Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb laatst eens een tijdje met een gewone AWD tegen de begrensde 233 km/h gereden op een overzichtelijke snelweg in Duitsland. Af en toe even iets inhouden door ander verkeer of een scherpere bocht en dan weer terug naar het begrensde maximum. De accu was redelijk vol, maar toch merkte ik na een minuut of 10 dat er een nieuw maximum werd ingesteld: 220 (op het scherm). Daar kwam ik daarna niet meer boven. Accelereren boven de 200 koste voor het gevoel ook meer tijd. Het leek alsof de auto zichzelf beschermde. Ik had geen melding van oververhitting of zo. Is dit anderen ook opgevallen?

Overigens vond ik de wegligging bij die hogere snelheden duidelijk onzekerder. Ik snap waarom de P een spoiler heeft.
 
Weet iemand wat de gaatjes zijn naast de leeslampjes achterin? Ik kan er in de handleiding niets over terug vinden.
20191026_153622.jpg
 
Dat denk ik wel. Ik kreeg 2 dagen geleden nog een mailtje van Tesla dat wanneer ik nu bestel ik nog kan profiteren van 4%.

Oke dat klinkt hoopvol. Ik heb trouwens op 20-10 besteld en kreeg op 25-10 een mailtje met "Gefeliciteerd met de aanschaf van uw Tesla. Wij zijn verheugd u mee te delen dat uw levering binnenkort zal plaatsvinden."

Is dat een standaard mailtje dat iedereen krijgt of betekent het wel echt iets?
 
Oke dat klinkt hoopvol. Ik heb trouwens op 20-10 besteld en kreeg op 25-10 een mailtje met "Gefeliciteerd met de aanschaf van uw Tesla. Wij zijn verheugd u mee te delen dat uw levering binnenkort zal plaatsvinden."

Is dat een standaard mailtje dat iedereen krijgt of betekent het wel echt iets?
Dat is de standaard mail .... en daarna krijg je er nog 1 dat je de betaling in orde moet maken en aflever locatie bevestigen... pas als die mails geweest zijn kan je een mail of telefoontje verwachten met een afspraak.
 
Lijkt er wel op dat het leveringspektakel weer vertrokken is. Maandag 50 en gisteren ook weer 50. Zal de komende dagen waarschijnlijk nog flink aantrekken. Het zou me niet verbazen als Nederland het leeuwendeel van de productie die dit kwartaal voor Europa bestemd is, absorbeert.
 
Weet niet zeker of dit al langs is gekomen..
Op onderstaand Twitterdraadje wordt vermeld dat Tesla de range van de M3 AWD met 12 miles heeft verhoogt. In de configurator van 310 miles naar 322 miles. Heeft iemand hier meer informatie over? Krijgen wij deze verbetering ook via software update?
AT on Twitter
 
Weet niet zeker of dit al langs is gekomen..
Op onderstaand Twitterdraadje wordt vermeld dat Tesla de range van de M3 AWD met 12 miles heeft verhoogt. In de configurator van 310 miles naar 322 miles. Heeft iemand hier meer informatie over? Krijgen wij deze verbetering ook via software update?
AT on Twitter

Dat is al lang bekend en de update wordt nu al uitgerold naar alle FSD eigenaren en daarna naar de non-FSD eigenaren. Je krijgt er 5% range bij.
 
  • Informative
Reactions: Klaas