Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S 2019 update (raven) leveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Dank allen. Het is inderdaad een gewone 100D geen performance. Alles binnen is beige en licht inclusief de matten. Ik hou wel van een licht interieur. Wel jammer dat de auto vorige week al op kenteken gezet is. Als ze tot gisteren hadden gewacht was ik een van de eersten met de nieuwe combinatie geweest.

Achterop staat trouwens alleen maar 'dual motor'.

Hij rijdt heerlijk, ik moet nog wel even FSD aanschaffen, want elke keer de AP eraf bij een baanwissel wordt je tureluurs van.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Dank allen. Het is inderdaad een gewone 100D geen performance. Alles binnen is beige en licht inclusief de matten. Ik hou wel van een licht interieur. Wel jammer dat de auto vorige week al op kenteken gezet is. Als ze tot gisteren hadden gewacht was ik een van de eersten met de nieuwe combinatie geweest.

Achterop staat trouwens alleen maar 'dual motor'.

Hij rijdt heerlijk, ik moet nog wel even FSD aanschaffen, want elke keer de AP eraf bij een baanwissel wordt je tureluurs van.
doet de autolane change het dan niet bij standard AP?
 
Ik heb 2 x model s ludicrous in bestelling staan. Zelfde dag besteld, zelfde dag aanbetaling gedaan. De ene tesla zal komende donderdag afgeleverd worden de andere is er enkel mail met melding tussen 6 september en 16 september. Vind ik vrij bizar dit ...
Als ik dit hier zo allemaal lees neem ik best zelf nog even contact op om free supercharging te regelen?
 
Ik heb 2 x model s ludicrous in bestelling staan. Zelfde dag besteld, zelfde dag aanbetaling gedaan. De ene tesla zal komende donderdag afgeleverd worden de andere is er enkel mail met melding tussen 6 september en 16 september. Vind ik vrij bizar dit ...
Als ik dit hier zo allemaal lees neem ik best zelf nog even contact op om free supercharging te regelen?

Free Supercharging zit volgens mij standaard bij de S/X momenteel. Zou in je MVPA moeten staan (koopovereenkomst)
 
Met de nieuwe luchtvering. Jij gaat straks heeeel soepeltjes over de wegen.
Ben benieuwd of er verschil is bij die kasseien in Antwerpen. :D:rolleyes:

Het was een groot verschil - zowel de heel soepele vering (oude MS had klassieke vering) als het geluid - of beter gezegd het ontbreken van geluid. De windgeluiden waren merkbaar minder in mijn nieuwe MS. De oude - met open dak - was toch merkbaar luider...

2019-08-30 18.47.35.jpg

Hier oud en nieuw naast elkaar.

Ik moet nog enkele prulletjes laten herstellen aan mijn oude MS - en ga hem gebruiken in de periode dat mijn nieuwe zijn coating krijgt (mid-september).
Dan gaat-ie weg.
 
Na 5 jaar een hybride Volvo V69 te hebben gereden is het tijd voor de vervolg stap.
Begin oktober de M3P besteld maar begin nu te twijfelen of ik deze kan omzetten naar de S
Ik rijd voornamelijk grote weg km en dan is het met de S wel relaxed rijden

Als ik de site bekijk voor een “voorraad auto” kom ik de LR op twee jaartallen tegen. De 2019 en de 2020 modellen. Allebei hebben reeds een VIN gekoppeld en worden dit jaar geleverd

Weet iemand wat het verschik is tussen de 2019 en het 2020 model?
 
Weet iemand wat het verschik is tussen de 2019 en het 2020 model?

Het hangt af van de productiedatum, en niet een specifiek bouwjaar. Maar er zijn een aanta ldingetjes veranderd:

- 'Raven' vering. Maar dit is al in Q2 2019 veranderd.
- Wat kleine interieur wijzigingen (vooral bij beige volgens mij) in Q3 2020 (vloer is nu zwart ipv beige)
- CCS upgrade standaard uitgevoerd, medio Q2 2019 meen ik
- [Edit] De nieuwe motor (uit de model 3) die zorgt voor lager verbruik. Ik dacht Q2 2019, maar niet zekre.

Meer kan ik mij zo niet bedenken. Je moet dus al wel een vrij oude 'model 2019' hebben wil je deze opties niet hebben. Maar je kunt navragen. De CCS upgrade is niet een enorm probleem, die kun je achteraf doen voor 500 euro.

De Raven ophanging/vering en de nieuwe motor zouden voor mij dealbreakers zijn. Het verbruik van de nieuwe motor scheelt toch een paar procenten.
 
Last edited:
Het hangt af van de productiedatum, en niet een specifiek bouwjaar. Maar er zijn een aanta ldingetjes veranderd:

- 'Raven' vering. Maar dit is al in Q2 2019 veranderd.
- Wat kleine interieur wijzigingen (vooral bij beige volgens mij) in Q3 2020 (vloer is nu zwart ipv beige)
- CCS upgrade standaard uitgevoerd, medio Q2 2019 meen ik
- [Edit] De nieuwe motor (uit de model 3) die zorgt voor lager verbruik. Ik dacht Q2 2019, maar niet zekre.

Meer kan ik mij zo niet bedenken. Je moet dus al wel een vrij oude 'model 2019' hebben wil je deze opties niet hebben. Maar je kunt navragen. De CCS upgrade is niet een enorm probleem, die kun je achteraf doen voor 500 euro.

De Raven ophanging/vering en de nieuwe motor zouden voor mij dealbreakers zijn. Het verbruik van de nieuwe motor scheelt toch een paar procenten.

Vandaag een proefrit gemaakt en over. Wat een heerlijke auto om te rijden.
Toch nog even gevraagd of ik het nieuwste model wel bestel en de VIN code gaf aan dat de auto begin oktober van de band is gerold. Dus alle opties hierboven vermeld zijn aanwezig
Nu wachten wanneer een plekje op de boot is om de auto naar Amsterdam te krijgen