Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 Longrange - 100% volledig opgeladen slechts 495 km bereik?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gisteren 300 km gereden. We waren met 2 wagens, en ik was de 2de. De eerste reed redelijk door (ongeveer 145/u). Ben vertrokken met 96% batterij en bij aankomst had ik nog 20% over. Wat me, gezien de snelheid, goed meeviel.
Wel een dingetje meegemaakt. Als je op AP rijdt, en je geeft gas boven de 160/u (ik had vertraagd, en de kopwagen was verdwenen, dus wilde effe terug in de buurt komen) dan wordt de AP uitgeschakeld voor de rest van de rit :D
 
Ik heb gisteren 300 km gereden. We waren met 2 wagens, en ik was de 2de. De eerste reed redelijk door (ongeveer 145/u). Ben vertrokken met 96% batterij en bij aankomst had ik nog 20% over. Wat me, gezien de snelheid, goed meeviel.
Wel een dingetje meegemaakt. Als je op AP rijdt, en je geeft gas boven de 160/u (ik had vertraagd, en de kopwagen was verdwenen, dus wilde effe terug in de buurt komen) dan wordt de AP uitgeschakeld voor de rest van de rit :D
Even AP uitzetten voordat je boven de 150 gaat rijden
 
Ik zit na 19.000km op 473km bij 100%, Overwegend autostrade kilometers en +400km ritten dus best wel wat DC charging. Ik krijg er ongeveer 300-320km uit.

Tijdens Corona ging het een pak verder aangezien er zogoed als geen autostrade aan te pas kwam en veel stadsverkeer. (450km)

Ik wil maar zeggen, als je er allemaal niet mee bezig bent en je hoort al die “optimale” ranges voorbij komen dan kan je wel eens voor verrassingen komen te staan. Indien je je rijstijl op de autostrade niet aanpast (niet in NL uiteraard)
Dan kom ik op 60% van de WLTP cijfers als reële range en dit was bij mijn ICE inderdaad ook zo enkel 1200km of 800km of 560km en 300km ..... dus in mijn geval, laat die +100KWh batterij maar snel komen in de 3 :cool:

ps: your mileage may vary
 
  • Like
Reactions: Maurice1