrook) stopt, springt spontaan mijn linkerknipperlicht aan. Ik was erg verbaasd en twijfelde aan mezelf of ik dan misschien toch zelf perongeluk het knipperlicht aan heb gezet.

Totdat ik afgelopen maandag weer op datzelfde stuk weg rij, zelfde situatie (autopilot aan/rijdend op rechterrijstrook) en wéér het knipperlicht aanspringt. Nu wist ik het zeker: ik was het niet!

Today was my lucky day. Ik mocht weer over dat zelfde stuk weg rijden. Weer hetzelfde!

Kan iemand mij vertellen wat voor functionaliteit dit is? Ik heb géén FSD en dus ook geen Noa.

Bewijsmateriaal (uiteraard gefilmd door de bijrijder ;-))


Google Maps

Navigate on Autopilot. Auto adviseert om van rijbaan te wisselen bv inhalen. tevens gaat hij zelf de snelweg af op de afrit waar je - gegeven he bestemming - de weg af moet. Is de eerste keer inderdaad erg fascinerend. Voordeel is dat je niet meer zo snel vergeet tijdig de afrit te nemen, Sinds AP overkomt mij dat nogal ens...
 
Navigate on Autopilot. Auto adviseert om van rijbaan te wisselen bv inhalen. tevens gaat hij zelf de snelweg af op de afrit waar je - gegeven he bestemming - de weg af moet. Is de eerste keer inderdaad erg fascinerend. Voordeel is dat je niet meer zo snel vergeet tijdig de afrit te nemen, Sinds AP overkomt mij dat nogal ens...
Ik heb het twee keer gehad in de file voor de Coentunnel dat mijn knipperlicht aan ging terwijl ik niks deed en met AP reed. Eerste keer twijfelde ik nog of ik niet per ongeluk aan had gezet. Heb alleen AP en geen FSD dus ook geen NOA.
 
  • Informative
Reactions: St3fan
Wanneer wordt de nieuwe standaard M3 kleur wit? Is voor de maand juli beloofd!

En sinds vanochtend live. Pearl MultiCoat White als standaard, Solid Black nu €800, rood is weer terug op 2100.

Mijn voorspelling is dat multicoat wit nu is ingevoerd omdat Elon dat nu eenmaal heeft gezegd ("next month"), en dat over niet al te lange tijd er een andere gewone kleur wit bijkomt en Pearl White weer een extra optie wordt.
 
  • Like
Reactions: pvh
Ik heb het twee keer gehad in de file voor de Coentunnel dat mijn knipperlicht aan ging terwijl ik niks deed en met AP reed. Eerste keer twijfelde ik nog of ik niet per ongeluk aan had gezet. Heb alleen AP en geen FSD dus ook geen NOA.
Dat staat toch ergens in de vorige release notes te lezen. Dat de knipperlichten aan gaan als je vanaf een bepaalde snelheid tot stilstand komt. Heeft niks met AP of zo te maken. Wel moet je fors in de remmen gaan denk ik.
Ik dacht zelfs dat voorafgaand aan de knipperlichten, ook de remlichten eerst gaan knipperen bij sterk remmen en dan bij volledige stilstand de knipperlichten aan gaan.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
En sinds vanochtend live. Pearl MultiCoat White als standaard, Solid Black nu €800, rood is weer terug op 2100.

Mijn voorspelling is dat multicoat wit nu is ingevoerd omdat Elon dat nu eenmaal heeft gezegd ("next month"), en dat over niet al te lange tijd er een andere gewone kleur wit bijkomt en Pearl White weer een extra optie wordt.


De performance is ook een stuk goedkoper geworden.
 
De performance is ook een stuk goedkoper geworden.

Ah, die had ik nog niet gezien!

Hoop eigenlijk dat ze (ala UK) ook een performance “gewone” LR AWD uitbrengen.

En dat ik dat daarna als optie voor een paar k kan bijkopen bij mijn AWD:) De software unlocked Performance mode zeg maar, maar dan dus niet verlaagd en op 18/19”. Eventueel met na te leveren spoiler voor hogere topspeed. Zeker nu prijsverschil zo gedaald is.

Maar Tesla kennende zal waarschijnlijk dat wel alleen voor alle na bepaalde datum geleverde zijn.
 
Dat staat toch ergens in de vorige release notes te lezen. Dat de knipperlichten aan gaan als je vanaf een bepaalde snelheid tot stilstand komt. Heeft niks met AP of zo te maken. Wel moet je fors in de remmen gaan denk ik.
Ik dacht zelfs dat voorafgaand aan de knipperlichten, ook de remlichten eerst gaan knipperen bij sterk remmen en dan bij volledige stilstand de knipperlichten aan gaan.
Ik reed stapvoets.