Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 RWD LR - Krijgt geen AP

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag is mijn bestelling ook aangepast van LR AWD naar LR RWD en er stond op de bestelbon 3200 euro extra bij voor de autopilot. Ik heb gemaild naar mijn verkoper en die heeft inderdaad bevestigd dat alle voertuigen besteld voor 30/04 toch gratis zal zijn. Wanneer dat zichtbaar zal zijn, kon hij niet zeggen.

Hopelijk is deze mail voldoende en heb ik hem over een paar weekjes helemaal niet nodig om mijn gelijk te halen, maar is alles prima in orde van de eerste keer. (joop doet leven zeker)

En ik blijf me intussen afvragen waarom Tesla het zich zo moeilijk blijft maken. Met dit soort grappen en grollen is hun personeel continue bezig alle kopers te sussen, terwijl ze mijn inziens zich veel beter op andere zaken kunnen richten die structureel aangepakt moeten worden.

Gisteren bij Tesla in Hasselt geweest en daar had men ook de bevestiging gehad: LR Rwd wordt standaard zonder AP geleverd maar uit coulance kregen alle bestelde voertuigen tem 29/4 de AP gratis. Als je een Rwd en een Awd gaat vergelijken incl. AP dan is het prijsverschil voor de extra motor maar 1900 euro.
 
  • Like
Reactions: ThijsM3 and TM3LR
Zijn bekende groei problemen (en ze doen het nog best goed, ze regelen, ze bellen terug ...ja ze bellen, bellen.... he).

Zelfs grote clubs die al jaren bestaan doen het nog veel slechter, probeer maar eens KPN, ziggo, DHL, etc ....die bellen niet hoor, kun je ook niet mailen en oplossen .... nou dat is niet echt top.

Probeer maar eens Hyundai NL te bereiken, lukt je niet. Alles via de dealer en die weet niks: hele 8 maanden traject meegemaakt met de Kona electric, daar is het pas een zootje (niet de dealer, die was prima, maar die wist echt niks).

Tesla doet het nog erg goed.....
 
  • Like
Reactions: sjaakmaarsen
Vandaag is mijn bestelling ook aangepast van LR AWD naar LR RWD en er stond op de bestelbon 3200 euro extra bij voor de autopilot. Ik heb gemaild naar mijn verkoper en die heeft inderdaad bevestigd dat alle voertuigen besteld voor 30/04 toch gratis zal zijn. Wanneer dat zichtbaar zal zijn, kon hij niet zeggen.

Hopelijk is deze mail voldoende en heb ik hem over een paar weekjes helemaal niet nodig om mijn gelijk te halen, maar is alles prima in orde van de eerste keer. (joop doet leven zeker)

En ik blijf me intussen afvragen waarom Tesla het zich zo moeilijk blijft maken. Met dit soort grappen en grollen is hun personeel continue bezig alle kopers te sussen, terwijl ze mijn inziens zich veel beter op andere zaken kunnen richten die structureel aangepakt moeten worden.
Is uw contact persoon Arnaud ?
 
Ooh? Hoe kom jij aan die informatie? :)
Want ook dat is eigenlijk niet zoals je het heb besteld. Het is inderdaad zonde van die 22%..

Van een SeC medewerker en daarmee natuurlijk geen garantie dat dit ook de oplossing wordt.

Nou ik geef hem gewoon op als 53K met opties (lak/velgen) en de AP is inclusief (aantoonbaar.... ) en dan mag Tesla dat fijn aan de inspecteur uitleggen als die het er niet mee eens is. Wordt nog leuke discussie.

Tja, als Tesla een andere fiscale waarde doorgeeft (56200 euro), dan wordt het wel lastig denk ik. Als je korting bedingt bij aanschaf van auto, betaal je toch bijtelling over de fiscale waarde.
 
Vandaag is mijn bestelling ook aangepast van LR AWD naar LR RWD en er stond op de bestelbon 3200 euro extra bij voor de autopilot. Ik heb gemaild naar mijn verkoper en die heeft inderdaad bevestigd dat alle voertuigen besteld voor 30/04 toch gratis zal zijn. Wanneer dat zichtbaar zal zijn, kon hij niet zeggen.
.

Ik ben me serieus aan het inlezen maar ik geraak er nog altijd niet helemaal uit. Ik zie velen die de AWD (all wheel?) willen aanpassen naar een RWD (rear?) maar waarom? Ik zie nergens die mogelijkheid if gaat dat enkel via een aparte aanvraag en was dat om een betere prijs te bekomen?
 
Ik ben me serieus aan het inlezen maar ik geraak er nog altijd niet helemaal uit. Ik zie velen die de AWD (all wheel?) willen aanpassen naar een RWD (rear?) maar waarom? Ik zie nergens die mogelijkheid if gaat dat enkel via een aparte aanvraag en was dat om een betere prijs te bekomen?

De enige manier km een LR RWD te bestellen is een ander model te bestellen, dan Tesla bellen en dan een mail sturen dat je je bestelling omgezet wil hebben naar de LR RWD. Don’t ask...

De LR RWD was incl AP een stuk goedkoper dan de AWD en met prijs iets boven 50k (53k om precies te zijn) vooral bijtellingstechnisch (belasting) voor Nederlanders heel interessant. Die AP is nu dus niet meer incl in die 53k

Manieren van communicatie was o.a. via een nieuwsbericht op hun site, onderaan de mailing dat alle Model 3’s standaard AP hebben en te vinden op allerlei fora zoals deze. Tip om in de gaten te houden voor het laatste nieuws: Reddit kanaal /r/teslamotors
 
De enige manier km een LR RWD te bestellen is een ander model te bestellen, dan Tesla bellen en dan een mail sturen dat je je bestelling omgezet wil hebben naar de LR RWD. Don’t ask...

De LR RWD was incl AP een stuk goedkoper dan de AWD en met prijs iets boven 50k (53k om precies te zijn) vooral bijtellingstechnisch (belasting) voor Nederlanders heel interessant. Die AP is nu dus niet meer incl in die 53k

Manieren van communicatie was o.a. via een nieuwsbericht op hun site, onderaan de mailing dat alle Model 3’s standaard AP hebben en te vinden op allerlei fora zoals deze. Tip om in de gaten te houden voor het laatste nieuws: Reddit kanaal /r/teslamotors

ok, bedankt voor je duidelijk uitleg.
Dus concreet lukt dat nu (momenteel?) niet meer en is het wachten en hopen dat er iets vergelijkbaar komt of anders de LR AWD bestellen zonder de optie aan te vinken om de wagen betaalbaar te houden?
 
Ik heb vandaag gebeld met Tesla, en de beste man wist mij te vertellen dat de LR AWD niet meer zonder AP verkocht zal worden. Dus het wordt niet eens een betaalde optie. De basisprijs van de LR RWD wordt hoogstwaarschijnlijk een stuk duurder...
 
Hij had het waarschijnlijk over de AWD: je zou kunnen denken die zonder AP te bestellen om die goedkoper te maken om de bijtelling wat gunstiger te maken, maar dat lukt niet: SR+, AWD en P komen nu altijd mét AP.

Enkel de RWD SR en RWD LR kun je zonder AP bestellen, althans nu nog (al ben ik zelfs niet zeker dat je de SR hier gaat kunnen bestellen -- Tesla heeft niet veel zin om die te verkopen).

Ik denk niet dat de basisprijs van de LR nog gaat verhogen: als je AP wilt kun je die niet duurder gaan maken dan de AWD-met-AP, en het prijsverschil is nu (sinds 30 april) al héél klein.

Het enige dat zou kunnen is dat ze inderdaad LR-zonder-AP op termijn vervangen door LR-met-AP voor meer geld, en dat die dan dichter bij de AWD gaat liggen dan die huidige LR-zonder-AP.
 
Last edited:
Ik denk niet dat de LR RWD zomaar gaat verdwijnen.

Interessant: in China ligt de prijs van de LR RWD netjes tussen de SP+ en AWD in (op 1000 yuan na), en:

自动辅助驾驶包括

met andere woorden: inclusief AP. En niet off-menu, gewoon netjes in de configurator.

Die huidige Europese prijzen lijken me dus eerder een poging om de productmix in de verschillende landen te sturen dan een echt voornemen om het model af te bouwen...

Hoe meer er LR RWDs staan op de boot naar continent X, des te interessanter wordt-ie daar aangeboden ;-).
 
Last edited: