FredD
Member
Ik heb een bestelling uit staan bij Alphabet voor een M3 RWD LR met FSD. Ik ben benieuwd of er nog een opmerking gaat komen als de order definitief wordt.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kennelijk wordt de ingangsdatum van “geen AP” per land? Ook Niet eenduidig gecommuniceerd....
tja..... denk dat we maar eens met z'n allen gewoon weer "ouderwets" de gesprekken/emails moeten gaan bevestigen.......
Geachte.....zoals zojuist besproken ... blabla ....redelijk termijn erin, etc ......werkt meestal erg goed, geen reactie hebben ze wat uit te leggen en staan ze zwak. Dan zijn we gelijk van de dat speculeren af.
Wanneer heb jij en besteld en wanneer had jij de bevestiging gekregen van wijziging?We hebben netjes bevestigd wat we besteld hebben (hadden al bevestiging van de wijziging) en gevraagd hoe het nu zit met die onzin no-AP verhalen op social. Aangeven ik met niet kan voorstellen dat Tesla dit zonder communicatie zal doen.
En dat we als bedrijf er zonder tegenbericht vanuit gaan dat de LR RWD met AP geleverd wordt voor 53K in de opgeven uitvoering.
Is een wat uitgebreider mailtje, met nog wat meer info/data en aankondigen, vriendelijk dat wel, is per geval anders dus voor een ieder anders ....zou iedereen even moeten doen (want op 1 niet reageren.... kan nog, 10x niet reageren ..... wordt het erg lastig om dat uit te leggen).
Ik heb een bestelling uit staan bij Alphabet voor een M3 RWD LR met FSD. Ik ben benieuwd of er nog een opmerking gaat komen als de order definitief wordt.
Wanneer heb je besteld?
Ben net opgebeld door Tesla, en de medewerker gaf aan Amerika heeft verteld dat Autopilot definitief niet wordt meegeleverd met nieuwe RDW LR bestellingen. Bestaande orders worden nog wel voorzien van Autopilot. Meerprijs voor aparte Autopilot is 3200 euro.Vandaag contact gehad met Tesla NL en Mistergreen. Tesla gaf zelf aan ook niet met zekerheid te kunnen zeggen dat Autopilot standaard werd geleverd bij de LR RWD (zonder FSD). Ze hadden signalen ontvangen dat het inderdaad anders was, maar wachten nog op het hoge woord uit Amerika. Zodra zij dit ontvangen, nemen ze contact op. Bij de AWD versie zit Autopilot zeker inbegrepen.
Mistergreen gaat er vanuit dat Autopilot standaard bij de LR RDW versie zit. Ben benieuwd.
Ik heb gisteren besteld; mijn oude bestelling van vorige week geannuleerd op advies van een medewerker zodat ik gebruik kon maken van een referral code.
Vandaag meerdere malen contact gehad met als resultaat:
- 26/04 was er blijkbaar een intern bericht bij Tesla waarin werd aangegeven dat AP niet inbegrepen zou zijn bij LR RWD.
- LR RWD bestellingen t/m 29-04 krijgen toch wel AP ivm de eerder gebrekkige communicatie - hier val ik dus ook onder
- verwachte levertijd van LR RWD is ong. 2-3 maanden (dit is dus weer in tegenstrijd met andere berichtend op het forum)
Ik heb gisteren besteld; mijn oude bestelling van vorige week geannuleerd op advies van een medewerker zodat ik gebruik kon maken van een referral code.
Vandaag meerdere malen contact gehad met als resultaat:
- 26/04 was er blijkbaar een intern bericht bij Tesla waarin werd aangegeven dat AP niet inbegrepen zou zijn bij LR RWD.
- LR RWD bestellingen t/m 29-04 krijgen toch wel AP ivm de eerder gebrekkige communicatie - hier val ik dus ook onder
- verwachte levertijd van LR RWD is ong. 2-3 maanden (dit is dus weer in tegenstrijd met andere berichtend op het forum)
Als Tesla voornoemde prijsstelling hanteert, met slechts €2.100 verschil. Dan is de winstmarge op de LR RWD + AP toch nagenoeg gelijk aan de AWD incl. AP.?Even anders geredeneerd: zou je boven de € 53.000 ook nog € 3.200 moeten tellen voor AP, dan ben je € 56.200 kwijt voor een RWD. Het verschil met de AWD is dan nog maar € 2.100.
Gelet op het prijsverschil wat in de VS altijd bestaan heeft ($ 4.000) ligt een prijsverschil van € 5.300 meer in de rede dan € 2.100.
Meer baterijcellen voor SR+ wagens. Zolang er niet echt genoeg batterijcellen zijn om de bottleneck in productie te verplaatsen naar iets anders, is het interessant om de grotere batterijen enkel te verkopen op de twee AWD modellen met hogere marge. Zo hou je er meer over voor SR+ wagens.Zijn er andere argumenten waarom Tesla schijnbaar in die prijsklasse liever geen RWD wil verkopen?