Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - FSD upgrade

This site may earn commission on affiliate links.
Wie is de general manager van Tesla NL?
Dat kan ik je wel vertellen, maar om nou iemands naam hier te posten gaat me te ver. Via PB wil ik je het wel noemen.
Ik heb die persoon gemaild over dit probleem. Ik heb geen reactie gekregen in de vorm van een antwoord op mijn mail, maar werd wel binnen een paar uur gebeld door de store manager Duiven. Alle begrip, ze doen er alles aan, maar het effect is nog steeds: nul :eek:
 
@mvndrl Nee.
Store manager Duiven al een paar keer over gesproken, maar ze krijgen het niet voor elkaar. Of ze hechten er geen waarde aan, maar hij verzekert me nadrukkelijk dat ze er bovenop zitten.
Dit soort zaken lijkt mij altijd dingen om schriftelijk zelf te bevestigen. Met de letterlijke zinnen die door "die en die medewerker" werden uitgesproken op die en die tijd op die dag. Dan kan je het ook makkelijk juridisch escaleren wanneer nodig. Ze zijn vervolgens gebonden om er echt iets aan te doen. Zo heb ik eenmaal iets contractueel opgelost wat mondeling werd toegezegd, maar schriftelijk niet werd bevestigd door hen. Ze werden daardoor gedwongen om mijn voorstellen te accepteren.
 
Gister naar SeC Amsterdam ZO gereden. Sales kon mij niet verder helpen. Ook niet met mijn 5.5 supercharging (random).

Uiteindelijk bij Service Delivery medewerker terecht gekomen welke mij wel kon helpen met FSD. Factuur had ik binnen half uur binnen, direct betaald en uiteindelijk bevestiging gekregen dat ze het door zouden sturen naar engineering. Nu maar afwachten :)

Tip: Ga naar een SeC en vraag door.. .

Tevens afspraak ingepland om uitstekende rubbers bij het deurportier te vervangen, het na laten kijken van lage bandendruk (2.8bar, toch vreemd dat ik melding krijg) en het na laten kijken van het niet goed sluiten van het laadcontact.
 
FSD kan en mag nog niet geactiveerd zijn/worden(o.a. ivm wetgeving en technische mogelijkheden). Volgens mij zelfs niet eens de beta versie. Ik heb niets vanuit de RDW vernomen Dus ik neem aan dat je bedoeld dat de AP is geactiveerd.
Autopilot is op dit niet veel meer dan een 'veredelde' adaptive cruise control. Hij zal niet automatisch van rijstrook veranderen als je dit middels jouw richtingaanwijzer aangeeft. Feature hebben ze bij de prijs- en enhanced autopilot wijzigingen eruit gehaald en krijg je alleen als je FSD hebt. En dat gebruik ik nu samen met NoA zoals @_Alex_ het ook aangeeft.
 
Gister naar SeC Amsterdam ZO gereden. Sales kon mij niet verder helpen. Ook niet met mijn 5.5 supercharging (random).

Uiteindelijk bij Service Delivery medewerker terecht gekomen welke mij wel kon helpen met FSD. Factuur had ik binnen half uur binnen, direct betaald en uiteindelijk bevestiging gekregen dat ze het door zouden sturen naar engineering. Nu maar afwachten :)

Tip: Ga naar een SeC en vraag door.. .

Tevens afspraak ingepland om uitstekende rubbers bij het deurportier te vervangen, het na laten kijken van lage bandendruk (2.8bar, toch vreemd dat ik melding krijg) en het na laten kijken van het niet goed sluiten van het laadcontact.
Wat zou normaliter de luchtdruk in bar's moeten zijn?
 
Dit is wat Elon erover te zeggen heeft op Twitter.
Elon Musk said:
Braking & UI upgrades apply to all Model 3s. Improved windshield for aero noise & suspension for ride comfort are major ops. Unless you’re really bothered by them, don’t replace. Best way to improve ride is drop tire pressure to ~39 psi. 45 psi is best range, but lower comfort.
Komt dus neer op 2,7 bar voor meer comfort of 3,1 bar voor meer range. En door.
 
Gister naar SeC Amsterdam ZO gereden. Sales kon mij niet verder helpen. Ook niet met mijn 5.5 supercharging (random).

Uiteindelijk bij Service Delivery medewerker terecht gekomen welke mij wel kon helpen met FSD. Factuur had ik binnen half uur binnen, direct betaald en uiteindelijk bevestiging gekregen dat ze het door zouden sturen naar engineering. Nu maar afwachten :)

Tip: Ga naar een SeC en vraag door.. .

Tevens afspraak ingepland om uitstekende rubbers bij het deurportier te vervangen, het na laten kijken van lage bandendruk (2.8bar, toch vreemd dat ik melding krijg) en het na laten kijken van het niet goed sluiten van het laadcontact.

Ik heb op 21 maart een factuur ontvangen van SeC medewerker en deze dezelfde dag betaald. Binnen 5 werkdagen zou het geregeld zijn, maar ik wacht er nu nog op...
Afgelopen vrijdag ben ik gebeld dat het bij de juiste afdeling ligt, maar vanwege backlog 2 weken kan duren. Het lijkt erop dat het technisch nog niet mogelijk is om achteraf AP/FSD naar de auto te pushen, maar dat men dit niet mag melden ofzo.
Ik word nu al sinds 8 feb (levering M3, 30 dagen AP trial zou ik direct krijgen) aan het lijntje gehouden.
 
Ben inmiddels benaderd door een andere medewerker van SeC Amsterdam die voorgaande statements rectificeerde. De volledige FSD is nog niet beschikbaar, maar wel een met beperkte functionaliteit. Hij zou engineering nogmaals vragen het te activeren.

En maar weer afwachten dus.

Zou al een hoop gefrustreerde klanten schrlen als ze de factuur pas sturen nadat ze het voor elkaar krijgen te activeren.

Cash is king blijkt maar weer
 
Vandaag de diverse functies maar eens uitgeprobeerd (ritje naar Groningen over de A28). FSD werkt nog niet, wel "keeping lane" en "changing lane" als je de richtingaanwijzer net indrukt (niet doordrukken). De blauwe lijn wordt dan een blauwe stippellijn en zowaar de auto verandert van rijstrook. Doet dit echter wel als "een oud wijf" :eek: (met excuses aan de dames :oops: ). Te hopen valt dat dit verder verbeterd wordt, want dit is toch echt niks voor het west-Europese verkeer. Ook het snelheid minderen en afstand bewaren is wel errug conservatief ;).