Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Discussies naar je hand zetten en naast de kwestie praten. Maar dank je voor mijn ego.

@ alle andere forumgebruikers, dit waren Wooter zijn uitspraken op het autoforum :

https://www.autoforum.be/forum/specifiek/verkeer-wetgeving/47652-fileratten/page3
Het mist totaal de relevantie met het huidige onderwerp.

Zonder in te gaan op het andere onderwerp van +10 jaar geleden nog deze discussie, moet jezelf de vraag stellen of iemand in de ene discussie gelijk kan hebben en de andere ongelijk. Als je stelt daar is het niet waar en dus hier ook niet, is dit idd een typisch juristen argument maar wel één die kant nog wal raakt.
 
Het mist totaal de relevantie met het huidige onderwerp.

Zonder in te gaan op het andere onderwerp van +10 jaar geleden nog deze discussie, moet jezelf de vraag stellen of iemand in de ene discussie gelijk kan hebben en de andere ongelijk. Als je stelt daar is het niet waar en dus hier ook niet, is dit idd een typisch juristen argument maar wel één die kant nog wal raakt.
En als jurist zou ie moeten weten dat ik daar ook gelijk had 😂
 
Komende van een 2017 Model X, is de 2023 Model X wel zotjes.

Zaterdag ritje Oostenrijk gedaan, en heb makkelijk 3 uren minder moeten rijden en laden dan met de 2017.

Zeker door telkens aan V3 te gaan laden, en niet veel langer dan 15 minuten te laden, kan je dramatisch veel tijd winnen. Jammer genoeg blijft de routenavigatie van Tesla zelf vaak toch nog voorstellen om ergens voor 50 minuten te staan laden, maar als je niet meer dan tot 70 of 80% laad, blijf je nog ruim boven de 100kW of in de buurt ervan.

1711989033068.png


Vergelijk dat met mijn 2017:

1711989174291.png
 
Jammer genoeg blijft de routenavigatie van Tesla zelf vaak toch nog voorstellen om ergens voor 50 minuten te staan laden
Goh ja dit dus, ik dacht dat het zo'n typische bug was voor oudere modellen maar jij hebt 'm dus ook. Ik kies momenteel zelf m'n laadspots uit en dat scheelt me een half uur reistijd op een rit van 4 uur. Voor nieuwe Teslabezitters is dit lastiger, hopelijk snel opgelost.
 
Wat me opvalt tussen de laadsessies is dat de 2017 vaak al bij 40% SoC onder de 100kW zakt, terwijl je dat bij de 2023 pas bij 60% ziet.

dus niet alleen hogere piek, maar ook nog eens langer doorblazen.

Logisch dat je dan korter moet laden.

En van 60-70% tot 15% rij je makkelijk iets meer dan 200km of meer dan 2 uren per stuk.
 
1 puntje verwijderd van weer een week op de strafbank te zitten met Autopilot.

Nu gisteren duidelijk vastgesteld dat er wel heel snel gestraft wordt.
In file rijden, krijg ik een geluidsignaal en zet ik wat druk op het stuur om duidelijk te maken dat ik het stuur vast heb.
10 seconden later opnieuw een melding en na nog geen 3 seconden (nog niet eens een geluidsignaal) wordt autopilot gedactiveerd en is het weer een strafpunt.

Op mijn legacy Model S had ik nooit deactiveringen en was het stuur veel gevoeliger op aanrakingen.
 
1 puntje verwijderd van weer een week op de strafbank te zitten met Autopilot.

Nu gisteren duidelijk vastgesteld dat er wel heel snel gestraft wordt.
In file rijden, krijg ik een geluidsignaal en zet ik wat druk op het stuur om duidelijk te maken dat ik het stuur vast heb.
10 seconden later opnieuw een melding en na nog geen 3 seconden (nog niet eens een geluidsignaal) wordt autopilot gedactiveerd en is het weer een strafpunt.

Op mijn legacy Model S had ik nooit deactiveringen en was het stuur veel gevoeliger op aanrakingen.
Is uw camera afgeplakt? na het afplakken van de mijne, geen enkel probleem gehad. Waarschijnlijk kijk je teveel in het rond in de file. ;)
 
1 puntje verwijderd van weer een week op de strafbank te zitten met Autopilot.
en na 4 keren strafbank

Ik vraag me af hoe jullie dat voor elkaar krijgen. Ik krijg relatief veel waarschuwingen, maar ik slaag er steeds in om er tijdig op te reageren. Nog 0 strafpunten. Vraag me af hoe je die kunt negeren.
Is uw camera afgeplakt? na het afplakken van de mijne, geen enkel probleem gehad. Waarschijnlijk kijk je teveel in het rond in de file. ;)
Ik vrees dat jouw verzekering dit bij een ongeval niet zal appreciëren. Omzeilen van veiligheidsvoorzieningen is een reden om niet uit te betalen. Jouw premie houdt immers rekening met statistieken waarbij deze wel gebruikt worden.
 
Ik vermoed dat de expert van de verzekeringsmaatschappij nog niet eens weet van de interne camera in een Tesla, laat staan dat die is afgeplakt met een zwarte tape.

En voor de rest niet gek doen, zodat je bij een mogelijke aanrijding toch nog de tape kan verwijderen 😂
 
Ik vermoed dat de expert van de verzekeringsmaatschappij nog niet eens weet van de interne camera in een Tesla, laat staan dat die is afgeplakt met een zwarte tape.

En voor de rest niet gek doen, zodat je bij een mogelijke aanrijding toch nog de tape kan verwijderen 😂
Ik zal een verbinding maken tussen de tape en de airbag, zodat die de tape eraf snokt bij een aanrijding.
mij lijkt het eerder dat tesla dit bewust open laat als achterpoortje. je gaat me toch niet wijsmaken dat tesla het afplakken niet kan detecteren...
 
Ik vermoed dat de expert van de verzekeringsmaatschappij nog niet eens weet van de interne camera in een Tesla, laat staan dat die is afgeplakt met een zwarte tape.

En voor de rest niet gek doen, zodat je bij een mogelijke aanrijding toch nog de tape kan verwijderen 😂
Bij een ernstig ongeval (waarvoor je de verzekering het meest nodig hebt), zal het niet de expert van de verzekering zijn, maar het parket. Die zal het wel weten en zelfs Tesla inschakelen.
Geen verzekering zal dan nog je minste zorg zijn.
je gaat me toch niet wijsmaken dat tesla het afplakken niet kan detecteren.
Ze detecteren ook het naar buiten kijken niet door de zijvensters. Al dan niet bewust.
 
Bij een ernstig ongeval (waarvoor je de verzekering het meest nodig hebt), zal het niet de expert van de verzekering zijn, maar het parket. Die zal het wel weten en zelfs Tesla inschakelen.
Geen verzekering zal dan nog je minste zorg zijn.

Ze detecteren ook het naar buiten kijken niet door de zijvensters. Al dan niet bewust.
mijn eerste en enige strafpunt was nochtans door aan de stoplichten naar de winkels te kijken door het zijvenster (terwijl ik stil stond)
 
mijn eerste en enige strafpunt was nochtans door aan de stoplichten naar de winkels te kijken door het zijvenster (terwijl ik stil stond)
Ik heb nochtans de ervaring dat door de zijruiten kijken geen warnings geeft. Enkel naar het scherm of naar je telefoon op het laadpad.
Meer nog, bij stilstand krijg ik ook daarvoor geen waarschuwingen.
Zou dat verschillend zijn bij de MY en de nieuwe MS?
 
Ik heb nochtans de ervaring dat door de zijruiten kijken geen warnings geeft. Enkel naar het scherm of naar je telefoon op het laadpad.
Meer nog, bij stilstand krijg ik ook daarvoor geen waarschuwingen.
Zou dat verschillend zijn bij de MY en de nieuwe MS?
misschien was he omdat ik naar de etalage van Ferrari keek ;)
 
Bij een ernstig ongeval (waarvoor je de verzekering het meest nodig hebt), zal het niet de expert van de verzekering zijn, maar het parket. Die zal het wel weten en zelfs Tesla inschakelen.
Geen verzekering zal dan nog je minste zorg zijn.

Da's gek. Dat was jouw zorg.

Ik vrees dat jouw verzekering dit bij een ongeval niet zal appreciëren. Omzeilen van veiligheidsvoorzieningen is een reden om niet uit te betalen. Jouw premie houdt immers rekening met statistieken waarbij deze wel gebruikt worden.
Bovendien was die camera niet actief toen Frank zijn auto verzekerde, en zijn premie zal wel niet naar beneden zijn gegaan eind vorig jaar 😅

En de verkeersdeskundige zal het stukje tape wel in zijn verslag opnemen als ie het opmerkt, maar belangrijker is ieder zijn snelheid en de sporen, om de verklaringen van de betrokkenen en getuigen te toetsen aan de feiten.