Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Alle deuren openzetten en de frunk. dan **staande naast de auto** naar binnen leunen op het stuur met je ene hand en andere hand bedien je het scherm: onder service 'powerdown' (als je op bestuurdersstoel leunt merkt hij je op namelijk). Dan NIETS met auto doen, geen deuren open/dicht etc, minuut of 3 - 4 - 5 wachten, kan zelfs tot max 8 minuten duren. de auto doet nu een volledige shutdown en dan hoor je op een gegeven moment een harde klik (highvoltage relais).. daarna is het veilig om de 12V af te koppelen en zou de hele auto 'dood' moeten zijn, zonder dat je foutmeldingen veroorzaakt.
Dat was zo even uit mijn hoofd de procedure.

Er is volgens Youtube een eenvoudigere manier om na het loskoppelen van de 12v accu de Tesla Model 3 stroomvrij te maken. Onder de achterbank rechts zit de hoofdconnector naar de accu. Deze kan je eenvoudig loskoppelen.

Zie youtube:
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Er is volgens Youtube een eenvoudigere manier om na het loskoppelen van de 12v accu de Tesla Model 3 stroomvrij te maken. Onder de achterbank rechts zit de hoofdconnector naar de accu. Deze kan je eenvoudig loskoppelen.

Zie youtube:

Is ook een fotoreportage van, inc stap voor stap toelichting / instructies, door Mountain Pass Performace op hun website op deze link
Tesla Model 3 Hard Reset
 
  • Helpful
Reactions: SpeedyEddy
Heb ik ook mee gemaakt. Warme lucht naar de voorruit (2x knopje drukken voor voorruit ontwasemen) hielp. Nu zorg ik dat ik ook in manual altijd een luchtstroom langs de voorruit heb. Sindsdien geen problemen meer gehad met de front camera.

Hmm, vanochtend weer, nu airco op auto, 19 graden. Volgens TeslaFi stond de airco de hele rit op standje 4. Fan richting is echter niet gelogd.
Niet aan gedacht om het voorruit knopje in te drukken... maar het zou toch niet nodig mogen zijn om dat met de hand te doen puur voor de cameras?
Deze keer ook geen bewijs dat de verwarming werkt:

upload_2019-12-5_9-56-13.jpeg


Ondertussen bij Tesla gehoord dat het een bekend probleem is bij bepaalde weersomstandigheden. Lijkt me sterk...
 
Wat wordt de wegenbelasting vanaf 2015 voor model 3?
270 in de 3 maanden als voor benzine met dit gewicht?
Zijn ze dan over een aantal jaar nog wel verkoopbaar?
Ik denk dat ik met deze onzekerheid ook de Cyber truck maar annuleer.

Wat zijn jullie ideeën hierover.
 
Wat wordt de wegenbelasting vanaf 2015 voor model 3?
270 in de 3 maanden als voor benzine met dit gewicht?
Zijn ze dan over een aantal jaar nog wel verkoopbaar?
Ik denk dat ik met deze onzekerheid ook de Cyber truck maar annuleer.

Wat zijn jullie ideeën hierover.

Bij hybride hebben ze bij overgang van wel/geen MRB gekozen voor "half tarief" -> je betaalde de helft van een benzine auto met hetzelfde gewicht. Het idee erachter -> het extra gewicht voor accu/elektromotor gaan we niet doorberekenen in MRB om gebruiker niet te veel te straffen.

Bij EV verwacht ik ook zoiets -> "50% van benzine auto tarief"
 
Bij hybride hebben ze bij overgang van wel/geen MRB gekozen voor "half tarief" -> je betaalde de helft van een benzine auto met hetzelfde gewicht. Het idee erachter -> het extra gewicht voor accu/elektromotor gaan we niet doorberekenen in MRB om gebruiker niet te veel te straffen.

Bij EV verwacht ik ook zoiets -> "50% van benzine auto tarief"

Ben bang dat overheid niet mee gaat en dat het min of meer al vast staat.
Wegenbelasting elektrische auto - Autoblog.nl
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD