Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S USB\TeslaCam\... working fine

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen dagen paar keer bewaking gebruikt. Merkt wel dat het erg veel accu power vraagt. 38km per 24 uur op een rustige parkeerplaats.
Voor opslag had ik in gebruik een portable SSD van 120gb. Na 3 dagen ruim 100km dat was even schrikken.

SSD vervangen door een USB3 stick van 64gb. Merk gelijk dat het verbruik onder een. Km zaak per uur is nog veel maar toch 30% zuiniger.
 
Yep, sentry mode heb ik en werkt goed....
Erg apart dat mijn USB stickie wel stroom krijgt en mijn router niet.
Heb overigens alle USB poorten geprobeerd.

De poorten achterbank zijn sowieso power-only.
Wellicht polst de auto bij 2 voorste usb's of data-connectie werkt en laat hij de stroom in dat geval aan (voor sentry/usbstick), en als het alleen power is wat getrokken wordt poweroff..... gok ik
 
Afgelopen dagen paar keer bewaking gebruikt. Merkt wel dat het erg veel accu power vraagt. 38km per 24 uur op een rustige parkeerplaats.
Voor opslag had ik in gebruik een portable SSD van 120gb. Na 3 dagen ruim 100km dat was even schrikken.

SSD vervangen door een USB3 stick van 64gb. Merk gelijk dat het verbruik onder een. Km zaak per uur is nog veel maar toch 30% zuiniger.

Ik gebruik sentry en blackvue altijd tegelijk en verbruik is zoveel in de s en de x maar 5 km per dag
 
Same Same alles werkt prima, alleen grijs kruis bij volle USB... EN DAT IS NOG AL SNEL.... :)

Blaadjes aan de boom waar ik altijd naast parkeer, ja ook alle andere plekken hebben dit... triggeren de sentry mode :) dus ik heb 32GB aan waaiende bomen. ook bij het zwembad, supermarkt en kantoor neemt hij langsrijdende en naar een plekje zoekende auto's op... ongeveer 4 weken haal ik met de 32 GB... toch maar eens 50,- investeren in een grotere of minder gebruiken...

PS sinds de nieuwe update geen probleem meer met afsluiten van usb stick of iets dergelijks, hoef niets meer te doen bij in uit gaan van auto..

software versie 2019.12.1.2
 
Ridgecrop Consultants Ltd

Weet niet meer via welke route ik dit vond, maar tot nog toe is mijn laptop gewoon blijven werken (al een uur of vijf), dus het zal wel veilig zijn ;) Link leidt naar een pagina met een plaatje van de interface, als je daarop klikt start het vanzelf op. Ik had eerst een Quick Format gedaan, was niet goed genoeg, dus die ff uitvinken, is dan wel een tijd bezig.

Cool, bij mij werkt het nu ook.
256GB kaartje (zoals hier aangeraden), format met tooltje, aanmaken folder TeslaCam.

Zal nu over 2 dagen eens kijken wat het voor beelden oplevert.
 
Ik keek laatst eens naar de specs van een USB drive. Temperaturen van 0 - 25 graden. Nu is dat in de praktijk vaak een stuk ruimer, maar toch. Met een glazen dak loopt het in de zomer hard op... Ik heb wel boven de 60 gezien...

Omdat ik toch een hogere opslagcapaciteit wilde, maar eens gekeken:
1 temperatuur
2 snel kunnen schrijven
3 veel schrijf/wis bewegingen aankunnen
4 zo klein mogelijk

Ik ben uitgekomen op een samsung FIT Plus FIT Plus USB Stick 256 GB Black | Samsung

Wellicht heeft iemand hier iets aan <grin>
Deze heb ik ook sinds een dag of 2. Doet het prima, maar de kwaliteit van de opgeslagen beelden lijkt jammer genoeg niet veel beter dan voorheen.
 
Same Same alles werkt prima, alleen grijs kruis bij volle USB... EN DAT IS NOG AL SNEL.... :)

Blaadjes aan de boom waar ik altijd naast parkeer, ja ook alle andere plekken hebben dit... triggeren de sentry mode :) dus ik heb 32GB aan waaiende bomen. ook bij het zwembad, supermarkt en kantoor neemt hij langsrijdende en naar een plekje zoekende auto's op... ongeveer 4 weken haal ik met de 32 GB... toch maar eens 50,- investeren in een grotere of minder gebruiken...

PS sinds de nieuwe update geen probleem meer met afsluiten van usb stick of iets dergelijks, hoef niets meer te doen bij in uit gaan van auto..

software versie 2019.12.1.2

USB 2.0 is 2,5w en 3.0 4,5w.... dus daar ligt het niet aan.
Sentry is gewoon "basic" pixel-motion detection, geen object detectie geen filtering regen/bladeren (repeat patterns), lucht masking, etc ....
Codec maakt ook veel uit (weet ik niet), maar h265 tov h264 scheelt factor 8 aan data (neem aan dat die een van deze gebruikt). En dan megapixels, hoe meer hoe meer data uiteraad. Als ik hem heb maar eens analyseren.

Dus schrijft die bergen video weg en dat kost uiteindelijk meer energie dan GPU based video analisys...... laten ze dat nu goed kunnen, dus dat komt denk ik wel.
 
h265 kost zowat niks met de juiste gpu (al paar jaar beschikbaar), maar h265 zonder de juiste hardware is zowat 100% cpu tov paar % gpu.
HW2.5: die is nvidia...... (Tegra X2 ....heeft h265).

Denk eerder dat sentry nog niet optimaal gebruik maakt van de hardware. Heb de specs bekeken en die zou slapend 4 cam's kunnen verwerken (met object analyse).... enorm krachtig spul.

Maar even wachten op HW3 en wat updates (issue is bekend bij tesla, dus gaan ze wel wat aan doen).
 
Last edited:
Thx, ik ga een melding maken bij Tesla. Is het handig als zo veel mogelijk mensen die dit ervaren dit ook melden?

Hopelijk kunnen ze dan in een nieuwe software versie hier iets mee.
Ik denk dat Tesla hier weinig mee kan: ik vermoed dat de MCU(1) volledig aan zijn taks zit. Ik merk dit ook (als TeslaCam aanstaat teminste) met andere trage response, b.v. na aanzetten AP dat de 'dong ding' pas 2 - 3 seconden later volgt.